Možda više nego ikada prije, ove su godine modni svijet preuzele suradnje velikih brendova koji su spajajući svoje ideje i estetike javnosti ponudili drugačiji koncept stvaranja. Neke od najupečatljivijih ovogodišnjih suradnji dovele su do pitanja – je li to postao neki novi modni standard koji će se zadržati?

Uvijek oni najveći prepoznaju važnost razmjene znanja i ideja. Primjer? Nedavno prerano preminuli Virgil Abloh koji je tijekom svoje karijere višestruko surađivao s brendovima unutar i izvan modne industrije. On je razumio da se talenti trebaju spojiti u ime većeg cilja i realizacije kvalitetnih ideja koje će promijeniti tijek mode, ali i pop-kulturne povijesti, a sada taj trend uočavamo i drugdje.

Velika spajanja

Kažu da je pandemija koja još uvijek traje dovela do preispitivanja vrijednosti i shvaćanja važnosti društva i zajednice, a na taj način posljedično izazvala i povećanje broja poslovnih suradnji. Možemo se složiti da smo ove godine imali prilike svjedočiti nekim (modnim) kolaboracijama koje nismo očekivali, a koje su potvrdile da se u ovom području zaista događa nekakva promjena.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by JIL SANDER (@jilsander)

Bilo je tu svega, od spoja Birkenstock i Jil Sander brenda preko Fendi i Skims kolekcije pa sve do neobične Supreme i Tiffany&Co. suradnje. Spajanja brendova osiguravaju i proširenje ciljane publike, što, naravno, osigurava i materijalnu korist za sve uključene. Ono što je još zanimljivije od ovakvih kolaboracija brendova jesu kratkoročna spajanja najvećih svjetskih modnih kuća. Naravno, govorimo o Gucci/Balenciaga i Fendace situacijama. Potonji primjer nagoviješta trend koji bi mogao izbaciti onaj „x“ između imena brendova koji je dosad označavao zajednički projekt i zamijeniti ga novim kovanicama, baš kao i u slučaju zvjezdanih ljubavnih parova (čitaj: Bennifer).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

Zajednička ekološka nastojanja

Osim na novim kolekcijama, brendovi su počeli surađivati i kada je u pitanju oh tako popularna riječ – održivost. Danas se velike modne kuće, zbog zahtjeva publike i novih poslovnih vrijednosti, moraju i trebaju aktivno baviti ovom temom. Neka velika imena stoga sada studentima modnog dizajna ili manjim dizajnerima doniraju ostatke materijala iz svojih kolekcija, a poneki od njih u suradnji s drugima – stvaraju nove.

Primjerice, sve popularniji dizajner Harris Reed, čije komade voli glumica i ekološka aktivistica Emma Watson ili pak poznata it djevojka Camille Charriere koja je nedavno nosila njegovu prerađenu vjenčanicu, ove je godine od ostataka tkanine iz Etro arhive napravio novu kolekciju bluza. Ovo je samo jedan način na koji se može smanjiti negativan ekološki utjecaj hiperprodukcije odjeće.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Harris Reed (@harris_reed)

Ovakve suradnje i kolekcije postale su sve popularnije, kako iz kreativnih, tako svakako i iz financijskih razloga. Ipak, ne možemo ne potvrditi da su donijele zanimljive ideje i realizacije koje nam daju razlog da se veselimo njihovom daljnjem razvoju. Pretpostavljamo da će se ovaj trend zajedničkih projekata nastaviti i sljedeće godine, možda čak i u većem obujmu i značaju. Živi bili pa vidjeli.

Foto: Ernesto S. Ruscio/Getty Images/Instagram