Što ste danas napravili za sebe?

Guliver/Thinkstock

Svi smo pročitali tko zna koliko tekstova na temu kako povećati produktivnost, baš kao i o potrebi brige za sebe, ali to teško provodimo u djelo. Zar je doista tako teško zastati, opustiti se i neko vrijeme posvetiti sebi?

Mi žene smo čudna bića. Jednostavno smo takve. Prvo sve ostalo, a onda mi. Posao, obitelj, djeca, partner, kućni ljubimac, automobil… za sve se brinemo i za sve nalazimo vremena. Gubimo se u moru obveza u kojima svoje potrebe i želje stavljamo na zadnje mjesto. Moderan život je pun napetosti, zadanih rokova, frustracija i zahtjeva. Za većinu ljudi stres je postao sastavni dio svakodnevice i smatra se stilom života. U malim količinama, može nam pomoći u obavljanju zadataka i motivirati nas da damo najbolje od sebe. Ali kad konstantno osjećamo nedostatak vremena, naš um i tijelo plaćaju visoku cijenu. 

Koža lica je poput ogledala na kojem životne situacije ostavljaju trag. Ona je u stalnoj mijeni i vrlo je osjetljiva na stres. Najčešći problemi s kožom lica koje uzrokuje stres su akne, izraženi podočnjaci, ubrzano nastajanje bora, rozaceja, seboroični dermatitis, atopijski dermatitis, suha i osjetljiva koža, često nastajanje herpesa. Takvoj suhoj i umornoj koži često ne odgovara nikakva kozmetika, osjetljiva je na različite uobičajene proizvode za njegu, a javlja se i peckanje očiju. Pod stresom dolazi do oštećenja barijere kože koja je zadužena za zaštitu dubljih slojeva derme od štetnih vanjskih utjecaja, što dopušta različitim iritansima, patogenima i bakterijama da s površine prodru do osjetljivijih stanica koje se nalaze ispod površine kože, uzrokujući alergije, upale ili iritacije. Zbog prekomjerne proizvodnje kortizola, imunitet može postati preaktivan, što može biti razlog zašto neki ljudi razviju osipe, ekceme, svrbež i psorijazu kad su pod stresom. Ujedno, koža lica obiluje mastocitima, stanicama koje, reagirajući na višak kortizola, otpuštaju histamine, pokretače alergijskih reakcija, što također može rezultirati razvojem psorijaze, crvenila, osipa, ekcema i dermatitisa. Uz dermatološko liječenje koje je specifično za svaku kožnu bolest, važno je opuštanje kao jedan od najdjelotvornijih načina nošenja sa stresom. Opuštanje prije svega smanjuje napetost mišića te doprinosi uklanjanju unutarnjih grčeva koji nam blokiraju energiju. Možda nećete poništiti uzrok stresa, ali ćete ublažiti njegovo djelovanje na tijelo i duh te pomoći lakšem nošenju s emocijama. U borbi protiv stresa pomaže pravilna prehrana bez puno kofeina, alkohola i nikotina. Obroci koji su uravnoteženi i redoviti velika su značajka za ublažavanje stresa.

U svijetu poduzetništva postoji pravilo 30 minuta“. Tih 30 minuta trebalo bi biti vrijeme koje smo odredili za sebe. Za glazbu koju volimo, knjigu koju čitamo, šetnju ili jednostavno odmaranje i nerazmišljanje o svakodnevnim problemima, izazov je koji sebi možemo priuštiti kako bismo spriječili štetan učinak stresa na naše zdravlje. Spavajte! San je vrijeme ozdravljenja za kožu i psihu, pa je potrebno spavati barem sedam sati svaki dan i ići spavati prije ponoći. Priuštite si godišnji odmor – zasigurno ste primijetili da se osobe s promjenama poput ekcema, psorijaze, aknama, seboroičnim dermatitisom vrate s godišnjeg odmora bez promjena na koži.

Sasvim je u redu, štoviše, poželjno je ponekad odmarati se i ne raditi baš ništa. Plemenito živjeti život za druge ima svoje posljedice. Osim toga, psiholozi tvrde da su ljudi sa zdravom dozom samopoštovanja i sposobnošću da stvari rade za sebe, onako kako žele, sretniji i u obiteljskom i u poslovnom životu. Pokušajte nekoliko jednostavnih promjena životnog stila, a vaše lice će pokazati rezultate i prije nego što to mislite.

 

mm
Antonija Tretinjak

beauty kolumnistica