Da bi neki komad postao viralan nekoć je bilo potrebno uložiti puno truda i vremena kroz niz segmenata kako u proizvodnji tako i u marketingu. A onda se pojavio TikTok

Još 2013. godine Jasmin Larian, osnivačica brenda Cult Gaia, kreirala je Ark torbu. Radilo se o torbi od bambusa, polukružnog oblika koju je kroz iduće dvije godine slala prijateljima i obitelji i polako gradila imidž promovirajući se na Instagramu. No, tek nakon što je počela slati poruke, a onda i torbe influencericama i poznatima njezin Ark torbama počela je rasti popularnost. Bilo je to 2016. kad je Instagram bio na vrhuncu popularnosti te se na njega sasvim preselio osobni stil s modnih blogova i platformi kao što je bio Lookbook.nu. Larian je za Glamour otkrila da su torbe postale viralne tek kad su korisnici Instagrama vidjeli kako ih stilizirati odnosno kako ih nose drugi stvarni ljudi. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sarah Lindner (@thehouseofsequins)

Uz to, pisao je modni business magazin Drapers prije dvije godine, viralni potencijal nekog komada mogao se predvidjeti na nekoliko načina. Prvi je moment začudnosti odnosno kad znate da imate nešto dovoljno suludo da će svi o tome pričati. To su primjerice bile Balenciagine Crocsice s platformom. Takvi se komadi rijetko zaista i prodaju, ali izazovu hype i privuku ljude u fizičke i online trgovine što pak potakne prodaju nekog drugog komada.

(Nepostojeća) Pravila viralne mode

Drugi je pokazatelj dijeljenje tijekom same revije ili prezentacije. Ono što influenceri i poznati koji su stigli na reviju najviše dijele na društvenim mrežama, vidjet će velik broj ljudi te će im se to upisati u podsvijest kao nešto što je trendi. Upravo zbog toga mnogi brendovi pojedine komade šalju influencerima besplatno jer znaju da će stvoriti veliki buzz i potaknuti im prodaju. I u tome su jako uspješi, sada već bivši kreativni direktor Bottege Venete Daniel Lee, sasvim je ugasio Instagram profil brenda jer je znao da će buzz koji će stvoriti influenceri biti sasvim dovoljan. Treći su pokazatelj, koji polako i gubi utjecaj, komadi koje modni urednici izdvoje u svoje preglede trendova za sezonu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by new Bottega Veneta (@newbottega)

I sve to vrijedilo je i dalje vrijedi za Instagram. U međuvremenu se, međutim, pojavio TikTok na kojem se čini da pravila nema. Ondje je nedavno eksplodirao profil jednog sestrinstva sa sveučilišta u Alabami i njihov hashtag #BamaRush. Njegove su članice dijelile proces primanja novih članova u sestrinstvo i druge detalje i postale veliki hit na toj društvenoj mreži, a s njima i apsolutno sve što su dijelile uključujući i brendove koje nose. Do tada relativno nepoznata trgovina iz Alabame koju su označile u jednoj od objava, Pants Store, tako je preko noći postala predmet interesa tisuća korisnika TikToka. Vlasnik Michael Gee otkrio je za Refinery29 da mu je u tjedan dana prodaja u fizičkim trgovinama i online narasla za 400 posto.

@ebbabyyysisterhood DAY 2 #bamarush♬ original sound – ELLA ✰ BROOKE

Na TikToku se razvio kult viralnih komada (a kao što znamo i recepata, trikova za čišćenje, šminkanja i slično) te korisnici redovito dijele što su od tih komada kupili. pod hashtagom #tiktokmademebuyit postoji gotovo 6 i pol milijardi objava i svakog trenutka objavljuju se nove. Potencijal TikToka za prodaju proizvoda je enormna, no #BamaRush je dokaz da je apsolutno nemoguće predvidjeti tko, što i u kojem trenutku će postati viralno.

Naslovna fotografija: Adam Katz