WGSN je jedna od najpoznatijih kompanija na svijetu za prognoziranje trendova. Iščitali smo njihovo istraživanje za 2023., isfiltrirali točke koje smatramo ključnima za daljnji razvoj beauty industrije te ih donosimo u nastavku
Htjeli mi to priznati ili ne, čak i najprirodniji među nama u nekoj su mjeri konzumenti beauty industrije. Da nije tako, sumnjamo da bi njezina vrijednost skočila od 483 milijarde dolara u 2020. na 511 milijardi u 2021., s predviđenim godišnjim rastom od gotovo 5 %, i vrijednošću većom od 700 milijardi dolara do 2025. godine. Ono što se svakako mijenja jest količina utjecaja koju imamo na te njezine kontinuirane promjene i rast. Zbog te vokalnosti potrošača koji sada donekle udaraju ritam, promjene su postale sve brže i revolucionarnije. Kad kažemo donekle, ponajprije tu mislimo na prelaske na vegan, no cruelty, sustainable etikete jer, nećemo si lagati, često su to samo dobre umaskirane marketinške prakse. No dirigentski štapić je zbog glasnijeg odjeka nezadovoljstva u online svijetu ipak u našim rukama, samo je pitanje na koji ćemo način udarati tempo. Samo po tipkovnici na društvenim mrežama, ili ipak, po korporativnim novčanicama mijenjajući beauty navike. U nastavku pogledajte koje trendove je predvidio WGSN na 2023. godinu!
Nikad jači push za razvojem
Kao što smo naveli u uvodnom dijelu, pritisak za promjenama bit će sve jači, a on će dolaziti ponajviše u smjeru inkluzivnosti, održivosti i općenito poslovnim praksama koje aktivno rade na mijenjanju svijeta nabolje, poput društvenog poduzetništva. Pretpostavka je da će se prvi na listi naći greenwashing. Kako je rješenje toga veća transparentnost, eksplodirat će industrija aplikacija i pokreta koji isto omogućuju, poput tech kompanije Provenance koja pomaže dokazivati eko tvrdnje kompanija, kao i prokazivati one koji koriste zavaravajući marketing. Uz to tech će napokon ući na veliku vrata.
“Beauty industrija nalazi se pred velikom prekretnicom. Korisnici više ne biraju proizvode zbog kojih će bolje izgledati, nego one zbog kojih će se se zaista i osjećati bolje. FOREO je ovo davno prepoznao i stvorio sad već legendarne proizvode, koji spajaju i olakšavaju brigu o zdravlju i ljepoti.”, kaže Igor Spina, FOREO generalni menadžer za Južnu Europu
Očekuje se i velika dostupnost održivosti, u smislu vraćanja potrošenih proizvoda ili sve veći broj proizvoda koji se samo nadopunjuju bez kupovine nove ambalaže. Također, termin kojem se predviđa eksplozija jest waterless jer sve su jače inovacije na području beauty proizvoda bez korištenja vode.
Primjerice, SBTRCT plasirao je waterless vitamin C, serum u pločici, izgledom najsličnijem sapunu. Još jedan buzzword bit će cleanical – kovanica riječi clean i clinical, a koja prema WWD znači “obećanje učinkovitosti s uzimanjem u obzir sve veće brige za okoliš”. Tu će ključnu ulogu imati biotehnologija, među kojima su predvodnici primjerice Biossance, koji kreiraju u laboratoriju sastojke koji su ugroženi u prirodnom okruženju.
Beauty wellness
Wellness industrija je također brzorastuća industrija u svijetu, pa ne čudi da se stremi ka njihovoj sinergiji. Brendovi će zbog toga imati tendenciju istraživati hi-tech i lo-fi rješenja, ali koja rezoniraju i s wellbeing dijelom nas, bilo da se radi o našim emocijama ili mentalnom stanju. Kompanije i dizajneri morat će pronaći način kako povezati to dvoje, a jedan buzzword koji će proizaći iz toga i, zapravo, smjernica bit će – happy beauty! Također, pristup će biti puno više intrinzičan, u smislu da će naglasak biti na onome što unosimo. Dobar primjer je sve popularnija matcha koja objedinjuje wellbeing ritual pripreme i blagodati koje ima na naše tijelo.
