Od 9. do 19. rujna održava se najveći nordijski festival dizajna koji je postao poznat po svojoj transformativnosti i otvorenosti ka novim kreativnim konceptima te održivim načinima promišljanja dizajnerskih praksi. 

Iako je glavni venue trebala biti Glasshouse Helsinki, zbog restriktivnih mjera vezano za pandemiju koronavirusa, ovogodišnji Helsinki Design Week proći će bez main event prostora i PechaKucha večeri, popularnog prezentacijskog koncepta kojeg su razvili japanski arhitekti, a koji se svake godine održavao na drugoj lokaciji HDW-a.

Međutim, posjetitelji će svakako moći uživati u 80 različitih događanja koje će se održati na brojnim gradskim lokacijama, kao i na online platformama – od otvorenih showrooma i studija do manjih izložbi, workshopa i walking tura. 

A budući da interakcija s arhitekturom i dizajnom kojima smo okruženi utječe na naše svakodnevne živote, društvena debata čini važan segment svakog HDW-a – pri čemu će se ove godine tražiti odgovor na pitanje “što je mudro dizajnirati danas?”.

Highlights programa i vodeća imena

Aalto Sveučilište će u sklopu programa prikazati Designs for a Cooler Planet koji se temelje na UN-ovim ciljevima održivog razvoja, kako bi ukazali na potrebu za mudrim korištenjem prirodnih resursa kroz multidisciplinarni pristup. 

Na ulicama Helsinkija održat će se modni eventi, kao i otvoreni showroomi dizajnera namještaja poput brendova Poiat i Grado te produkt dizajnera, pri čemu se svakako ističe Tej Chauhan. Studio ovog dizajnera poznat je po implementaciji tzv. “emotivnog industrijskog dizajna” koji kreira imerzivna iskustva kroz vizualnu, fizičku i senzornu interakciju na temelju opservacija ljudskog ponašanja i kreativnog multidisciplinarnog pristupa u znaku futurizma.

Među vodećim imenima ovogodišnjeg HDW-a zasigurno su svestrani umjetnik Björn Weckström koji će predstaviti izložbu svojih kiparskih i slikarskih radova, te etablirana grafička dizajnerica Marina Veziko čija će izložba We think differently at night prikazati njene radove kojima promovira odgovornost, nove ideje i perspektive upakirane u rafinirane vizuale koji se reflektiraju na ulogu intuicije i podsvijesti u grafičkom dizajnu. 

S obzirom da HDW nastavlja suradnju s Međunarodnim filmskim festivalom u Helsinkiju, ove godine će prikazati dokumentarni film o kultnoj finskoj dizajnerici tekstila koja je 1964. godine kreirala ikonski “Unikko” uzorak na cvijet maka, po kojem je finski brend Marimekko postao poznat širom svijeta. 

Design Market, kao nezaobilazni dio HDW-a od njegovih početaka 2005. godine, s ciljem predstavljanja produkt dizajnera i dizajnera odjeće koji prate filozofiju održivog razvoja, bit će organiziran sukladno izvanrednim okolnostima – u fizičkim i online trgovinama.

Pritom se posebno ističu novootvorene trgovine tekstilne dizajnerice Johanne Gullichsen koja nastavlja tradiciju sofisticiranog i eklektičnog finskog dizajna te minimalističkog i rodno neutralnog brenda Nomen Nescio.

Cjelokupni popis brendova koji izlažu u okviru ovogodišnjeg festivala možete pronaći ovdje

Djeca također čine važan segment HDW publike, stoga će tijekom trajanja festivala u centru grada biti postavljene različite instalacije nastale u suradnji top imena nordijske ilustratorske i dizajnerske scene – među kojima su modna i konceptualna dizajnerica Tuula Pöyhönen, ilustratorice Jenny Lucander i Edith Hammar te arhitekt i fotograf Jouni Kaipia

Stoga, ukoliko ste obožavatelji nordijske estetike, definitivno vrijedi pratiti web stranicu Helsinki Design Weeka ili njihov Instagram profil kako biste bili up-to-date s novim trendovima i kreativnim dizajnerima – čiji će radovi definitivno utjecati na oblikovanje svijeta oko nas, zahvaljujući inovativnom i održivom pristupu. 

 

Foto: Helsinki Design Week / Grado / Tuula Pöyhönen / Jenny Lucander