U utrku modnih brendova koji žele smanjiti svoj ugljični otisak – ili barem tako tvrde (uzmimo za primjer ozloglašeni brend brze mode Shein) ovih se dana uključuje i Zara. Zvijezda Inditexove perjanice brendova pokreće uslugu Pre-owned, u sklopu koje će kupci moći produljiti vijek trajanja svoje Zara robe – i to na tri načina!

Zadnjih mjeseci sve veći broj velikih modnih brendova počinje eksperimentirati s takvim uslugama, a od zvučnijih imena tu su primjerice Valentino i Balenciaga. Second hand tržište postaje sve zanimljivija poslovna prilika i brendovi gledaju koje su im sve prednosti takozvanog zelenog marketinga.

Svoju održivu strategiju ima i Zara, koja u nastojanju da smanji svoj ugljični otisak pokreće Pre-owned. Platforma je to koja s radom kreće 3. studenog, a za početak će biti limitirana samo na britansko tržište. Pre-owned će se pojaviti u online shopu i u mobilnoj aplikaciji brenda, a Velika Britanija je odabrana prva, jer im je ključno tržište i Zara je prepoznala britanske kupce kao najzahtjevnije. Drugim riječima, britanski kupac sve više pazi na svoje kupovne navike i donosi ekološki odgovorne odluke, pa će Zara testirati prihvaćenost ove nove platforme i s vremenom ju potencijalno prošiti i na druge zemlje.

No, kako Pre-owned točno funkcionira?

Ideja je, dakle, omogućiti dodatne opcije za produljiti vijek trajanja nošenih Zara komada. Kupac Zare unutar Pre-owned platforme ima tri opcije: preprodati nošene komade koje je kupio u Zari, dogovoriti uslugu popravka Zarine odjeće ili modnih dodataka i naposljetku donirati neželjene Zara komade, putem online trgovine ili u fizičkim trgovinama.

Ako robu preprodaje, na kupcu je da fotografira robu, a detaljne informacije o proizvodu omogućuje Zara. Stripe sistemom rješavaju se novčane transakcije i naposljetku je na preprodavaču da robu pošalje novom vlasniku.

Iz Zare kažu da uslugom ne žele zaraditi i da trenutno ne postoje planovi za širenje na druga tržišta, no iz svega je izvjesno da je britansko tržište test za daljnje širenje usluge ukoliko bude dobro prihvaćena među kupcima.

Foto: Getty Images, Zara