Gaultier je lansirao vlastitu stranicu za prodaju arhivskih komada, McQueen je ostvario partnerstvo s platformom Vestiaire Collective, a de la Renta je ovaj tjedan lansirao platformu s vintage i second hand komadima koje za njih pronalazi Shrimpton Couture. S vlasnicom resale platforme First Hand Second Hand koja se u Hrvatskoj bavi resaleom dizajnerskih komada, Katarinom Brozinčević, razgovarali smo o ovom fenomenu

U posljednje dvije godine resale dizajnerskih komada nezaustavljivo raste. Platforma ThreadUp predviđa da će se to tržište do 2025. udvostručiti i biti vrijedno 77 milijardi dolara odnosno da će rasti 11 puta brže od tradicionalne prodaje novih komada, piše WWD. Na taj se vlak zato sada pokušava ukrcati što više modnih kuća. Gucci je ljetos lansirao Gucci Vault, platformu na kojoj između ostalog prodaju već nošene vintage komade s vlastitim potpisom. Kuća Alexander McQueen ostvarila je partnerstvo s poznatom platformom za dizajnerske komade Vestiaire Collective za koje sada nudi in-house autentifikaciju proizvoda kako bi tržište second hand dizajnerskih komada učinili što kvalitetnijim,  odnosno kako bi eliminirali lažnjake. 

PARIS, FRANCE - JANUARY 22: Bella Hadid and Jean-Paul Gaultier are seen backstage after walking the runway at the Jean-Paul Gaultier 50th Birthday show at Theatre du Chatelet on January 22, 2020 in Paris, France. (Photo by Francois Durand/Getty Images For Jean Paul Gaultier)
Bella Hadid i Jean-Paul Gaultier

Jean Paul Gaultier lansirao je platformu na kojoj nude najam arhivskih komada klijentima, ali i preprodaju već nošene komade sa svojim potpisom. Kuća Oscar de la Renta posljednja je u nizu koja je baš ovog tjedna predstavila svoju resale platformu. Na njoj prodaju svoje vintage i second hand komade koje za njih pronalazi poznata vintage hunterica i prodavačica vintage komada Cherie Balch poznatija pod imenom svoje trgovine Shrimpton Couture. A i sve više poznatih nosi vintage i second hand komade. Kroz posljednjih godinu dana u njima smo vidjeli Bellu Hadid, Kim Kardashian, Kaiju Gerber, Ruth Negga, Tracee Ellis Ross i niz drugih poznatih žena.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Oscar de la Renta (@oscardelarenta)

Kako je do toga došlo i kuda taj pokret vodi pitali smo Katarinu Brozinčević, vlasnicu resale platforme First Hand Second Hand koja se resaleom dizajnerskih komada počela baviti 2015. godine. dok je radila u retailu. Budući da je u tom poslu redovito imala pristup jedinstvenim uzorcima dizajnerskih komada po dobrim cijenama, prikupila je niz dizajnerskih rariteta i, kako sama kaže, vintage divota s potpisom. I shvatila da na hrvatskom tržištu nedostaje upravo takav vid first hand i second hand prodaje na visokoj razini. Nakon nekoliko izravnih prodaja počela je skupljati reference i danas ima niz klijentica čije komade prodaje, a piše i diplomski rad na tu temu.

Resale čeka još svijetlija budućnost

Boom resalea koji se sada odvija je, kaže, posljedica nekoliko čimbenika. “Budući da sam i sama istovremeno kupac i prodavač na platformama koje se baziraju na preowned komadima, mislim da je boom vezan uz nekoliko faktora koji su se istovremeno manifestirali, kao razvoj svijesti o klimatskim promjenama, ideje održivosti, novčane uštede i slično”, kaže i dodaje kako osobno i profesionalno podržava takve promjene u svijesti kupaca. “U svakom trenutku na Zemlji ima toliko odjeće koja se i dalje masivno proizvodi, pa su po meni in-house prodaje ili rasprodaje arhiva logični koraci. Čemu da kvaliteta i genijalan dizajn stoje, kada nam danas, u doba fast fashiona upravo toga nedostaje – drugačijih, orginalnih i kvalitetnih komada?”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @firsthand_secondhand

Kaže da je interes za takve komade u Hrvatskoj sasvim solidan i da kupci znaju cijeniti komade. “Jedna trendi fast fashion haljina isprobana 50 puta u trgovini ili first hand dizajnerska haljina nošena za jednu prigodu, nisu usporedive, a pogotovo cjenovno. Rast cijena u trgovini ide u prilog nama koji smo u resaleu, jer nudimo modu po super cijenama i ne pravimo se da smo outlet.” Cijene se, dodaje, formiraju prema stanju, dostupnosti određenog komada i trendu pa kaže da se kupci ni ne pokušavaju cjenkati jer je vrlo jasno zašto neki komad košta koliko košta. 

Još jedna dobra stvar za nju je, dodaje, ta da ni u jednom trenutku nitko neće imati identičnu ponudu. To omogućuje autentičnost kako njoj kao prodavaču, tako i kupcu koji zna da neće na svakom koraku vidjeti baš taj komad.

 

Naslovna fotografija: Bella Hadid u vintage Gaultieru na crvenom tepihu Cannesa/ Pool/Getty Images

Fotografije: Francois Durand/Getty Images, Instagram