Nakon predstavljanja brendova kao što su Boolab, Mala od lavande, King Julio, Mary’s Sweets, na red je stigao jedan od novijih aduta beauty scene s juga Hrvatske – 757 Natural Cosmetics.

Prijateljice još od srednje škole, Blanka Amižić i Antonija Kvasina odlučile su 2017. pokrenuti 757 Natural Cosmetics. Danas ovaj mladi, ali uspješan brend prirodne kozmetike ima sjedište u Žrnovnici, malom mjestu odmah pokraj Splita, a tamo je, osim sjedišta poduzeća, uspostavljen i proizvodni pogon. Kažu kako su se cijelu prvu godinu bavile uspostavljanjem proizvodnje i rješavanjem dokumentacije tako da je brend tržište konačno ugledao početkom 2018. godine.

“Blanka je magistra agronomije te je voditeljica cjelokupne proizvodnje, dok je Antonija magistra ekonomije, smjer marketing te je zadužena za upravljanje poduzećem i za marketing. Kako zbog opsega posla više ne možemo sve raditi zajedno, podijelile smo aktivnosti. Ispostavilo se da je ovo super kombinacija jer znanje jedne nadopunjuje znanje druge. Naravno, nije uvijek bilo jednostavno, ali najbitnije je povjerenje među nama i da je kompromis rješenje za svaki problem. Želimo spomenuti i veliku potporu obitelji i prijatelja bez koje ne bismo uspjele. Svi su oni uključeni u proces kreiranja naših priča, naziva proizvoda, ali i u donošenje određenih važnih odluka”, govore mi Blanka i Antonija kako su došle na ideju o pokretanju vlastitog posla te nastavljaju “Po pitanju odluke zašto baš prirodna kozmetika, razlog je što ju uistinu obje volimo te smo dugogodišnje korisnice raznih brendova, i hrvatskih i inozemnih. Tako smo i došle na ideju da radimo prirodnu kozmetiku pritom kombinirajući sastojke koje mi želimo i koji su najbolji za naše tipove kože. Sve više vremena smo posvećivale tome, a ulazeći sve dublje u ovo područje, shvatile smo koliko potencijala ima kvalitetna prirodna kozmetika. Nakon toga je uslijedio težak posao – uspostaviti sve od početka. Iako su proceduralni zahtjevi i dobivanje raznih dozvola bili dugotrajni i zahtjevni, najteži dio nam je bio kreiranje vizualnog identiteta. Istraživale smo tržište i konkurenciju, pokušavajući identificirati neki specifičan segment na tržištu na kojeg se konkurencija nije fokusirala što je bilo veoma teško u ovoj kategoriji proizvoda. Najjednostavnije rečeno, htjele smo napraviti nešto originalno, nešto naše i nešto od čega možemo i živjeti.”

“757” predstavlja broj prirodnih ljepota Hrvatske odnosno, kako ih cure nazivaju, to su fragmenti Hrvatske, a ideja je da svaki njihov proizvod predstavlja po jednu prirodnu ljepotu. Cilj im je razviti 757 prirodnih proizvoda odnosno 757 fragmenata Hrvatske. U skladu s tim osmislile su kategorije unutar kojih će razvijati nove proizvode kao što su: The Blues (602 otoka i otočića), The Greys (78 planina), The Whites (34 rijeke), The Blacks (24 prirodna jezera) i The Greens (19 nacionalnih parkova i parkova prirode).

“Naime, naša zemlja je poznata po jedinstvenim prirodnim ljepotama i smatramo da ih treba predstaviti svijetu, po mogućnosti na malo drukčiji način. Osim priče o 757 fragmenata koja daje cijelu sliku ljepota Hrvatske, na svakom proizvodu se nalazi i priča o prirodnoj ljepoti koju taj proizvod predstavlja. Tako želimo upoznati širu publiku o predivnim skrivenim mjestima koja sačinjavaju pravu čar ljepote Hrvatske, pozivajući kupce da “koriste” fragmente Hrvatske – “Take a fragment of Croatia”.”

Koje sve proizvode obuhvaća brend 757 NC i koja je njegova specijalnost?

