Nedavno je objavljeno da će Netflix uskoro početi sankcionirati dijeljenje lozinki za što je sada odgovorno 16 posto njegovih korisnika. Nije važno što smo u krizi troškova života, nije važno što se mnogi bore za preživljavanje, važno je svoje usluge plaćati na vrijeme

Ova najnovija mjera, koja će navodno stupiti na snagu u ožujku, dolazi nakon turbulentnog razdoblja za tvrtku. U 2021. egzodus pretplatnika uzrokovao je pad njegove vrijednosti za više od 50 milijardi dolara. Iako je broj pretplatnika porastao posljednjih mjeseci, Netflixovo mjesto u kulturi čini se sve manje sigurnim. Korisnici su ljuti zbog činjenice da je toliko emisija otkazano, uključujući 1889, Warrior Nun, The Midnight Club i bezbrojne druge, od kojih su mnoge bile ne samo hvaljene od kritike, već su razvile i bazu vjernih obožavatelja. Čini se da ako serija odmah ne postane viralna, tvrtka počinje oštriti svoje noževe, zbog čega su mnogi gledatelji manje skloni ulagati vrijeme u gledanje Netflix serija. Zašto se upuštati u seriju ako, po svemu sudeći, neće biti nastavka? 

Netflix se također suočava s rastućom konkurencijom na tržištu streaming platformi. Kao što su mnogi kritičari sugerirali, čini se da je “zlatno doba streaminga” došlo kraju. Zaustavljanje dijeljenja lozinki nije jedina mjera koju je Netflix poduzeo u borbi protiv ovog fenomena. Prošlog studenog uveli su jeftinu pretplatu koja dolazi s oglasima. Očito, to je dosad bilo uspješno, ali potkopava jednu od glavnih prodajnih prednosti tvrtke. 

Dani kada je Netflix bio pouzdani inkubator prestižnog programa davno su prošli, a raširen je osjećaj da je platforma osiromašila svoj sadržaj. Tome su dijelom pridonijele promjene u strukturi tvrtke. Cindy Holland, potpredsjednica odgovorna za prve uspjehe kao što su House of Cards i Orange is the New Black, smijenjena je 2020. i zamijenila ju je Bella Bayaria, iskusna televizijska direktorica koja se pridružila nekoliko godina ranije i nadgledala prve Netflixove pohode na reality televiziju. 

Tvrtku su također pogodile brojne kontroverze. Na primjer, stand-up specijal Davea Chappellea iz 2021. žestoko je kritizirana zbog svog transfobičnog sadržaja — čak su i neki zaposlenici Netflixa izašli iz kompanije iz protesta. U isto vrijeme, emisije usmjerene na queer zajednicu kao što su The Babysitters Club i Warrior Club su otkazane, zbog čega su se mnogi LGBTQ+ gledatelji osjećali izostavljenima od strane tvrtke. Posljednjih godina došlo je i do kulturološke reakcije protiv true-crime kriminalističkog žanra, koji je i dalje glavni dio Netflixovog programa. Dok je Dahmer (biografski film o serijskom ubojici Jeffreyju Dahmeru predvođen Ryanom Murphyjem) bio iznimno uspješan, mnogi su ljudi smatrali da je prešao granicu u jezivo iskorištavanje. Bez obzira na to je li netko ikada imao jake osjećaje prema Netflixu, njegov položaj u kulturi promijenio se s nečeg neutralnog ili benignog na dobavljača dosta neugodnog sadržaja.

U isto vrijeme, čini se da ova promjena nije utjecala na broj gledatelja i bilo bi pretjerano reći da tvrtka postaje irelevantna. Osim što je riješila svoje financijske poteškoće, platforma i dalje nastavlja objavljivati ​​TV emisije i filmove. The Squid Game, njezin najveći hit do danas, bio je kulturni trenutak na koji ćemo se vjerojatno osvrtati kao na jednu eru. Glass Onion, iako ništa posebno, nedvojbeno je nešto o čemu su razgovarali, kao i dokumentarac o Harryju i Meghan. U posljednjih šest mjeseci Wednesday i Stranger Things obaraju rekorde gledanosti. Što je najvažnije, njegova međunarodna produkcija postaje sve jača jer oko 70 posto njezinih pretplatnika dolazi izvan SAD-a i Kanade.

Činjenica je da tvrtka nije pred gašenjem, ali ako se sadašnji trendovi nastave, vjerojatno će biti sve gore i korisnici će polako odlaziti, piše Dazed.