Od ideje do tvoje kupovine: ako ste se pitali kako nastaje kozmetički proizvod

Stvoriti novi (beauty) proizvod nije lako, koliko god se činilo suprotnim gledajući u mnogočemu zasićeno tržište. Kako bismo razumjeli kako teče jedan put od ideje do police, zamolili smo za iskustvo osobu koja stoji iza jednog od najpopularnijih domaćih (beauty) brendova – Skintegre

Stvoriti ideju novog proizvoda iz nule nemoguće je bez romantične vizualizacije idealnog korisnika tog proizvoda. Da bih znala da će proizvod biti idealan za tebe, moram prvo razumjeti što ti treba, biti u tvojoj koži – figurativno i doslovno, razmišljati kao ti; vidjeti stvari kroz tvoje oči i osjetiti tvoje iskustvo na vlastitoj koži. Svaki kultni proizvod počinje s idejom: što ovaj proizvod treba raditi? Kakvu senzoriku treba imati? Kakve standarde zadovoljiti, kome je namijenjen i kako će ga idealni korisnik koristiti. Izvrstan proizvod na koži za koju nije namijenjen neće raditi apsolutno ništa, ili dapače može i pogoršati stanje kože. Zato sve počinje od idealnog korisnika koji će biti okosnica razvoja novog proizvoda.

Ponekad ćemo u teoriji zamisliti kombinaciju sastojaka koja u praksi jednostavno neće funkcionirati. Otkriti ćemo to nizom pokušaja i pogrešaka u zamješavanju budućeg proizvoda na laboratorijskoj skali

Više puta dogodit će se da idejno savršen proizvod “padne” na ispitivanjima što može biti frustrirajuće, dugotrajno i skupo. Međutim ta analitička, stabilitetna i mikrobiološka ispitivanja osigurat će da finalni proizvod bude stabilan, zdravstveno ispravan i funkcionalan, a to je najbitnije za formulaciju. Tvoj budući omiljeni proizvod prolazit će niz ispitivanja i analiza kojima se reproduciraju uvjeti stresa, poput temperaturnih i mehaničkih šokova. Sličnim uvjetima će biti izloženi primjerci u dućanu i oni jednostavno moraju biti dovoljno robusni da izdrže sve izazove koji im slijede. 

Proizvod s karakterom

Dok je proizvod u fazi ispitivanja, bavimo se “oživljavanjem” proizvoda. Osobno volim da svaki proizvod ima svoj karakter i čitav tim neumorno radi na konsolidaciji svih elemenata koji će proizvodu dati pripadajuće osobine. Bira se ime proizvoda, dizajnira se njegov vizualni identitet, priprema se njegova dokumentacija, registrira ga se na CPNP, vrše se dermatološki testovi. Nijedan detalj ne smije biti manjkav, nepromišljen ili neuredan, na to najstrože pazimo. Bitno je istaknuti da čitav ovaj proces ponekad traje i duže od godinu dana, i tek se onda kreće se u proizvodnju i distribuciju proizvoda čime on konačno dolazi u beauty kutke skincare zaljubljenika. Naši proizvodi su stvoreni za one koji strastveno vole preparativnu kozmetiku i koji će znati cijeniti njihovu kvalitetu.

Lansiranje sa strepnjom

Svako izbacivanje novog proizvoda predstavlja kulminaciju uzbuđenja i sreće nakon višemjesečnog istraživanja, razvoja, ispitivanja i proizvodnje. Teško mi je opisati kombinaciju osjećaja kada otkucavaju posljednje minute prije lansiranja. Sreća, uzbuđenje, zabrinutost, umor, ekstaza; uistinu nešto posebno. Naši kupci su oduvijek navijali za nas, iščekivali s nama, rušili nam web stranicu, glasno komentirali i ono dobro i ono loše.

Lansiranje novog proizvoda je kao utakmica u kojoj igraš sam protiv sebe, nema pobjednika niti gubitnika, samo davanje tisuću posto sebe i nevjerojatan umor jednom kad sve ode “live”

Čovjek bi pomislio da nakon svega toga slijedi dobro zasluženi odmor, ali je situacija upravo suprotna. Tada proizvode preuzima drugi tim, onaj koji se brine da ih naši “early bird” kupci dobiju svoje proizvode što prije, već sutra. Stotine paketića već isti dan odlaze prema svojim novim domovima. Ljudi nas vole jer osjete da smo prije svega ljudi, i da gorimo za to što radimo. Ništa nije teško kad voliš to što radiš.

Kad trud prođe ispod radara

Nažalost, izvanredna formulacija i dobra proizvođačka praksa ne osiguravaju da će svaki proizvod biti komercijalno super uspješan. To je jednostavno statistički nemoguće. Fenomenalni proizvodi ponekad prođu “ispod radara”, što je prava šteta i govori koliki utjecaj na percepciju proizvoda imaju i neki drugi čimbenici – oni koji nemaju nikakve direktne veze sa samim proizvodom. Neovisno o percepciji proizvoda kao kultnog i nezaobilaznog, ili posve nebitnog na kozmetičkoj sceni (što će u konačnici uvjetovati našu odluku o kupnji), svi proizvodi proći će identičan put od ideje do police dućana. S jednakim trudom, s jednakim entuzijazmom.

Kvaliteta na testu vremena

Moja misija i želja je da svaki naš proizvod u konačnici bude percipiran kao neizostavni dodatak beauty rutinama žena diljem Hrvatske, ali naravno to je nemoguće. Proizvod u konačnici ne čini samo formulacija i senzorika, nego i sama njegova ideja koju perpetuiramo pričajući na kavi s prijateljicama o “najboljoj stvari za kožu”.

Svaki novi proizvod pomalo mijenja krajolik kozmetičkog svijeta, ali tek rijetki će uistinu izdržati test vremena. Štogod mi mislili o kultnim proizvodima, oldtajmeri beauty svijeta uistinu zaslužuju naš pljesak. Zaokupiti pozornost i održati povjerenje korisnika desetljećima, unatoč prezasićenom tržištu ispunjenom konstantnim inovacijama, vrijedno je divljenja i nedvojbeno demonstrira njihovu veličinu.

 

mm
Jelena Skendžić Ratkajec

osnivačica i CEO brenda Skintegra