Priču smo započele s kategorijom “The Blues” koja predstavlja otoke i otočiće. Hrvatska ima jednu od najrazvedenijih obala u Europi s čak 602 otoka i otočića te, iako postoje još 642 stijene i hridi, njih nismo uključili u ukupni broj zbog mogućnosti da nestanu kao posljedica morskih mijena i drugih prirodnih utjecaja tijekom vremena. U ovoj liniji imamo 6 vrsta prirodnih sapuna: “The Sea Heart” (Galešnjak – naranča, limun i citronela), “No Man’s Land” (Velika Palagruža – lavanda i cimet), “The Island Man” (Bodulaš – lavanda), “The Big Rock” (Veliki Sikavac – eukaliptus, ružmarin i palmarosa), “The King Alminty” (Kraljevac – menta, cimet i klinčić sa sjemenkama plavog maka) i “The Bruce Tea” (Brusnik – čajevac i aktivni ugljen). Svi naši sapuni su bazirani na ekstra djevičanskom maslinovom ulju, kokosovom ulju i shea maslacu, proizvode se hladnim postupkom, te se svaki suši mjesec dana i ručno je obrađen. Svaki od njih dolazi u dva različita pakiranja: 60 g i 15 g.

Nakon ove kategorije, krenuli smo s “The Whites” koja predstavlja rijeke Hrvatske, a sadržava prirodne proizvode za njegu tijelu. U njoj trenutno imamo 2 vrste pilinga za tijelo i jedno ulje za tijelo.

Pilinzi za tijelo su “The Minor Canyon” (Cetina – piling za tijelo od ružinog drveta) i “Valley Down South” (Neretva – piling za tijelo od naranče i limuna), koji također dolaze u 2 različita pakiranja: 280 g te 70 g. “The Minor Canyon” je piling za tijelo s mljevenom korom oraha, jadranskom morskom soli, himalajskom soli i eteričnim uljem ružinog drveta. Kombinacija njegovih ulja (bademovog, suncokretovog i kokosovog ulja, te shea maslaca) je idealna za nježni piling suhe i osjetljive kože. “Valley Down South” je piling za tijelo s mljevenim košticama marelice, jadranskom morskom soli, himalajskom soli i eteričnim uljima naranče i limuna. Ovaj piling je namijenjen normalnoj koži zbog svoje hranjive kombinacije ekstra djevičanskog maslinovog, konopljinog i kokosovog ulje te shea maslaca.

U ovoj kategoriji imamo trenutno i jedno ulje za tijelo naziva “The Butterfly Effect”, a predstavlja rijeku Kupu. Radi se o kombinaciji hladno tiještenih ulja suncokreta, slatkog badema i jojobe te eteričnog ulja lavande, upotpunjenog sušenim cvjetovima lavande. Navedena kombinacija ulja stvara jedinstveni sinergijski efekt koji njeguje i vlaži kožu, a ulje je namijenjeno za normalni tip kože. Upravo smo u procesu plasiranja novog proizvoda iz iste linije, a radi se o još jednom ulju za tijelo naziva “Rose Gold”, a predstavlja rijeku Dravu. Ovdje se radi o kombinaciji hladno tiještenih ulja suncokreta, slatkog badema, avokada, marelice, noćurka i jojobe te eteričnog ulja ružinog drveta, oplemenjenoj sušenim pupoljcima ruže. Idealno je za osjetljivu i normalnu kožu te nudi jedinstvenu kombinaciju esencijalnih masnih kiselina, vitamina i antioksidanata koje koži daju trenutnu hidrataciju i blistav sjaj.

Po čemu se 757 NC ističe od drugih brendova prirodne kozmetike?

Kada smo tek krenule s radom u ovoj industriji, pokušale smo istražiti tržište u što većoj mjeri kako bismo dobile objektivnu sliku o stanju i razini prihvaćenosti prirodne kozmetike u Hrvatskoj. Također smo istražile konkurentne hrvatske i određene inozemne proizvođače (koje mi same volimo i koristimo) kako bi pronašle određeni ‘segment’ na tržištu, odnosno kako bi se od samog početka razlikovali od drugih.

Prilikom cijele analize, shvatile smo kako je tržište prirodne kozmetike u Hrvatskoj u porastu jer su ljudi sve više svjesni utjecaja na okoliš i važnosti održivog poslovanja. Također, ljudi su svjesni važnosti utjecaja sastojaka kozmetike koju svakodnevno nanose na svoju kožu.

Veliku pažnju i puno vremena smo posvetile i izradi logotipa, razradi priče, istraživanju i traženju podataka od raznih instituta i fakulteta u Hrvatskoj, istraživanju o otocima koje smo odabrale, odabiru idealnog papira za ambalažu, dodatnih načina zaštite ambalaže koja je ekološki prihvatljiva… Pazimo da je svaki aspekt vizualnog identiteta usklađen, pa tako osim razrade naziva svakog proizvoda, jako nam je bitno i da svaki vizual koji predstavlja pojedini fragment bude ono što smo zamislili odnosno da izazove simpatiju na prvi pogled.

