Upravo je u Hrvatskoj rođen jedan od prvih digitalnih brendova Tribute, no hrvatski trendseteri još nisu sasvim prihvatili ovaj trend i pitanje je hoće li. Kada bi se to moglo dogoditi pitali smo Karlu Zelić, jedinu hrvatsku influencericu koja ‘nosi’ digitalne komade 

Popularnost digitalne mode i dalje raste, sve više velikih svjetskih modnih kuća kreira digitalne komade koji se mogu nositi samo u metaverzumu, a 23. ožujka počeo je i prvi Tjedan mode u metaverzumu ikad. To je najveći događaj vezan uz digitalnu modu do sada, a odvija se na platformi Decentraland. Svi su pozvani na sudjelovanje, službeni raspored događanja objavljen je na stranicama Tjedna mode u metaverzumu, no brendovi šalju i pojedinačne pozivnice odabranima s linkom koji vas vodi na određenu lokaciju na kojoj se odvija događaj. Raspored je poprilično gust s više od 60 brendova koji sudjeluju. U četvrtak je tako svoju debitantsku kolekciju prikazao Perry Ellis, a digitalne revije organizirali su i Dolce & Gabbana i Philipp Plein. Petak je rezerviran za Anrealage i Etro revije te digitalni party našeg Tribute Branda gdje će nastupiti DJ Icykof. U subotu revije imaju Cider, Fresh Couture, The Fabricant, u nedjelju Dundas, Vogu i Hype, Placebo i Auroboros koji zatvara cijelo događanje. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TRIBUTE BRAND (@tribute_brand)

Street style će biti zbilja poseban. Dakako, on uključuje samo digitalne odjevne kombinacije, a iako nema prvog reda niti se očekuje da će ovaj prvi put biti puno poznatih, uloženo je puno vremena i rada u odijevanje pojedinih uzvanika. Rebecca Minkoff u svoju će prvu digitalnu kolekciju odjenuti digitalnu influencericu Kuki AI, konzultanticu u metaverzumu i počasnu gošću ovog događanja Cathy Hackl odjenut će dizajnerica Natalie Trevonne, a Sophie the Robot će svaki dan ‘nositi’ drugog dizajnera.

Većina brendova će odmah i prodavati odjeću koju su kreirali u obliku NFT-jeva, neki su najavili iznenadne dropove, a neki će svojim uzvanicima dijeliti komade. Estée Lauder podijelit će 10 tisuća NFT-jeva koje su kreirali u suradnji s vizažisticom Alex Box onima koji dođu na njihov digitalni događaj. Platforma za digitalnu umjetnost Known Origin podijelit će digitalne komade koje je kreirao umjetnik Midwest Misfit onima koji dođu na njihovu prvu modnu digitalnu izložbu Cult Couture. I sve to kako bi popularizirali ovaj eksperimentalni događaj i kako bi nagovorili što više ljudi da im se pridruži, ali i nastave vraćati na Decentraland i ostale platforme i nakon njega.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by KARLA CRO(FT) (@superbabekillah)

Hrvatski mediji nisu se odviše raspisali o ovom događaju niti je digitalna moda za sada nešto popularno niti, uz izuzetak Tribute Branda, uopće prisutno na našoj modnoj sceni. Influencerica Karla Zelić poznata i kao Superbabe Killah jedna je od rijetkih koja je isprobala digitalne komade i objavljivala ih na društvenim mrežama. Svidjeli su joj se, kaže, jer joj je futurizam jedan od najdražih modnih pravaca, ali i zbog mogućnosti digitalne mode po pitanju održivosti kao i vizualnog dojma koji nije moguće dobiti sa stvarnom odjećom. Kad je prvi put objavila fotografiju na kojoj ‘nosi’ Tribute Brand, iznenadila je mnoge jer većina pratitelja nije imala pojma da u Hrvatskoj postoji takav pionir digitalne mode. No, kaže da će trebati još neko vrijeme da bi sve to zaživjelo u Hrvatskoj.

“Iskreno, mislim da smo premala scena da bi digitalna moda zaživjela kod nas, točnije, smatram da imamo premalo individua koje su dovoljno up-to-date ili hrabre isfurati takve komade”, kaže Karla, “Svejedno, nadam se da će se to s vremenom promijeniti i da ćemo biti u korak s trendovima, posebno s obzirom na to da imamo privilegiju jer je Tribute Brand, jedan od vodećih brendova digitalne mode, iz Hrvatske.”

Tjedan mode u metaverzumu mogao bi biti pravo mjesto za upoznavanje s digitalnom modom premda tek iz znatiželje i bez težnje da zaista nosimo digitalne komade i krećemo se u digitalnoj sferi svakodnevno. Ove je sezone on vrlo demokratičan, otvoren za sve koji su zainteresirani, a poznavajući povijest modne industrije, vrlo je vjerojatno da neće dugo ostati takav. Ovogodišnje izdanje već prate velika imena iz sfere digitalnih medija kao što su Eva Chen i Clara Cornet koje su Instagramove najjače snage za modna partnerstva. Samo je pitanje kada će među uzvanicima biti i Anna Wintour, Zendaya ili Kristen Stewart kao što je to praksa na fizičkim tjednima mode i kada će ‘običnim’ ljudima ulaz biti zatvoren.