Obožavamo mjesta u kojima se osjećamo kao da je netko kopirao i manifestirao katalog želja iz naše glave, a nekad i onih kojih nismo bili ni sami svjesni da ih imamo dok ih nismo vidjeli na svoje oči. Dok su nam to u Zagrebu mjesta poput Selectedd ili Dizajnholika, u Puli ćemo uvijek posjetiti Hižicu koja se nalazi na adresi Veronska 6

Iza ovog preslatkog dizajnerskog dućana, ili bolje rečeno interior concept storea, stoje brat i sestra, arhitekt Bernard i dizajnerica Sara Domniku, ujedno vlasnici tvrtke Kumpanija d.o.o u kojoj s njima rade i arhitekt Matija Blašković te arhitektica Ana Visković. “Prije više od 7 i pol godina odlučili smo osnovati Kumpaniju, tvrtku kroz koju ćemo zajedno raditi na projektima arhitekture i dizajna te smo od tada odradili mnoge projekte dizajniranja interijera i projektiranja, što javnih što privatnih, od kojih smo najviše voljeli one u kojima smo radili tzv. “total dizajn”. Od vizualnog identiteta, projektiranja prostora te do integriranja identiteta u sami prostor.”

“Jedan od tih projekta je i projekt Hižice, kroz koji smo htjeli proširiti našu djelatnost i na maloprodaju, ali više razine i po pitanju usluge i ponude”, uputila nas je Sara u same početke te dodaje kako je ideja došla spontano, ali da se razvijala kroz dulji vremenski period. “Kako veliki broj projekata odrađujemo u Puli, Istri i Kvarneru, osim ureda u Zagrebu željeli smo biti fizički prisutni i u našem rodnom gradu iz kojega potječemo, čija smo “djeca” i koji nam je jako puno dao i odakle je sve krenulo.” 

Želja im je bila da to bude više od ureda, prostor koji će prezentirati čime se bave i što kreiraju te prostor u kojemu će posjetitelji moći saznati nešto novo, vidjeti nešto drukčije i ponijeti nešto posebno sa sobom ako to žele. “Na kraju je ispalo da će to biti naša Hižica, koja ima “žicu za svaku Hižu” i u kojoj možete naći posebne sitnice koje svaki prostor mogu pretvoriti u dom”, smije se Sara koja je ujedno osmislila vizualni identitet Hižice, dok su Bernard i Ana prostor projektirali.

Kažu kako se kod odabira asortimana vode, prije svega, idejom i inovativnošću. “Imamo probir sitnica raznih svjetskih i naših dizajnera, s tim da nam je želja i radimo na tome, da u trgovini imamo što više hrvatskog dizajna”, objašnjava Sara. U ponudi imaju kućanske potrepštine i uporabne predmete koje potpisuju domaći i strani dizajneri – od ilustracija, preko rasvjetnih tijela, ukrasa do stolaca. 

Mnogi su među njima, unatoč raširenom mišljenju da su dizajnirani predmeti jako skupi, cjenovno pristupačni, iako jedinstveni i efektni. “Željeli smo da dućan bude u žili kucavici domaćih ljudi, Hižica je naše mjesto u našem gradu i samim time je njezin značaj za nas velik. Smatramo da je ljudima dosta hiperprodukcije, uvijek istih stvari i da za našu ponudu itekako ima mjesta i u Puli. Reakcije su, iako smo očekivali pozitivne, iznad svih naših očekivanja.” Ne vjerujete? Nemamo što drugo nadodati, osim da vam jedino preostaje Hižicu posjetiti i uvjeriti se sami.

Fotografije: Miroslav Dilberović