Kako je britanski dizajner potpuno promijenio pristup u dizajnu kolekcija za 2022. godinu, okrenuo se igri i nagovijestio neki novi način razmišljanja za cijelu industriju – onaj u kojem su mentalno zdravlje i osobno zadovoljstvo važniji parametar od bilo kojeg drugog
Jonathan Anderson jedno je od trenutačno najpopularnijih imena u modnoj industriji. Rođen je u Sjevernoj Irskoj 1984. godine, djetinjstvo je djelomično provodio tamo, a djelomično na Ibizi gdje su mu roditelji imali kuću. I tako sve do 18. godine kad je preselio u Sjedinjene Američke Države. Htio je postati glumac i uspio je upisali prestižnu školu za izvedbene umjetnosti Julliard, no tamo ga je umjesto glume, privukla kostimografija. Zato se i odlučio vratiti u Ujedinjeno Kraljevstvo i u Londonu upisati London College of Fashion. Diplomirao je 2005. godine i počeo raditi u Pradi kao vizualni prodavač odnosno osoba koja aranžira police u trgovinama, uređuje izloge i slično. Želja da se izrazi kroz dizajn kopkala ga je pa je 2008. pokrenuo vlastitu liniju muške odjeće pod imenom pod kojim radi i danas, JW Anderson. Kritika ga je odmah zavoljela, a British Fashion Council dvije godine kasnije dodijelio mu je sponzorstvo koje mu je omogućilo da pokrene i žensku liniju te se prvi put predstavi na Tjednu mode u Londonu.
Kreirao je potom kolekciju za Topshop koja se rasprodala u nekoliko sati, nekoliko kolekcija za Uniqlo, a Donatella Versace pozvala ga je da dizajnira za njezinu liniju Versus. I sljedeća stepenica bila je logična, LVMH 2013. godine kupio je manjinski udio u brendu JW Anderson i istovremeno imenovao njegovog osnivača za kreativnog direktora španjolske kuće Loewe.
Novi početak i nova era utjecaja
I iako su sve ranije navedeno veliki neosporni uspjesi, era utjecaja Jonathana Andersona počela je kad je stigao u Loewe. Prvi put je iza sebe imao financijski jako dobro potkovan entitet uz koji je više ili manje mogao raditi što god želi. I opet je odabrao spor put, korak po korak. Prvo je to bila potpuna revitalizacija brenda Loewe. Anderson se fokusirao na njihovu tradiciju izrade koja je zaista kvalitetna i za koju smatra da upravo u njoj leži modernost brenda Loewe iako se zapravo radi o starim tehnikama. To ga je potaknulo da osnuje Loewe Foundation Craft Prize koja se svake godine dodjeljuje suvremenim zanatlijama jer očuvanje zanata i ručnog rada je ključno za budućnost modne industrije. 2015. ušao je u povijest kao prvi dizajner kojem je dodijeljena British Fashion Award za najboljeg dizajnera ženske i muške odjeće u istoj godini. Uz to je iz godine u godinu, pa i još uvijek, zarada kuće Loewe rasla zahvaljujući Andersonovoj viziji pa je 2018. ušao i u upravni odbor kuće.
Sve je išlo prema pravilima, Jonathan Anderson napredovao je stepenicu po stepenicu i samo širio svoj dizajnerski utjecaj. I što sada? Koji je sljedeći korak u tako uspješnoj karijeri u kojoj nije bilo pogrešaka? Sloboda. Možemo raspravljati o tome je li ona moguća unutar strogog modnog sustava, no Anderson ju je odabrao. Tijekom rada na proljetnoj kolekciji za 2022. za kuću Loewe nije imao moodboard, dizajnerski je tim tražio da radi prema vlastitom instinktu i ne mari za reference niti komentiranje društvenih zbivanja. U kolekciji za JW Anderson dao je slobodne ruke Juergenu Telleru da napravi svojevrsni kalendar u kojem je i sam pozirao. Obje kolekcije bile su pune komada koji, kako je Anderson tada rekao, jednostavno izgledaju dobro na neki čudan način.
On više ne razmišlja o zadovoljavanju formi, o tome je li u trendu i ima li dovoljno boje fuksije koju će svi htjeti kupiti ove sezone. Na pistu šalje slojevite haljine ispod kojih su zapetljane prave cipele, razbijena jaja umjesto pete i clutch torbice u obliku vrlo realističnih gradskih golubova. Za Vogue je u rujnu rekao da svatko diktira vlastiti smjer u kojem će ići i tempo kojim će se njime kretati i baš to čini kroz ovaj svoj dizajnerski preporod. A upravo je to ono što je uljuljanoj modnoj industriji koju danas karakterizira jedino hiperprodukcija, i više nego potrebno.
Video: LOEWE Spring Summer 2022 through the lens of David Sims