Industriji seksualnog wellness predviđa se rast u dvoznamenkastim postocima. Vrijeme je da se upoznate s njome ako već niste

Zaboravite na vođenje dnevnika ili plivanje na divlje koje je zaludilo svijet proteklih mjeseci. Da, točno kao što mu i ime govori – plivate u raznim rijekama i jezerima, što dokazano značajno smanjuje stres. Po definiciji, plivanje u neoznačenim rijekama nama bi podignulo razinu stresa, no dobro. Trenutačno se time ne moramo baviti jer sad svoj trenutak ima nešto puno bolje od toga – seksualni wellness. Nečega sličnoga dotaknuli smo se u prošlom broju u razgovoru s Melissom Vranjes, certificiranom trenericom za holistički seks, a kraće objašnjenje bilo bi da se radi o pokretu koji naglašava važnost seksa za naše psihofizičko zdravlje, što se projicira u sve većem broju proizvoda za buđenje seksualnosti, tj. libida. Od suplemenata, aplikacija, gadgeta, pa i do – gumenih bombona. I zna se dobro tko je predvodnica – Gwyneth Paltrow. Žena koja nas je upoznala s jajima za vaginu i svijećom Smells Like My Orgasm sad je lansirala jednu cijelu liniju suplemenata pod nazivom DTF down to f*ck.

“Ne sramimo se toga da želimo pomoć kod ubacivanja našeg libida u nešto višu brzinu”, rekla je Gwyneth o staklenkama suplemenata u vrijednosti od nekih 400 kuna, koje sadrže primjerice shatavari, sjemenske piskavice i ekstrakt šafrana, koji pomažu pojačati krvotok i podići razinu testosterona te time i žudnju za seksom. Studija na ženama između 20 i 49 godina, objavljena u medicinskoj publikaciji “Phytotherapy Research”, obznanila je da primjerice piskavica pojačava tok krvi u genitalije, čime se pojačava libido. No njezini suplementi dolaze nakon što je kultna njujorška trgovačka kuća Bloomingdale’s objavila da otvara dućan za seksualni wellness.

U međuvremenu, drugi poznati dućani kao što su Boots, Holland & Barrett i Selfridges također su počeli prodavati razne dodatke, pa čak i gumene bombone koji pojačavaju seksualnu želju. Harrods primjerice nudi “pojačivač libida” u obliku infuzije po cijeni od 2.500 kuna. Da, dobro ste pročitali i što je i koja je cijena.

Ne čudi što je globalno tržište seksualnog wellnessa procijenjeno na 74 milijuna dolara 2019., da bi mu se porast procijenio na 108 milijuna dolara kroz pet godina.

“Medicinska struka, njihovi partneri pa i same žene godinama su žensko zadovoljstvo stavljale na zadnje mjesto, a za neke nije ni postajalo, već je žena bila objekt za ispunjavanje seksualne želje”, rekla je Chloe Macintosh, osnivačica brenda i seksualne platforme Kama, koja kaže da je zato seksualni wellness pokretač koji smo čekali. “Znamo godinama da vježbanje i pravilna prehrana utječu na naše zdravlje. Zatim se fokus prebacio na rješavanje stresa, anksioznosti i emocionalnog well-beinga. No kad sam zatrudnjela, krenula sam istraživati kako trudnoća utječe na moje hormone i libido. Otkrila sam da s jedne strane imamo medicinske savjete koji se baziraju na bolesti, disfunkcionalnostima i rizicima. S druge strane imate porno-industriju. Prostor seksualnog wellnessa, koji bi trebao biti savršena sredina, a koju predvode informirane i educirane žene o seksualnoj želji, zdravlju i well-beingu, bio je prazan.” Nasreću, više nije. Chloe i stručnjakinje slično kao i ona smatraju kako rast te industrije može zahvaliti mlađim generacijama koje su više radoznale i otvorene o temama koje su se prije smatrale tabuom. Društvene mreže, brend Goop Gwyneth Paltrow i potpuno drugi pogled na stvari poput suplemenata za libido, aplikacije i vibratore kao alate za wellness napokon su žensku seksualnu želju izvukle iz sjene i započele razgovor o njoj. “Žensko zadovoljstvo postala je svakodnevna tema, kao što je uzimanje multivatimina ili meditacija”, kaže Chloe. “Ako se educiramo o tome kako njegovati tu stranu sebe, također njegujemo i svoj fizički, emocionalni i partnerski well-being.”

 

Fotografije: PR, Rachel Murray/Getty Images