Bijele papirnate, i jednokratne, čaše s logotipom tvrtke za tople napitke i prozirne plastične čaše za hladne napitke odmah će vam pasti na pamet kao prepoznatljivi simboli brenda. Ali iz tvrtke poručuju kako to nije sasvim dobro za njih.

“Naša šalica je sveprisutna i to nam se sviđa, ali to je također sveprisutni simbol današnje kulture „bacanja”, rekao je Michael Kobori, glavni direktor za održivost Starbucksa. To je naravno zato što su čaše jednokratne. Kada se baci, čaše završavaju na odlagalištima otpada ili kao otpad na ulicama i vodenim putovima. Neke bi se mogli reciklirati, ali recikliranje je nesavršena opcija – predmeti koji se mogu reciklirati i dalje završavaju na odlagalištima. Najbolje rješenje? “Uklanjanje jednokratne čaše”, rekao je Kobori. Tu opciju je nazvao “svetim gralom”.

Do 2025. tvrtka želi da svaki kupac može jednostavno koristiti vlastitu šalicu ili pak posuditi keramičku šalicu ili šalicu za višekratnu upotrebu od lokalnog Starbucksa. To bi moglo značiti uvođenje više programa „posuđivanja šalice“ koji zahtijevaju polog. Starbucks također planira, do kraja sljedeće godine, dopustiti kupcima da koriste svoje osobne šalice u svakom Starbucksu u Sjedinjenim Državama i Kanadi, čak i ako naruče unaprijed ili koriste drive-thru.

starbucks

Ciljevi ne znače da će se Starbucks uspjeti u potpunosti riješiti papirnatih i plastičnih čaša, ali tu opciju žele učiniti manje privlačnom. To neće biti lako učiniti, budući da je većina kupaca Starbucksa navikla na tu jednostavnu opciju za jednokratnu upotrebu. Ali tvrtka ima plan. A zašto je ova vijest važna? Zato što Starbucks godišnje servira oko 6 milijardi kava u tim bijelim šalicama. I mi smo se naježili.

Foto: Unsplash