Da virtualna bespuća Instagrama kriju brojne talentirane i kreativne pojedince, odavno je poznato. A među njima smo pronašli Sanju Ljubičić, autoricu dječje storytelling igre GIRI Game – čija posebnost leži u tome što su je kreirala djeca za djecu.

Naime, kako ističe Sanja, većinu društvenih igara za djecu osmislili su odrasli i time ih limitirali od samoga početka.

“Djeca svijet vide drugačije nego mi odrasli. Njima je kiša šarena, a ne plava. Semafor ima mač jer je tu da nas štiti. Pjesnicima raste cvijeće iz glave, a miš je zapravo nastao iz krumpira. Djeca pričaju svojim jezikom i ova igra ih u svakom aspektu potiče da tako i nastave – da otkriju svoj „rub mašte“.”

Otkriva nam da je igra nastala kao način zbližavanja s njenom pokćerkom i posinkom, a kasnije i kćeri. 

“Kroz igru s kockicama, karticama i pričanje priča, gradila sam povjerenje i bliskost s njima te ih učila slobodi i kreativnosti. A nakon stotinu postojećih priča, krenuli smo stvarati vlastite. Kćeri bi napisale ili nacrtale na papir likove i predmete o kojima žele slušati, a ja bih započela avanturu mašte. Djevojčice se ponekad nisu mogle dogovoriti o kojim likovima žele slušati pa su upadale sa svojim crtežima usred priče. Nisam imala drugog izbora nego da ih uklopim. Upravo je to srž GIRI Game jedan do dva igrača koji pričaju priču zadanim karticama te dvije do četiri Zezalice koji ih ometaju ubacujući svoje kartice u njihov tijek priče.”

Vidjevši oduševljenje djece, Sanja (inače zaposlena u bankarskom sektoru) nam kaže da je osjećala odgovornost da im pokaže koliko je važno biti ustrajan i svladati prepreke koje se nađu na putu.
Zahvaljujući suradnji s brojnim stručnjacima, dizajnirala je društvenu igru za djecu u dobi od 4 do 13 godina – koja je u potpunosti “made in Croatia” proizvod.

Multidisciplinarni tim činili su dječji psiholozi i pedagozi, ilustratori i konceptualni umjetnici, produkt dizajneri, marketing stručnjaci, programeri, a čak i glazbenici – budući da igra ujedno ima svoju pjesmu i glazbu.

Naziv igre potječe iz sanskrta, jednog od najstarijih svjetskih jezika, koji u prijevodu znači oblak ili onaj koji izvire, dok imenica “gira” znači jezik ili govor. Upravo je oblak glavni motiv igre, objašnjava nam Sanja, budući da predstavlja bezgranični svijet igre i mašte koji kroz priču stvaraju dva igrača u ulozi Pričalica.

Stoga osim što je zabavna, igra djeluje stimulativno na koncentraciju i kognitivni razvoj djece. Odnosno kako ističe Sanja, “uči ih kako uobličiti i jezgrovito iznijeti svoje ideje i misli do kraja, kako poštovati i razumjeti sugovornika te kako prepoznati osjećaje i pokazati empatiju”. 

U testnoj fazi igre sudjelovalo je više od 200 djece iz različitih zemalja, od SAD-a preko Hrvatske i Slovenije, do Australije. Trenutno je u fazi pripreme za crowdfunding kampanju na platformi Kickstarter koja kreće na jesen, a na kojoj će biti moguće podržati igru i nabaviti svoj primjerak. 

Pritom nam Sanja otkriva da ujedno razvijaju i dodatne proizvode koje će svaka osoba koja podrži kampanju dobiti uz ovu igru u kojoj može uživati cijela obitelj. 

Ukoliko kampanja prođe uspješno, ističe, “planova i ideja za nadogradnju GIRI Game ne nedostaje.”

A nama zasigurno ne nedostaje želje da ih podržimo u njihovom nastojanju da djeci donesu “Giri” oblak mašte zbog kojeg smo se odmah sjetili Petra Pana i poželjeli poletjeti natrag u dane bezbrižnog djetinjstva. 

Za više informacija o ovoj predivno ilustriranoj igri posjetite web stranicu – https://www.girigame.com/igra-za-djecu/.

 

Foto: Giri Game