Najnoviji trend na TikToku inspiriran je stilom iz filma Mean Girls, Paris Hilton, Lindsey Lohan i drugim ikonama popularne kulture s prijelaza tisućljeća, a za cilj ima promijeniti negativnu konotaciju riječi bimbo i vratiti ženama kontrolu nad medijskim narativom

Cirkoni, mobiteli na preklop, kratke majice koje otkrivaju trbuh iznad traperica niskog struka i gomila sjajila na usnama samo su neka od obilježja najnovijeg trenda koji je okupirao TikTok. Bimbocore na prvu možda ima negativnu konotaciju zbog riječi bimbo od koje je nastao. U engleskom jeziku ta riječ označava lijepu, ali ne baš pametnu ženu, no cilj bimbocorea je promijeniti tu asocijaciju.

WAP YouTube_bimbocore

Termin bimbo ušao je u široku upotrebu zahvaljujući žutom tisku. Paparazzi su kroz drugu polovicu prošlog stoljeća slijedili poznate žene među kojima su bile Marylin Monroe, Anna Nicole Smith i Britney Spears, baveći se isključivo njihovim privatnim životima, posebno vezama. Mediji su tako stvarali vlastiti narativ o njima, onaj koji prodaje novine što je između ostalog uključivalo i njihovu seksualizaciju često upravo onda kada to same nisu htjele te je dovelo do toga da se nerijetko karakteriziraju kao promiskuitetne.

@

♬ –

U 2022. u kojoj Instagram i dalje brani fotografije bradavica samo ako su ženske, još smo daleko od cilja, ali je pokrenut dijalog o tome da biti i odijevati se seksi ili ne biti samo s jednim partnerom čitav život, ne znači da je osoba promiskuitetna ili da time šalje neku dublju poruku osim one da bira partnere i nosi to što u tom trenutku želi nositi. Toj promjeni uvelike pomažu javne osobe koje ponosno pokazuju svoja tijela na društvenim mrežama ne želeći pritom poručiti ništa osim toga da je to njihovo tijelo i da imaju pravo biti ponosne na njega i pokazivati ga kakvo god bilo, a među njima su Lizzo, Megan Thee Stallion, Emily Ratajkowski, Ashley Graham i niz drugih.

Žene koje predvode bimbocore preuzimaju kontrolu

Bimbocore trend koji se pojavio na TikToku još je jedan od pokreta koji pomaže toj promjeni i za cilj ima promijeniti negativnu konotaciju riječi bimbo. Hashtag bimbocore na TikToku je objavljen više od 7 milijuna puta, a uglavnom donosi video sadržaj o tome kako se odjenuti ili našminkati u spomenutom stilu. Radi se o stilu s prijelaza tisućljeća, iz tzv. Y2K (year two thousand) ere kojom su dominirale Paris Hilton, Lindsey Lohan i ostale protagonistkinje filma Mean Girls, Britney Spears, Christina Aguilera itd.. On uključuje vrlo nizak struk suknji i hlača, tange koje vire iz njih, cropped topove koji otkrivaju gole trbuhe, duge nokte ukrašene cirkonima i slično. A noseći spomenuto, žene koje predvode bimbocore preuzimaju kontrolu i tom stilu i riječi bimbo pridaju vlastito novo značenje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Playboy (@playboy)

Stvorena je tako new age bimbo koja sama kontrolira narativ. Jedna velika potvrda toj promjeni u nastajanju je činjenica da je Cardi B postala kreativna direktorica Playboya početkom prosinca 2021.. Magazin koji je godinama bio posvećen muškom užitku, preuzela je žena koja sada kontrolira kako će ženska tijela biti prikazana, prvenstveno za njih same, a onda i tako proslaviti slobodu slobodnog izražavanja i prikazivanja ženskih tijela bez prisilne seksualizacije izvučene iz konteksta.