Od Marije Grazije Chiuri do Zarinih kolekcija nakita, cijeli modni svijet kao da je ovisan o horoskopu, a kupci obožavaju sve što se može povezati s njihovim horoskopskim znakom

Maria Grazia Chiuri za svoju je prvu haute couture kolekciju za Dior, onu za proljeće/ljeto 2017., reference uvelike vukla iz astrologije. Osnivač kuće, Christian Dior, sam je bio jako praznovjeran jer mu je čitačica dlanova još dok je bio dijete rekla da će u životu biti jako uspješan i da će mu u tome pomoći žene. To se i dogodilo pa je Dior kasnije tijekom cijele karijere posjećivao vidovnjakinju Madame Delahaye bez čijeg blagoslova, piše WWD, nije donosio odluke. Ona mu je navodno 1957. savjetovala i da ne ide na put u Montecatini u Italiji gdje je naposljetku, u dobi od 52 godine, preminuo od posljedica srčanog udara.

Dior nije jedina modna kuća koja se bavila astrologijom kao uporištem za modne kolekcije. Kuća Kenzo 2014. lansirala je web stranicu naziva Kenzodiac na kojoj su objavljivali horoskop. Peter Dundas je u svojoj posljednjoj kolekciji za kuću Pucci 2015. veliki prostor dao horoskopskim znakovima. Brend Vetements 2017. je predstavio kolekciju majica s opisima pojedinih horoskopskih znakova na leđima. Gucci je 208. lansirao kolekciju posvećenu godini psa koja se pak oslanja na kineski horoskop.

Dizajneri nakita i modnih dodataka obožavaju horoskopske znakove i redovito ih koriste kao privjeske ili motive na svojim komadima. Olympia Le Tan ima cijelu liniju svojih prepoznatljivih clutch torbica koje nalikuju na knjige s motivima horoskopskih znakova, a čija cijena iznosi 1.450 eura za komad. Kuća Tiffany’s nema tako očite motive, ali ima vodič u kojem vas upućuju točno na to koji je nakit za koji horoskopski znak kako biste znali što odabrati za rođendan ili nek udrugu posebnu prigodu. Za time ne zaostaju ni high street brendovi. Zara je svojedobno imala kolekciju nakita s horoskopskim znakovima, baš kao i Mango i Reserved. Ganni u ponudi ima privjeske za ključeva s horoskopskim znakovima, H&M ima kolekciju majica s pojedinim znakovima i njihovim simbolima.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VETEMENTS (@vetements_official)

Horoskopske rubrike imaju gotovo svi veliki modni mediji i ta je rubrika jedna od najčitanijih na portalima općenito. Očekivano, kupci su kao i za čitanje horoskopa, zainteresirani i za nošenje istih. No, činjenica je na kraju da astrologija nema uporište u znanosti. Sjetite se toga kad drugi put okrivite retrogradni Merkur za par loših dana. Loši dani se jednostavno događaju i to svima, redovito, ne samo kad je Merkur retrogradan. Isto tako, modna industrija nam prodaje reciklirani poliester pod superodrživi materijal kao što nam prodaje i ogrlice s privjeskom u obliku našeg horoskopskog znaka pod nešto što moramo imati kako bismo bili sasvim u doticaju sami sa sobom. Iza toga stoji kapitalizam, a ne duhovnost.

Zašto je onda i dalje čitamo i kupujemo horoskop?

Moguće je da kupci žude za odjećom i nakitom koja na neki način reprezentira njihov horoskopski znak jer ih privlači osjećaj pripadnosti. Činjenica da neki komad djeluje kao da je namijenjen samo vama jer zastupa osobine vašeg horoskopskog znaka, može biti snažan okidač za kupnju. Neki vjeruju i da ih takve amajlije čuvaju od nesretnih događaja dok se drugi jednostavno snažno identificiraju sa svim obilježjima svoga znaka što im pomaže da se osjećaju samouvjerenije. U svijetu u kojem se svi konstantno osjećamo otuđeno, to i nije tako loše. Sve dok ne prepuštamo svoj život na (ne)milost (ne)sretnih pogodaka vidovnjaka.