Tech-ceptance
Misija na kojoj će raditi mnoge kompanije, pa će nas to sve više okruživati, jest prihvaćanje tehnologije na području ljepote. Osim što je tu riječ o već navedenoj biotehnologiji, pričat će se i o sve većem korištenju AR i VR u beauty industriji, kao i o sveprožimajućim gadgetima, od kojih će oni za čišćenje lica biti poznati tek kao pioniri.
Tu su i neke inovativne poveznice – aplikacija za praćenje mjesečnice Clue u partnerstvu s L’Oréalom nudi personalizirane savjete za njegu kože vezano za hormone, a “genetska testiranja pokreću sljedeću fazu njege kože”, kaže WWD.
No i gamer zajednica je u fokusu. Odnos između gamera i beauty industrije “eksplodirat” će. Budući da je igranje igara zastupljenije nego ikad, a 46 % entuzijasta čine žene, nije ni čudo što su Givenchy, Gucci Beauty i Charlotte Tilbury već u akciji. U tim paralelnim svemirima, avatari korisnika mogu koristiti niz beauty proizvoda i alata, koristeći tehnologiju sličnu virtualnim alatima za isprobavanje robnih marki. Uz njih tu su i Nars i Dior Beauty, koji su sklopili partnerstvo s južnokorejskim metasvemirom Zepeto, mameći više ljubitelja ljepote u ovaj virtualni svijet.
Neinvazivni tretmani
Anti-age tretmani su jako traženi, a predviđa se da će njihova popularnost još rasti u 2023. godini. Ipak, sve više ljudi se u želji za održavanjem mladenačkog izgleda odlučuje za neinvazivne tretmane, koji će postati još dostupniji napretkom tehnologije te donositi sve bolje i bolje rezultate u kućnom okruženju.
Prošle je godine na primjer FOREO zabilježio veliki rast potražnje za BEARom, prvim medicinskim, mikrostrujnim uređajem, kojeg je odobrila FDA, a koji sadrži Anti-Shock System što ga čini najsigurnijim mikrostrujnim uređajem na svijetu. Ovaj beauty-tech gadget klinički dokazano smanjuje bore i učvršćuje kožu u opuštajućem tretmanu nakon kojeg će vaša koža zablistati.
Flash rituali i beauty snacking
Potrošači već danas potpuno su realni u vremenu koje mogu posvetiti svakodnevnoj njezi. Uz nastavak kućnog rada i potrebe da napunimo baterije u samo nekoliko minuta, zauzimamo pragmatičniji pristup svojoj rutini ljepote. Iako nam se ne sviđa taj trend, flash rituali prirodna su evolucija dosadašnjeg “ritualiziranijeg” pristupa, koji smo rezervirali samo za jutro ili večer, a koji sada ciljaju na vrlo specifične mikrotrenutke u danu kako bi pružili učinkovit i opuštajući beauty trenutak. Ovi brzi rituali kombinirat će se s dnevnim ritualima poput doručka, pauze za kavu, vremena za ručak, poslijepodnevnog čaja i tako dalje… Morate biti spremni u pet minuta za video poziv?
Probudite svoju kožu s Eucerin Anti-Pigment dnevna toniranu njegu sa SPF 30 za toniranu, glađu i zategnutiju kožu! Tajna blistavosti za iskrsli brunch s klijentom? Isprobajte za blistavo pojačanje sjaja!
Jedan od omiljenih beauty snackova je i FOREO IRIS 2, masažer za okoloočno područje u kojem uživa i Paris Hilton.
Sjajan izgled očiju u samo 60 sekundi itekako je moguć zahvaljujući opuštajućem tretmanu inspiriranim drevnim tapkajućim masažama u kombinaciji s T-Sonic pulsacijama. Rezultati? Svjež izgled okoloočnog područja bez podočnjaka i tamnih krugova te bolja apsorpcija vaših omiljenih skincare proizvoda.
Ne normalnom
Sve se češće zahtijeva, pogotovo od strane generacije Z, isticanje iz gomile i pokazivanje različitosti u potrazi za ekstravagancijom i eksperimentiranjem. Kao rezultat toga, nekonvencionalna i sveobuhvatna ljepota pojavit će se kao odgovor na ovaj interes tržišta. Možda će to biti neobični kozmetički proizvodi, plesanje na granici političke korektnosti ili razvoj dosad neistraženog iskustva korištenja određenog beauty proizvoda.
