U zajedničkom projektu Alfa Vision Optike i časopisa Grazia, sredinom rujna objavljen je natječaj namijenjen mladim studentima ekonomskog studija, odnosa s javnošću ili novinarstva, a s ciljem da se jednom od njih osigura jednomjesečna praksa u toj poznatoj zagrebačkoj optici. Saznali smo sve o njezinom jedinstvenom iskustvu

Marta Hren imala je priliku iz prve ruke vidjeti koliko je posao u odjelu marketinga kreativan i slojevit. Kako je nastala ideja o cijelom projektu, kako je izgledala realizacija istog te što je sve naučila i koje je vještine stekla, otkrile su nam Ana Bilić, direktorica Alfa Vision Optike i studentica komunikologije Marta.

Ana, možete li nam otkriti kako se Alfa Vision Optika odlučila mladim ljudima ponuditi praksu i stjecanje praktičnog iskustva? Otkud je nastala ideja?

Ideja za pružanjem prilike za stjecanje iskustva mladim ljudima došla je vrlo prirodno i logično. Naime, Alfa Vision Optika djeluje već 22 godine, u tom periodu otvorili smo pet poslovnica i etablirali se u Optiku, koja osim najzanimljivije ponude u gradu, pruža kvalitetnu uslugu pregleda vida, OCT pretrage, mjerenja očnog tlaka. Uz to, osobito smo ponosni što su naši zaposlenici prepoznati kao iznimno stručni, ali i ljubazni. Naši kupci često kažu – posvećeni. U korak s našim rastom svakako je išlo i usavršavanje u marketingu i iskorištavanje svih digitalnih blagodati bez kojih danas jedan brend ne može uspjeti, i vjerujem kako smo tu uvijek jedan korak ispred drugih. U posljednje vrijeme, među ostalim digitalnim izazovima osobito smo se posvetili Instagram contentu koji je naše virtualno ogledalo, gdje je stavljen naglasak na estetiku, dobru priču i autentičnost koju naše poslovnice zaista i žive. Kada sve to sagledate shvatite da je cijeli niz toga u čemu se svakodnevno usavršavamo i u čemu definitivno sudjelujemo kao kreatori mišljenja i pravca poslovanja. S time smo osjetili i društvenu odgovornost da svoje znanje i stručnost podijelimo s mladim ljudima iz sektora komunikacija i marketinga, koji će jednoga dana tek izaći na tržište koje će od njih u samom početku očekivati određeno znanje i vještine, a koje im nažalost, tijekom njihova studiranja nije bilo omogućeno. Ovim projektom željeli smo smanjiti prepreke i izazove s kojima se tek diplomirani mladi ljudi susretnu prilikom zapošljavanja, a to je pitanje iskustva koje im dotada nitko nije omogućio. I pokazati im kako zapravo posao u marketingu izgleda: koliko je to kreativan posao i koliko je slojevit. Od svakodnevne komunikacije s novinarima, do organizacije evenata, pa do pažljivog osmišljavanja pogodnosti, izrade cijelog niza mjesečnih analiza, kao i sudjelovanje na biranjima novih kolekcija. Uz sve navedeno, posebno je dinamičan i kreativan odjel digitalnog marketinga koji na dnevnoj bazi zahtjeva osmišljavanje videa i materijala za naše pratitelje.

  Koliko ste imali prijava i kako ste se odlučili za Martu?

Prilikom raspisivanja natječaja, dogodio se jedan zaista zanimljiv trenutak. Naime, natječaj je trajao gotovo tri tjedna, a u prvom tjednu zaprimili smo samo desetak prijava. U posljednjem tjednu, gotovo 48 sati do isteka roka zaprimili smo više od 150 prijava. Nisam sigurna je li to pokazatelj užurbanog svijeta u kojem živimo, ili je to samo odraz mladih generacija koje danas ostavljaju sve za posljednji trenutak. Kako god bilo, Marta je napisala jedno od najzanimljivijih motivacijskih pisama što ju je odmah selektiralo u najuži krug. Njeno motivacijsko pismo bilo je ozbiljno i poslovno, ali s malim osobnim touchom koji je jako lijepo prezentirala i elaborirala. Unijela je sebe, bez neke online šprance. Nakon što smo je pozvali na razgovor u uži krug, njena energija nas je sve oduševila. Bilo je evidentno da je riječ o kvalitetnoj mladoj osobi koja, iako nije imala gotovo nikakvog iskustva, bila je željna učenja i stjecanja znanja.

Možete li nam reći nešto više o tome kako je izgledao Martin mjesec stručne prakse?

