Ovih dana medijskim prostorom kola vijest da Kina zabranjuje propagandu luksuza na društvenim mrežama, a to znači da popularni kineski influenceri, poznati po razmetanju luksuznim načinom života, više to zakonski ne smiju raditi. Naime, društveni pritisci i ekonomski izazovi doveli su do toga da kineske vlasti dodatno pojačaju kontrolu nad digitalnim prostorom, a sve s ciljem upravljanja percepcijom javnosti kad je u pitanju novac.
Kineska vlada često je intervenira kako bi regulirala digitalni prostor, a kao što smo spomenuli, jedna od najnovijih mjera uključuje suzbijanje prikazivanja bogatstva na društvenim mrežama. Jedan od najpopularnijih kineskih influencera, Wang Hongquan, poznat i kao “kineska verzija Kim Kardashian”, zabranjen je na društvenim mrežama zbog prikazivanja raskošnog načina života. S 4,4 milijuna pratitelja na Douyinu (kineskoj verziji TikToka), često se hvalio posjedovanjem luksuznih nekretnina, nakita, odjeće i modnih dodataka s naglaskom na prestižne Hermès torbe. Međutim, njegov profil više nije dostupan, a sve zbog Cyberspace Administration of China odjela koji je pokrenuo ovu akciju kako bi se reguliralo kreiranje nepoželjnih društvenih trendova.
Isto tako, ovo nije prvi put da kineske vlasti pokušavaju kontrolirati internet, koji je u Kini poprilično cenzuriran, kako bi se suzbili društveni trendovi koji se smatraju nepoželjnima. Još 2022., vlada je izdala “kodeks ponašanja” kojim se voditeljima prijenosa uživo zabranjuje “prikazivanje ili reklamiranje velikog broja luksuznih dobara, nakita, novca i drugih sredstava.” Ova nastojanja dolaze u vrijeme kad Kina prolazi kroz gospodarsko usporavanje, koje posebno teško pogađa srednju klasu. Mladi u Kini suočeni su s izuzetno konkurentnim tržištem rada, što je rezultiralo pojavom trenda nazvanog “lying flat”, gdje se mnogi povlače iz aktivnog društvenog života i traže alternativne načine za ostvarenje prihoda, kao što je primjerice stvaranje sadržaja na društvenim mrežama koji je nerijetko inspiriran nerealnim težnjama.
Foto: Unsplash, Pexels