Gradsko vijeće iznijelo je plan drastičnog smanjenja automobilskog prometa u središtu francuske prijestolnice Pariza do 2022. godine.

Predložena vizija bi zabranila promet u četiri središnja okruga, dajući prednost biciklistima, pješacima i javnom prijevozu. Zona slabog prometa rezultirala bi “manje zagađenim, zelenijim, mirnijim i sigurnijim gradom”, kaže vijeće.

Do sada, Pariz je već reagirao u tom smjeru. Tijekom pandemije dodao je stotine kilometara biciklističkih staza. Gradonačelnica Anne Hidalgo ponovno je izabrana prošle godine na platformi stvaranja “15-minutnog grada”, olakšavajući stanovnicima pristup trgovinama, školama i uslugama u roku od četvrt sata od kuće, bilo pješice ili biciklom. Nedavno je pokrenuto savjetovanje o novom planu pješačenja sa stanovnicima Pariza. Stanovnicima i poduzećima i dalje bi se omogućilo da se voze u središnjem području, ali promet bi bio zabranjen. Sve je to dio pokreta za povratak urbanog prostora posvećenog automobilu u korist novih, korisnijih i manje zagađujućih namjena, poručili su iz gradske uprave Pariza za BBC.

City Hall of Paris
City Hall of Paris

Gradska vijećnica u Parizu objavila je predloženu kartu s prikazom područja koje treba uključiti, a proteže se od Bastilje na istoku do Tuileriesa na zapadu i pokriva obje obale Sene, uključujući dio St Germaina. Savjetovanje, koje bi trebalo završiti kasnije ove godine, igrat će ulogu u određivanju kome će biti dopušten ulazak u zonu.

 

Foto: Andreas Selter/Unasplash, City Hall of Pariss Official