Beauty-tech kao predvodnik nove ere ljepote
Iako je beauty-tech već ostavio dubok trag u industriji ljepote i zdravlja, u ovoj godini mu se predviđa još veća popularnost. Korisnici se sve više okreću održivim, dugotrajnim proizvodima koji donose odlične rezultate u samo nekoliko minuta. No ono što je još važnije, radi se o proizvodima koje koristimo u kućnom okruženju ali s profesionalnim rezultatima.
Dobar primjer je UFO 2 koji klinički dokazano uz LED svjetla i krioterapiju poboljšava razinu hidratacije kože za 126% u 90 sekundi. Uz to sadrži i termoterapiju i opuštajuće T-Sonic pulsacije što ga čini pravim spa tretmanom na dlanu i saveznikom lijepe, zdrave i njegovane kože.
Kvaliteta > kvantiteta
Nadovezujući se na Google trendove pretraživanja za “njegu kože mikrobiomima”, koji su porasli za više od 5000 posto u posljednjih 12 mjeseci, uz porast u proizvodima za njegu kože koji sadrže probiotičke dodatke namijenjene ponovnom uspostavljanju ravnoteže i jačanju naše kože, agencija za predviđanje trendova WGSN predviđa da će beauty proizvodi s fermentiranim sastojcima imati veliku ulogu u tome. Popularni u Japanu i Koreji, fermentirani sastojci imaju potencijal za jačanje barijera naše kože, plus bakterije koje se pojavljuju u prirodi produžuju rok trajanja formula, a to će se zasigurno svidjeti onima koji razmišljaju o održivosti.
Također, sve će više make-up proizvoda imati skincare beneficij. Nedavno istraživanje Mintela otkriva da 50 % potrošača već sada bira kupiti hibridne proizvode u odnosu na obične. A to je dio industrije koji tek treba “eksplodirati”.
Za njih
Industrija beauty proizvoda za muškarce će procvjetati, u isto vrijeme redefinirajući muškost. Taj sektor je u porastu, a očekuje se da će generirati globalnu prodaju od 81,2 milijarde dolara do 2024. To je djelomično zbog karantene – kad su muškarci počeli iz dosade eksperimentirati s proizvodima kod kuće.
Pojavile su se i zvijezde koje redefiniraju ono što percipiramo “muževnim” – primjerice Harry Styles sa Pleasing, koji realno samo nastavlja put jednog Micka Jaggera, Billyja Idola ili Davida Bowieja. Tu su i Machine Gun Kelly, Lil Yachty i AJ McLean, koji su nedavno pokrenuli brendove lakova za nokte.
Rušenje granica ljepote, zdravlja i oralne njege
Od proteinskih pudera i adaptogenih gumenih bombona do “eksplozije” well-being svijeća, dodataka za “seksualni wellness” i higijenske njege prožete CBD-om, netradicionalna kozmetička roba sve češće stoji uz već uobičajene skincare i make-up proizvode na policama dućana. Područje u kojemu se to dvoje susreće, a koje nas posebno zanima jesu wellness mirisi i oralna njega.
Na području mirisa predvodnik je The Nue Co., koji koristi patentiranu neuroznanstvenu tehnologiju u svojim parfemima kako bi ušao u različite dijelove mozga korisnika i pružio različite prednosti – od povećane usredotočenosti do energije. Najnovije lansiranje mirisa “Mind Energy” obećava mentalnu “jasnoću” tijekom 30 dana.
A kad je riječ o spajanju njege zuba s ljepotom, porast denfluencera (dentalnih influencera) na društvenim mrežama također je potaknuo sve veći interes za oralnu njegu. Iako tu još veliki igrači s područja njege nisu zakoračili, pitanje je samo vremena kad će, a nišne održive marke poput Waken Mouthcare razgranale su se: njegovi okusi balzama za usne primjerice odgovaraju pastama za zube i vodicama za ispiranje usta, a već su izbacili i waterless zubnu pastu u obliku tabletica.