Ima li ikakve šanse da napokon nastupi doba modne individualnosti i odbacivanja svjetskih modnih trendova te utjecaja istih na one koje bi ustvari te trendove trebali postavljati?

Košulje s volanima, volumenozni rukavi, traperice visokog struka, umjetna koža, visoke čizme, karirani uzorak, trenirke, hoodie majice, sweatshirt, čizme po uzoru na one s potpisom Balenciaga – ovo su samo neki od komada koji su u centru pozornosti većine žena, lansirani od strane high street brendova, a bit će u centru pozornosti i ove jeseni i zime. Trendove koje je nekad postavljao street style, danas postavlja Instagram, a kopiranje od strane high street brendova je postalo toliko često i nevjerojatno da nas je sve učinilo modnim klonovima. Je li vrijeme da se istome othrvamo i pronađemo pukotinu kroz koji može do nas doputovati dašak svježeg zraka individualnosti?

Ako ste nedavno pogledali film The Social Dilemma (a i ako niste) jasno vam je koliko nas društvene mreže kontroliraju. Umjetna inteligencija s druge strane vaših laptopa i pametnih telefona zna točno kako dišete. A ako dišete kao minimalist, pripremite se na velike količine upravo takvih vizuala, web shopova i stranica koje prodaju i promoviraju upravo taj stil. Volite boho ili rock’n’roll, očekuje vas isto to, samo u boho i rock’n’roll stilu. Poanta je da nikad u povijesti čovječanstva nismo bilo toliko komunikacijski povezani, a istovremeno udaljeni te naposljetku udaljeni od samih sebe. Jer ako svakodnevno gledate u ono što mislite (jer sve što vam se sviđa nastavit će izlaziti na vašim društvenim mrežama), gdje je mogućnost inspiracije, razvijanja i otkrivanja nečeg novog?

Pandemija nas je svakako koštala slobode, ali koštala nas je i manjka događanja, pa time i modnih revija te street stylea. Iako su nam i dalje dostupni, gledamo ih u nešto manjem obujmu. No, Instagram zato ne dajte trenutak udaha, baš kao ni high street bendovi i svjetski influenceri – i dalje je itekako jasno koja je to odjeća koja se ove sezone ‘mora nositi’. Dok su u povijesti trendove nametale ulice ili modne ikone, nalazimo se u vremenu u kojem to čini netko tko kopira nekog drugog, koji već kopira nekog drugog.

Tako je u moru trendova čak i ‘sustainable’ postao trend, a zatim je i kućna odjeća došla na red. Zbog toga se na kraju morate zapitati – hoće li ikad nastupiti dan kada ćemo se moći odmoriti od jedno te istog i postati slobodni od, često nesvjesnog, utjecaja brendova i ljudi koji nam mašu na Instagram fotografijama iz Danske ili Pariza? Ako nas pandemija, a nadamo se da da, vraća na start, što kažete na to da se pokušate sjetiti što se uistinu sviđa baš vama i u čemu se uistinu osjećate dobro, svaki dan. Nije tako lako odgovoriti, zar ne?

Možda je potrebno da uzmete pauzu od Instagrama, možda da pažljivo i smisleno pogledate svoj ormar, a u redu je i ako ste na kraju dana sasvim sretni u odjeći koju nosite. U svakom slučaju, nadamo se da ste u potpunosti svoji jer to je osjećaj koji moda na kraju dana treba pružiti svakome od vas.

Foto: Getty Images