Super su nam :mi.ra.kul: grafike – “najdalmatinskiji ukras svakog fetivog, vlaškog i fureštog doma”

Jeste li već primjetili :mi.ra.kul: grafike na društvenim mrežama? Mi definitivno jesmo i odmah smo znali da vam ih moramo predstaviti

:mi.ra.kul: je serija upečatljivih računalno urađenih grafika minimalističkog dizajna, nastala u vidu popularizacije i očuvanja izvornog dalmatinskog jezika i govora. Riječi i izrazi na plakatima napisani su dalmatinskim dijalektom, a svaka riječ ima i objašnjenje na hrvatskom standardnom jeziku.

“Po želji, definicije ispod riječi mogu biti napisane i na engleskom jeziku. Izrazi i fraze nisu prevođeni na standardni jezik. Osim plakata, u procesu izrade je i limitirana serija uporabnih predmeta od kojih ću ovih dana u prodaju pustiti prvi :po.tić: – emajlirani lončići s :mi.ra.kul: grafikom” kaže nam ekskluzivno Tomislav Carev, koji stoji iza :mi.ra.kul: grafika, svoje planove. “Ideja za uporabne predmete imam još 10-ak, a svi su koncipirani na način da su limitirani količinom i dostupni periodično.”

 

“Plakati su, jasno, dostupni uvijek. Volio bih naglasiti i da sam u procesu organiziranja prve izložbe grafika – detalje trenutno ne mogu podijeliti, ali me ponuda jednog muzeja iznimno obradovala obzirom sam i nju dobio u manje od 72 sata od kada sam napravio profil na Instagramu.” 

Fetivi Dalmatinac

Kako biste vjerojatno i pogodili iz prve, iza :mi.ra.kul: dizajna (naravno) stoji *fetivi Dalmatinac (*fetivi – izvorni,pravi, stari (po porijeklu), tipičan, istinit; fetivi Dalmatinac je, dakle onaj kojemu je (barem) većina obitelji isključivo iz Dalmacije.) A taj fetivi  Dalmatinac zove se Tomislav Carev. Ovaj kreativni dvadesetosmogodišnjak po zanimanju je magistar ekonomije i radi u turizmu. “Studirao sam u Splitu i u Švedskoj, a po završetku fakulteta par godina živio i radio u Ljubljani. S umjetnošću i grafičkim dizajnom nemam ikakvih stručnih poveznica osim što u istome uživam od srednjoškolskih dana u vidu hobija.” iskren je Tomislav. 

Također navodi kako mu se interesi kreću u rasponu od ekonomije, turizma i marketinga, preko sociologije i povijesti do arhitekture i dizajna. “Volim putovanja i upoznavanje različitih kultura; putujem rado i često, što poslovno, što privatno, a na bucket listi posjećenih destinacija sam do sada označio gotovo sve europske zemlje, pa i one manje turistički zanimljive poput, recimo, Ukrajine”. kaže nam simpatični kreator  :mi.ra.kul: grafike

U dišpet covidu!

Ovaj svestrani kreativac nedavno je osvanuo i oduševio na društvenim mrežama sa svojim :mi.ra.kul: posterima za koje voli reći da su “najdalmatinskiji ukras svakog fetivog, vlaškog i fureštog doma” (vlaj – stanovnik Dalmatinske zagore; osoba podrijetlom iz Dalmatinske zagore; furešti – stranci, svi oni koji nisu fetivi Dalmatinci).  I tako je i bilo, grafike su oduševile i vlaje i furešte.

Pitali smo ga, kako je došao na ideju za ove simpatične grafike? “Bilo bi cool da se ideja za :mi.ra.kul: javila kad sam “bacija đir po Rivi, sija na šentadu, fuma španjulet i gleda u more” (šetao po Rivi, sjeo na klupu, pušio cigaretu i gledao u more) – ali nije” (smijeh) “Ideja za :mi.ra.kul: rodila se ove zime kao kreativni odgovor na pitanje kako uveseliti sebe i druge za vrijeme lockdowna uzrokovanog pandemijom COVID-19.” kaže nam Tomislav. Koncept je dakle realiziran ove zime, a posteri su svoj konačni izgled dobili krajem ljeta kada ih je i odlučio početi promovirati na društvenim mrežama.

Kako smo odmah i primjetili, reakcije ljudi na fotografije :mi.ra.kul: grafika koje objavljuje (za sada isključivo) na Instagramu iznimno su dobre –  u samo prva 24 sata zabilježio je gotovo 1.000 interakcija sa sadržajem i gotovo 20.000 dosegnutih korisničkih računa, a svakodnevno u inbox dobiva poruke podrške i oduševljenja “Poglavito kada se radi o nekoj riječi ili izrazu kojeg ljudi znaju ali ne koriste pa imaju onaj -aaaaaa trenutak” ponosan je Tomislav na reakcije. “Iznimno mi je zadovoljstvo što ljudi rado i često shareaju moj sadržaj na svojim profilima, a još više i to što mi se javljaju s idejama i željama dalmatinskih riječi koje bi željeli vidjeti na plakatima. Jedna od prvih narudžbi koju sam primio bila je od jedne Splićanke koja živi u Dubrovniku i koja želi “činit dišpet” (inatiti se) dubrovčanima – to mi je bilo skroz cool i simpatično” smije se Tomislav. 

Sve grafike moguće je reproducirati u formatima A5, A4 i A3 (po želji može i do A0), a tiskaju se na kvalitetnom papiru veće gramaže. Svaka grafika ima isključivo bijelu pozadinu i natpis crnim slovima. Ambalaža u kojoj šalje postere je kartonska kako bi se mogla što lakše reciklirati, “a trenutno sam u procesu organiziranja ambalaže od recikliranih materijala – sve u vidu očuvanja prirode” kaže nam simpatični Tomislav čije grafike možete zapratiti ovdje i ako ništa, nije da palamudimo ali i da ne kupite grafike, nema više jutarnje grinte i beštimja s njegovim superpozitivnim feedom!