Blanka i Antonija visokokvalitetne sastojke uglavnom nabavljaju u Hrvatskoj (sve one koje je moguće naći kod nas), a fokus im je također na održivom razvoju i društvenoj odgovornosti. Niti jedan od proizvoda nije testiran na životinjama, a svaki je komad ručno izrađen i obrađen. Također, ambalaža je ekološki prihvatljiva i moguće ju je 100% reciklirati, a cure trenutno istražuju potencijalne načine uklanjanja plastike iz poslovanja. Njihova društvena odgovornost usmjerena je i prema zajednici te su tako već surađivale s udrugom Šibenske šape, International’s Women Club Zagreb, udrugom Lions Trogir… Također, u ponudu su uključile i mogućnost osmišljavanja poslovnih poklona, iznenađenja za posebne prigode i događaje, a poslovanjaci mogu naručiti proizvode za hotele, vile, apartmane…

Smatramo da se razlikujemo od drugih brendova upravo po jedinstvenoj priči koju razvijamo – 757 prirodnih proizvoda koji predstavljaju 757 prirodnih ljepota Hrvatske.

“Kod svakog proizvoda nam je cilj da kroz njega ispričamo priču ili zanimljivost prirodne ljepote koju on predstavlja. Ime svakog proizvoda smišljamo tako da ga igrom riječi povežemo s tom pričom, zanimljivošću ili s nazivom mjesta kojeg predstavlja, te se nadamo da će tako potencijalni kupci jednostavnije zapamtiti naše proizvode, pa tako i sami brend. Primjerice, The Bruce Tea (otočić Brusnik) je ime dobio igrom riječi Bruce za brus po čemu je otočić poznat, a Tea zbog eteričnog ulja od kojeg se sastoji (čajevac odnosno tea tree). Isto tako, kako je otočić Brusnik jedinstven po svojim crnim oblutcima i po endemskoj vrsti crnog guštera koji obitava na njemu, jedan od njegovih sastojaka je aktivni ugljen zbog kojeg je sapun crne boje.”

A što je bitno kod sastojaka?

Prije odluke o bilo kojem novom proizvodu, dugo istražujemo sve moguće sastojke te testiramo različite formulacije dok ne dobijemo idealan proizvod odnosno onaj koji same želimo koristiti. Iznimno nam je bitno da su svi sastojci visoko kvalitetni te pokušavamo koristiti što veći postotak sirovina koje su prošle kroz što manji proces obrade. Primjerice, kod izbora dobavljača ekstra djevičanskog maslinovog ulja nam je važan kriterij bio da se radi o hrvatskom proizvodu. Zatim, kod pilinga, proizvoda koji su namijenjeni njezi kože, da se radi o hladno tiještenim uljima. Isto tako, prilikom biranja mirisa proizvoda, fokusiramo se samo na eterična ulja i ne koristimo parfumirane sastojke, a kod biranja boja koje se koriste u sapunima, koristimo mica minerale.

Puno smo naučile tijekom cijelog procesa razvoja proizvoda te i dalje učimo, ali to je ono što nas gura naprijed i želimo stvoriti nešto na što smo uistinu ponosne i što želimo da, s vremenom, i naša djeca koriste. Želja nam je kreirati proizvode s visokokvalitetnim sastojcima koji su uistinu prirodna hrana za kožu naših kupaca. Nadamo se da će kupci to prepoznati i da će biti zadovoljni kada probaju naše proizvode.

Kada biste možda izdvojile jedan proizvod nekome tko se nikada nije susreo s 757NC, što bi to bilo?

To bio piling za tijelo od ružinog drveta “The Minor Canyon” koji predstavlja rijeku Cetinu. Razlog izdvajanja ovog fragmenta od ostalih je što je priča koju proizvod priča osobna. Naime, ovaj fragment priča o rijeci Cetini – od njenog jezerskog vrela očaravajuće plave boje do impresivnih slapova koji se obrušavaju u njenom duboko usječenom kanjonu. Korišteni vizual na ambalaži predstavlja slap koji se nalazi u kanjonu rijeke Cetine u mjestu Zadvarje – Gubavicu, a Antonijina obitelj je podrijetlom iz tog mjesta. Također, bitno je spomenuti i kako cijeli 757 tim obožava ovo mjesto i tu se jako često družimo. Kad smo kreirale ovaj proizvod, bile smo neizmjerno sretne što smo uspjele smisliti način kako uklopiti fragment Hrvatske koji ima osobno značenje u cijeloj našoj priči i zato on sada ima posebno mjesto u našim srcima.

Do proizvoda 757 Natural Cosmetics najlakše ćete doći putem webshopa ili Facebook trgovine, a mogu se pronaći u različitim design concept trgovinama, u specijaliziranim trgovinama prirodne kozmetike, suvenirnicama i hotelima. Trenutno se nalaze u dvadesetak trgovina diljem Hrvatske.