Da li marketinški tim Alfa Vision Optike radne dane provodi u uredu ili? Ideja da praksa započne krajem rujna, nije bila slučajna. Naime, period nakon ljeta u svijetu Optike uvijek je posebno izazovan, ispunjen i zahtjevan. Marta je tako stigla u periodu kad su se birala nove kolekcije za proljeće/ljeto 2023. pa je tako iz prve ruke imala priliku vidjeti kako izgledaju biranja najnovijih kolekcija i doživjeti osjećaj kad prije svih znaš koji će trendovi zavladati na policama sljedeće sezone. Potom, Martu smo odmah uključili u organizaciju eventa povodom otvaranja naše pete poslovnice, u Shopping centru Point. Upoznavanje s našim Alfa Vision influencericama, komunikacija s fotografom, snimanje storija i objavljivanje istih na Instagram i Tik Tok profilima Optike. Traženje vizuala i osmišljavanje kampanja za mjesec listopad, kao brainstorming s kolegama da vidi kako se zapravo rađaju nove ideje. Marta je stigla baš u periodu kad su nam u Optiku stigla na dva nova brenda koja smo u rujnu naručili iz Pariza, sa SILMA – najvećeg sajma optike na svijetu. Marta je sudjelovala osmišljavanju PR kampanje i Instagram kampanje za te brandove. Sve u svemu, jedan vrlo dinamičan i ispunjen mjesec listopad.

Sudeći prema svemu lijepom što ste podijelili u ovom intervjuu s nama, značili to da i sljedeće jeseni možemo očekivati novu priliku za mlade studente i novi natječaj Alfa Vision Optika X Grazia?

Grazia je naš dragi i dugogodišnji partner koji je odmah prepoznao vrijednost ovog projekta za mlade studente. Vjerujem da se i sljedeću jesen vidimo na nekom lijepom natječaju. Svi oni koji bi se voljeli prijaviti sljedeće godine, na portalu grazia.hr imate priliku i na videu vidjeti kako je izgledala ovogodišnja Martina praksa.

Marta, kako ste saznali za stručnu praksu u Alfa Vision Optici i zašto ste se odlučili prijaviti?

Preko Instagram stranice Alfa Vision Optike koju pratim, potom sam posjetila portal grazia.hr kako bih istražila sve detalje. Ideja mi se činila sjajna, odlučila sam se po tome gdje se najviše vidim u budućnosti i gdje ću moći steći korisne vještine i znanje za neki budući posao nakon što diplomiram. Napisala sam motivacijsko pismo i stisnula send. Nekoliko dana kasnije, zazvonio mi je telefon te su mi u tom razgovoru priopćili kako sam odabrana u uži krug. Bila sam presretna jer zaista nisam očekivala da ću proći dalje. Pripremila sam se za razgovor uživo. Nakon što sam odabrana, direktorica Alfa Vision Optike predstavila mi je tvrtku, njihove poslovnice, ideju poslovanja te njezin marketinški tim s kojim sam najviše radila. Predstavili su mi način rada studenata na stručnoj praksi i vještine koje ću steći. Odlučila sam se za praksu u Alfa Vision Optici zbog vještina koje sam imala priliku naučiti, ali i zbog velike ljubavi prema sunčanim naočalama kao modnom dodatku.

Koje ste vještine stekli za vrijeme obavljanja stručne prakse?

Tijekom rada u Alfa Vision Optici, mentorice su me poticala na kreativnost i samostalnost, ako nešto nisam shvatila, objasnile bi mi što se točno od mene očekuje i kako je najbolje započeti i što istaknuti. Stekla sam vještine pisanja priopćenja za medija, traženja odgovarajućih vizuala za grafički dizajn, odnosno pripremu promotivnih materijala u skladu s elementima vidljivosti koje sam izrađivala u programskoj aplikaciji Canva i CapCut i ono najljepše od svega: imala sam priliku snimati i objavljivati naočale na njihovim društvenim mrežama. Alfa Vision Optika ima Instagram stranicu čija mi se estetika jako sviđa, a ja sam imala priliku vidjeti sunčane naočale brendova s kojima se nikad prije nisam imala priliku susresti i saznati toliko zanimljivih detalja. Nama mladima najpoznatiji su brendovi naočala oni poput Ray Bana, Guccija, Saint Laurenta… Ali u ovakvoj prilici imala sam se priliku susresti s mnogo „manjim“ brendovima, ne tako svjetski popularnim, ali brendovima koji su ručni rad, paze na detalje, imaju ugravirane slatke poruke koje doprinose tome da imate osjećaj da u rukama držite nešto više od isključivo sunčanih naočala. To su neke stvari koje se ne mogu naučiti iz teorije. Najponosnija sam na materijal koje sam izradila za njihovu TIK TOK stranicu, u koju sam uložila jako puno truda i kreative.

Što vam je pozitivno donijelo obavljanje stručne prakse? Možete li izdvojiti neki poseban događaj ili iskustvo prilikom prakse u Alfa Vision Optici?

Jedna od pozitivnih stvari je bilo je upoznavanje tima iz marketinškog odjela Alfa Vision Optike koji su nesebično podijelili svoja znanja sa mnom. Atmosfera u uredu je bila ugodna pa sam se samim tim osjećala opušteno tijekom cijele prakse. No ono što ću posebno pamtiti definitivno je moje prvo sudjelovanje u organizaciji eventa. Naime, Alfa Vision Optika u listopadu otvorila je svoju petu poslovnicu, u shopping centru Point i tim povodom sam imala priliku sudjelovati u organizaciji istog od samog začetka. To iskustvo je neprocjenjivo. Ono što bih izdvojila i što je ujedno bio i najljepši trenutak za vrijeme trajanja prakse je bio prisustvovanje na biranju najnovijih modela sunčanih naočala Furla za proljeće/ljeto 2023.

 

Foto: PR