Ako se i vi osjećate kao da ste bombardirani lošim vijestima, evo vijesti koje su nas ove godine uvjerile da svijet može biti lijepo mjesto 

Zabranjene reklame za estetske kirurgije koje ciljaju na tinejdžere

Ujedinjeno Kraljevstvo zabranjuje da tvrtke za kozmetičke postupke ciljaju na maloljetnike i maloljetnice. Nova pravila primjenjuju se na sve medijske i pokrivajuće postupke koji su osmišljeni kako bi promijenili fizički izgled osobe – uključujući povećanje ili smanjenje grudi, “uvlačenje trbuha”, operaciju kapaka, preoblikovanje nosa i podizanje lica.

Zabrana također obuhvaća proizvode za izbjeljivanje zubi, pomlađivanje kože i tretmane injekcijama, kemijske pilinge i dermalne filere. Promjena, koju je u studenom prošle godine predložio Odbor za oglašivačku praksu (CAP), ima za cilj rješavanje problema tjelesne slike mladih ljudi.

“Percepcija tjelesne slike djece i mladih ljudi i njihova podložnost pritiscima da promijene svoj izgled, uključujući razmatranje kozmetičkih intervencija kao potencijalnog sredstva za rješavanje tih problema, pod utjecajem su brojnih društvenih i kulturnih čimbenika”, kažu iz odbora.

“Unatoč tome, dokazi pokazuju da postoji mogućnost da izloženost različitim oblicima medija, uključujući oglašavanje, posebno onima koji su usredotočeni na ‘poboljšanja slike’ tijela, kao što su postupci kozmetičkih intervencija, može pogoršati nezadovoljstvo i negativnost slike tijela tijekom ranjivih faza njihova života.”

Ovi oglasi neće se smjeti pojavljivati ​​oko televizijskih i radijskih programa koji su naručeni za mlađe od 18 godina, namijenjeni su ili će vjerojatno biti privlačni mladima. U drugim medija, ovi oglasi su zabranjeni za sadržaj namijenjen mlađima od 18 godina ili gdje oni čine više od 2 5% publike.

Promjena je uslijedila nakon konzultacija kao odgovora na zabrinutost u vezi s potencijalnom štetom za mlade uzrokovane pritiscima na tjelesnu sliku i problemima mentalnog zdravlja, kao i rizicima i komplikacijama takvih postupaka, o čemu smo više pisali ovdje.

Stara Vlaška postala zona za pješake

Jedna od najpoznatijih ulica Zagreba – Stara Vlaška, od ovog je vikenda na potezu od Draškovićeve do Palmotićeve postala zona za pješake, najavili su u petak iz Grada Zagreba
Iako se zbog očekivanih nepovoljnih vremenskih uvjeta svečanost otvorenja pomaknula na sljedeći vikend, pješačka zona bit će u funkciji.

“Tim projektom Grad Zagreb postaje bogatiji za još jednu pješačku zonu u samom središtu grada. Na potezu od Draškovićeve do Palmotićeve, Stara Vlaška tako od sutra postaje zona za pješake koji će neometano uživati u sadržajima koji se nude u jednoj od najpoznatijih ulica grada Zagreba”, poručuju iz Grada.

Kako je prenio Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika Zagreba, autorica ovog privremenog rješenja Ivana Stančić izjavila je kako ovo nije veliko otvorenje nakon dugog dizajniranja i skupih građevinskih radova i kraj posla.

“Ovo je društveni događaj kojim obilježavamo početak korištenja ovog prostora od strane građana i početak posla njegovog uređenja. Ponovno korištenje otpadnog materijala koje je ovdje po prvi puta testirano bitan je čimbenik naše tranzicije ka klimatskoj neutralnosti kao jednog od 100 Europskih Net zero gradova.“ 

Laverne Cox ulazi u povijest kao prva transrodna Barbie lutka na svijetu

Nekoliko dana uoči njenog 50. rođendana, američka tvrtka za proizvodnju igračaka Mattel otkrila je da će zvijezda Orange is the New Black Laverne Cox imati prvu svjetsku transrodnu lutku Barbie po uzoru na nju.

49-godišnja glumica je otkrila u izjavi koju je podijelila da joj majka nije dopuštala da se igra s Barbie lutkama jer joj je pri rođenju “dodijeljeno muško”. No, kroz terapiju u 30-ima i razgovore s mamom, glumica je ispričala kako joj majka sada šalje Barbike i za rođendane i za Božić. “Toliko sam zahvalna što sam mogla biti u ovom procesu. To je proces povratka mog unutarnjeg djeteta, iscjeljivanja, davanja onoga što to dijete nije imalo prvi put. Dakle, navršiti 50 godina i biti transrodna i imati Barbie u svom životu, to je poput trenutka iscjeljenja punog kruga.”

Cox je bila uključena u dizajn ove revolucionarne Barbie i željela je da što više odgovara ne samo vanjskom, nego i unutarnjem izgledu. Zagovornica LGBTQI+populacije  željela je da njezina Barbie bude “proslava transrodnosti”.

S uvođenjem gotovo 250 zakona protiv trans transseksualaca u SAD-u samo 2022. godine, cijeli ovaj događaj je više od jedne igraček na policama. “U ovom okruženju u kojem su trans-djeca napadnuta, to također može biti proslava našeg identiteta, a također i prostor za njih da sanjaju, shvate i podsjete se da za njih postoji nada i mogućnost da budu ono što jesu.”

 

Foto: Nicholas Hunt/Getty Images Fragrance Foundation