Louis Vuitton, Prada, Moncler i Valentino neki su od velikih svjetskih modnih brendova koji su za određene kampanje i kolekcije prilagodili svoj logo kako bi jasnije kupcima komunicirali svoja ekološka nastojanja. Je li to ujedno znak i – stvarne društvene promjene?

Već neko vrijeme svjedočimo promjeni kada je u pitanju održivost u modnoj industriji. Raste popularnost reweara i vintage odjeće na crvenom tepihu, a tu je i porast interesa za second hand kupovinom, posebice kod mlade generacije. Ne smijemo zaboraviti ni inovativne biomaterijale koji zamjenjuju tradicionalne načine proizvodnje i donose potpuno nove prilike. Statistika kaže da se od 2016. godine sve više pretražuje pojam „održivi modni brendovi“, što znači da konzumenti postaju svjesniji sve svog utjecaja i češće traže proizvode koji su blagi prema okolišu. Modni brendovi to pažljivo osluškuju i – ostvaruju. Uslijed ove održive revolucije (ili njenog privida?), luksuzni modni brendovi svojim prepoznatljivim simbolima dali su održivi makeover.

Održivi luskuz

Održivost je jedna od najvažnijih stavki poslovnog rasta danas, i to u različitim industrijama. Ona privlači kupce i investitore, a vidljiva je kroz pažljivo osmišljene marketinške kampanje. Brendovi tako, osim različitim zelenim modnim kampanjama i capsule kolekcijama koje publici potvrđuju da prepoznaju njihove zahtjeve, koriste i promjene u – logu. To su uglavnom inačice već postojećih simbola koje sada imaju prepoznatljive vizualne elemente povezane s ekologijom. Ukratko, svi redom odabiru strelice i zelenu boju koje lako prenose željenu poruku.

Za početak, tu je Prada koja je predstavila stiliziranu verziju svog poznatog trokuta. Ovaj dizajn vezan je za Re-Nylon, a riječ je o materijalu dobivenog od recikliranog industrijskog otpada koji predstavlja novi korak u tehnologiji materijala. Ovo je tekstil koji se može reciklirati neograničen broj puta bez da izgubi na kvaliteti i zato se naziva održivim luksuzom. Taj isti održivi luksuz u kombinaciji sa streetwearom promovira i Louis Vuitton koji je predstavio reciklirane tenisice prema dizajnu Virgila Abloha. Napravljene su od alternative za kožu bazirane na kukuruzu te recikliranog poliestera, a na sebi imaju novi eko logo.

Još jedne tenisice redizajnirane u duhu inovacija i osviještenog djelovanja predstavio je Valentino još početkom godine, a ponovno uključuju – reciklirane materijale. Cijeli projekt predstavljen je pod geslom „Open for a change“, čime ovaj brend vrlo jasno daje do znanja da je svjestan potrebe za promjenom unutar redova. Ovim brendovima u zelenom redizajnu loga pridružio se i Moncler, koji je izmijenjeni logo postavio na proizvode napravljene od materijala koji imaju smanjeni utjecaj na okoliš, primjerice reciklirani najlon, poliester i metal te organski pamuk.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Moncler (@moncler)

Više od estetike?

Održiva nastojanja velikih modnih igrača potpuno su razumljiva i očekivana u današnjem kontekstu, a s obzirom da je modna industrija jedan od najvećih zagađivača, bilo je i vrijeme. Ipak, promjena loga je velika i važna stvar. Ovim potezom veliki brendovi obvezuju se na daljnji razvoj u istom smjeru, a greenwashing nije opcija. Zakonodavstvo se u zapadnim zemljama sve više bavi regulacijom zelenih poslovnih tvrdnji i sukladnih marketinških pokušaja. Provjera je nužna jer sve je više tužbi na račun brendova koji izlaze s velikim tvrdnjama bez stvarne pozadine i koje sada trebaju opravdati svoj održivi marketing. Kome će to uspjeti, a kome ne, ostaje vidjeti, a dotad se nadamo da društveni i modni iskorak prema održivosti neće stati na – zelenim strelicama.

 

Foto: Louis Vuitton/ Prada / Valentino / Moncler Instagram