Jedna rečenica koja će vam smiriti anksioznost u trenu

Koliko puta u danu pomislite da nešto morate? Ili već unaprijed znate što već sve morate ovaj tjedan? Postoji samo jedna misao koja vas dijeli od potpunog unutarnjeg mira.

Jesen može bit prelijepa. U svim svojim bojama, smeđim nijansama, okupana suncem i mirisna. No, ona sa sobom donosi i ono loše, a to su obveze, povratak istima, realnost, sužavanje putanje kretanja, ljude koje ste preko ljeta možda uspjeli izbjegavati, obiteljske obveze i niz onih koje ste sigurno već nametnuli sami sebi. Poput ‘moram početi vježbati’, ‘moram promijeniti frizuru’, ‘moram se početi bolje hraniti’, ‘moram u shopping za jesensku garderobu’. To je samo niz sitnica, a nekih smo ‘moranja’ i potpuno nesvjesni. I onda tako odlazite u dan, i u tjedan, s tisuću ‘moranja’ u svojoj glavi.

Prva stvar koju će vam reći svaki psiholog je da se stare navike mijenjaju, ili nove stvaraju, pomalo, korak po korak. Nitko ne može sutra početi vježbati tri puta tjedno ili odjednom prestati jesti meso – to je najčešće put u propast, tj. početna ideja će najčešće nestati i kako je stigla. Tako da za početak, ako želite unijeti bilo kakve promjene u život i želite da one budu dugoročne, počnite s malim i počnite pomalo. Onoliko koliko vas samo malo stavlja iz komfor zone, ne ruši vašu sreću i svakodnevnicu i zatim s vremenom kako se navikavate, pojačavajte.

A što je s ‘moranjem’ na dnevnoj razini? Reći ćemo vam jednu tajnu – znate li da ustvari ne morate ništa? Ne vjerujete? Razmislite malo – svijet neće propasti. Onaj najgori scenarij u vašoj glavi garantirano se neće dogoditi. Sve se može ispregovarati i reorganizirati. A i vi možete jesen provesti i u prošlosezonskoj garderobi ili možda pronaći frizera kod kojeg nećete ostaviti bogatstvo.

Zato sljedeći put kad se vaše misli napune sa svim tim idejama, željama i planovima, stanite i recite si – ali ne moram ništa od toga. I upitajte se što vam stvarno donosi sreću i što vam se stvarno danas radi i kako želite provesti dan. To će vam, ako ništa drugo, pomoći da posložite svoje prioritete, ali i zaštititi vas od napadaja panike ili anksioznosti.

Foto: Unsplash