Prikazana na Tjednu mode u Parizu, Balenciaga vrećica čipsa, a koja je zapravo clutch torbica u vrijednosti 14.000 kn, prošla je nekako nezapaženo. Ne zadugo. Otkad su modni Instagram ratnici Diet Prada ukazali na još jedan… provokativan?… potez kreativnog direktora Demne Gvasalije, sad nam se čini da je vidimo svuda
Torbice su se prvi put mogle vidjeti na Balenciaga reviji tijekom Pariškog tjedna mode ranije ovog mjeseca, no s obzirom na to da je cijela revija bila kao i svaki put dosta intrigantna (modeli su hodali po blatnoj pisti), torbe u obliku Lay’s vrećica čipsa koje su modeli nonšalantno držali u ruci, prošle su u tom trenutku gotovo nezapaženo.
I tako nam je, nakon raspadnutih tenisica, Simpsona na pisti, najskuplje vreće za smeće na svijetu (za protivnike ZG vrećica, vidite da mi nemamo najskuplje!) stigla i kožna clutch Lay’s torbica s patentnim zatvaračem, stilizirana u četiri “okusa” – Original, Salt & Vinegar, Lime i Flamin’ Hot u vrijednosti 1.800 dolara.
Obožavatelji su podijeljeni ali jedno je činjenica – nije neočekivano. Izleti Balenciage plešu na granici mode i umjetnosti jer je to i sam Demna Gvasalia. S obzirom na to da je studirao na belgijskoj Kraljevskoj akademiji likovnih umjetnosti u Antwerpenu, ne čudi što ovakim potezima više evocira nekog suvremenog umjetnika našeg doba nego li modnog dizajnera. Ali ne bi li to trebala biti moda? Stvaranje komada koji su svojevrsni pregled tog vremena, zeitgest uhvaćen komadom tkanine.
Pretpostavlja se da je inspiracija za ovu torbicu on sam, jer je u lipnju uhvaćen na reviji diplomanata Akademije s vrećicom Lay’s čipsa po rukom. S druge strane, u ovo vrijeme kad su većini Netflix, kauč, čips, bivanje na društvenim mrežama od ujutro do navečer, brza hrana, Bolt, Wolt, svakodnevica; vrećica čipsa zapravo je jako zanimljiva simbolika vremena. A Balenciaga, namjerno ili ne, s ovim viralnim modnim momentima, jako zanimljiv svojevrsni društveni eksperiment konzumerizmu.