Čini se da su zrakoplovi dobili pravog protivnika. Sve se više ljudi odlučuje na drukčiji, “prizemljeniji” način putovanja. 

Dok se mi stalno žalimo na usluge jedinog providera željezničkog prijevoza, mnogi upravo biraju vlak kao glavno sredstvo putovanja, i to čak prije zrakoplova. Razlog preferiranja željeznica je, zanimljiv, jer, povod zbog kojeg se putnici odlučuju na njega nisu ni vrijeme, ni novčani razlozi, već – ekološka osviještenost. 

Naime, vlakovi ne zagađuju okoliš kao zrakoplovi, a prema studiji britanske grupe potrošača “Which?” iz 2021., vlakovi emitiraju šest puta manje emisija od zrakoplova na popularnim rutama, ali su zato, iako pomalo nevjerojatno, 49 posto skuplji. Ova cjenovna prednost, podržavana milijardama eura državnih subvencija održava zrakoplove na nebu. 

No, i to se mijenja. Diljem Europe sve je više niskotarifnih željezničkih tvrtki koje otvaraju nove rute. Ovo je putnicima došlo kao naručeno, jer je francuska vlada nedavno zabranila letove na kratkim relacijama, što je dodatno povećalo potražnju za niskotarifnim vlakovima. 

Poput niskobudžetnih zrakoplovnih prijevoznika, niskobudžetni željeznički prijevoznici nude povoljne karte bez dodatnih troškova. No, za razliku od povoljnih zračnih opcija, oni ne zagađuju okoliš, pa je tu dodatna prednost koja privlači putnike.  

Odricanje od putovanja zrakoplovom je, prema istraživanjima jedan od najboljih načina na koji možemo smanjiti zagađenje okoliša. Prema Flight Emission Map, povratni let između Atene i Londona oslobodit će 622 kilograma ugljičnog dioksida, ili otprilike šest puta više od godišnjeg zagađenja po osobi u Burundiju. 

Osim toga, političari diljem Europe također uvode niz programa za poticanje putovanja željeznicom. Njemačka je tako, nedavno ponovno uvela povoljniju kartu za regionalna putovanja, dok je Španjolska uvela besplatne karte na raznim rutama, a Europska Unija mladima dijeli čak 35 tisuća besplatnih željezničkih karata.