Od Bridgertona preko “I tek tako” do Euphorije, tijekom pandemije smo postali još ovisniji o serijama, a njihovi protagonisti stvorili su niz trendova za kojima su kupci poludjeli. Pa je li došao kraj utjecaju društvenih mreža i početak vladavine streaming servisa?
Krajem 2020. na Netflix je stigla serija Bridgerton, druga najgledanija serija u povijesti tog streaming servisa koju je prošle godine s trona skinula Squid Game. Bridgerton je bio takav masivan hit da je druga sezona vrlo brzo potvrđena i stiže na Netflix 25. ožujka ove godine. Ali ne samo to, Bridgerton je imao utjecaj daleko izvan streaming servisa. Zbog njega je potražnja za krevetima s baldahinom porasla za 112 posto u Velikoj Britaniji, piše International Business Times. Platforma za prodaju vintage i second hand odjeće, nakita i komada za dom 1stDibs zabilježila je porast interesa za nakitom iz Regency ere Velike Britanije kada se radnja serije odvija, a svijetom mode zavladao je tzv. Regencycore trend koji uključuje komade inspirirane odjećom s kraja 18. stoljeća kao što su viktorijanski ovratnici, empire silueta i puf rukavi.
Bridgerton nije jedini koji je imao utjecaj i u drugim industrijama. Nakon lansiranja serije “Damin gambit” također na Netflixu, prodaja setova za šah narasla je za 1200 posto u odnosu na prethodnu godinu, pisao je tada Vanity Fair. Serija “I tek tako” koju je HBO lansirao krajem prošle godine, povećala je potražnju u modnoj industriji i to na nekoliko frontova. U prvoj sceni u seriji vidimo Carrie Bradshaw kako nosi cvjetnu Dries Van Noten jaknu i laneni Claude Montana kombinezon. Pretraživanje Van Notena nakon toga je naraslo za 1150 posto, a lanenih kombinezona za 500 posto, piše WWD. Uz to je porasla potražnja za brendom Loewe za 168 posto jer je Miranda u prvoj sceni nosila njihovu torbu, za brendom Manolo Blahnik za 391, pa i za sobnim biciklom Peloton na kojem vježba i umire Mr. Big, no kod njih je efekt bio negativan jer su im zbog smrti ljubavnog interesa Carrie Bradshaw u dva dana dionice pale za gotovo 16 posto.
Brendovi vrlo brzo prepoznaju potencijal u takvim momentima popularne kulture. Brend cipela Malone Souliers kreirao je kolekciju inspiriranu Bridgertonom, autorica makeupa u seriji Euphoria, Doniella Davy, pokrenula je vlastiti brend make-upa inspiriran onim u seriji, a Dior je prošle godine za svoju novu globalnu ambasadoricu uzeo zvijezdu Daminog Gambita, Anyu Taylor-Joy. Serije su tako utjecale na modnu i druge industrije mnogo puta kroz povijest, no glavna promjena u posljednje se vrijeme odvija u pristupu od samog početka odnosno spajanju kostimografa i modnih kuća još u prvim danima produkcije.
Vidjeli smo to na primjeru filma Spencer u kojem glavna junakinja Kristen Stewart nosi niz komada kuće Chanel čija je globalna ambasadorica i čije komade inače gotovo isključivo nosi na crvenom tepihu. Kostimografkinja Janty Yates surađivala je blisko s kućom Gucci na kostimima za film House of Gucci u kojem je glumio i Guccijev ambasador, Jared Leto. Kuća Halston surađivala je s Netflixom na seriji o njihovom osnivaču Royu Halstonu, a kasnije je izbacila kolekciju inspiriranu serijom. I nije to velika novost, pa i Audrey Hepburn je surađivala s Hubertom de Givenchyjem na kostimima za svoje filmove. Razlika je, međutim, u tome što producenti vide prodajni potencijal filma ili serije i nakon lansiranja i pokušavaju ga maksimizirati u startu tako da oni pristupaju dizajnerima koji bi im mogli donijeti daljnju popularnost dok je Audrey Hepburn radila sa Givenchyjem jer je tako njegovala vlastiti imidž.
Posljednji primjer nove ere suradnji produkcija i dizajnera medije je obišao jučer. Redatelj Luca Guadagnino u odjelu kostima svog novog filma Challengers u kojem će između ostalih glumiti Zendaya i Josh O’Connor, zaposlio je Jonathana Andersona. Kreativni direktor kuće Loewe trenutačno je jedno od najinovativnijih i najpopularnijih imena na modnoj sceni, a Guadagninovom filmu ova suradnja, osim genijalnih kostima, može donijeti i velik buzz i popularnost.