Nagrađivani album I Glow koji potpisuje Je Veux, jedno je od najboljih novijih diskografskih ostvarenja. Sada je dobio vinilno izdanje, a povodom koncertne promocije u Zagrebu razgovarali smo sa Željkom Veverec
Debitantski album I Glow, iza kojeg stoji Željka Veverec svrstan je među najbolja glazbena ostvarenja 2020. godine. Album je trijumfirao na nagradama Rock&OFF-a pokupivši onu za album godine, pjesmu godine, pop album i prasak godine, te osvojio Porina za najbolji album elektroničke glazbe. Nije promaknuo niti našoj Tini Kovačiček, koja je sa Željkom još prilikom lansiranja albuma saznala sve o njemu.
I Glow pozicionirao je Je Veux kao jednu od najzanimljivijih autorica na ovim područjima, a fantastične recenzije album prate od objave. Nakon digitalnog i CD izdanja, i album je objavljen i na vinilu u izdanju LAA.
To će postignuće proslaviti s obožavateljima u Vintage Industrial Baru 10. veljače, a mi smo Je Veux, odnosno Željku Veverec, zamolili za mali intro ususret koncertnoj promociji.
Vaš vrlo hvaljeni album od strane publike i kritike sada dobiva i vinilno izdanje. Kako je došlo do te odluke i predstavlja li vam vinil nešto posebno kao glazbenici?
Ja sam odrasla na vinilima, iako ne pripadam baš toj generaciji. Igrom slučaja moji su imali doma i gramofon i ploče, mama je radila na pločama pa sam eto svoju prvu glazbu slušala na pločama. Jako volim vinil i sretna sam što sad imam na vinilu i svoje izdanje. No moram priznati da nisam isključiva i mislim da ne treba forsirati samo vinil – autori trebaju napraviti ono što misle da je najbolje za njihovu glazbu i odabrati medij na kojem ona najbolje zvuči. Moja odluka o vinilu bila je iz moje ljubavi prema njemu i osluškivanjem publike koja je bila zainteresirana za vinilno izdanje.
Ovim albumom ste se prvi puta predstavili i kao Je Veux, iako ste dotad bili prepoznatljivo ime na sceni. Kako je došlo do te odluke, ili bolje rečeno – potrebe?
Mislim da svi u sebi imamo različite, da tako kažem, nijanse i podnijanse i normalno je da želimo istraživati i neke druge strane svojih glazbenih mogućnosti. Paralelno s Mangrooveom uvijek sam radila na nekim kaverima, improvizirala s njima i igrala se te stvarala glazbu na engleskom jeziku pa je to nekako onda bilo i prirodno da svoje pjesme i dio svoje priče koja se nije uklapala u Mangroove ispričam kroz Je Veux.
Prije godinu dana govorili ste da se nadate da ćemo se uskoro opet moći okupljati na koncertima, i vežem vas baš za jedne od glazbenica koje se mora vidjeti uživo jer volite i malo popričati između pjesama. Kakav je osjećaj to konačno moći – pojedini glazbenici mi kažu da čak imaju i neku tremicu?
Uvijek imam tremu, uzbuđenje je uvijek veliko jer sve je to izlaganje i pričanje odnosno pjevanje o sebi tako da to je normalno, a u ovim nenormalnim vremenima još dodatno, no veselim se koncertu. Imala sam prilike kao Je Veux stati pred publiku i bilo nam je lijepo. Album je plesan, a s druge strane i baladičan. Tako da, veselim se da ćemo svi zajedno uživati i barem na tih sat i pol, dva zaboraviti sve drugo i prepustiti se glazbi. Super je osjećaj da se to konačno događa i nadam se da to više neće biti tako rijetko.
Koliko su dugo pjesme nastajale da bi bile ono što su na albumu? Postoji li još nekih skrivenih bisera od pjesama koje ćemo nekom prilikom moći čuti, s obzirom na to da je First Song nastala kad ste imali 18, 19 godina?
Krenula sam u cijelu priču 2017. godine, no prije nego sam uopće počela s pjesmama krenula sam pisati što želim reći, što me muči, zašto bih i o čemu pjevala – rekla bih malo istraživanje sebe. Pjesme su same po sebi nastale u nekih godinu dana, barem većina na albumu – osim eto te prve pjesme koju sam promišljajući o svojim počecima, glazbi, sebi, izvukla iz svojih dnevnika i kazeta i pokušala obnoviti i rearanžirati.
Onda naravno kreće dio s Tonijem koji zajedno sa mnom pokušava pronaći najbolji način kako ih postaviti na noge, a onda slijedi i cijeli bend. Tri godine je nekako realno vrijeme za cijelu tu, rekla bih, priču. Inače sam shvatila iz iskustva da su tri godine neki dobar period da prožvačeš dojmove, staviš na papir, postaviš na noge i kreneš u realizaciju. A sad, od novih stvari? Uvijek ja imam nešto snimljeno na svom mobitelu i zapisano u svojim bilježnicama, ali nadam se da će Je Veux krenuti negdje dalje i da će sljedeći album biti neko novo istraživanje.
Što publika može očekivati od koncertne promocije? S obzirom na to da vam je glazbeni suradnik ujedno i partner i sjećam se vaših odličnih live improvizacija još i prije korone – jeste li malo mijenjali atmosferu pjesama iz I Glow?
Publika može očekivati cijeli album nabijen emocijama, plesnu atmosferu i trudili smo se pratiti zvuk na albumu, no naravno neke smo stvari na neki način nadogradili jer ipak se svira uživo. Želimo da svi osjete tu ljepotu live svirke, nećemo previše gnjaviti s improvizacijama za prvu promociju, ali možete svakako očekivati iznenađenja.
Što je sljedeće u planeru? Novi spot, pjesma ili koncert?
Nakon promocije se nadam da krećemo dalje svirati i za sada imam plan da što više sviramo. Paralelno se naravno događaju i nove stvari, ali voljela bih da izližemo ovaj album na pozornici, za početak. Veselimo se proljeću i ljetu.
Sve detalje koncertne promocije u Vintage Industrial Baru možete potražiti ovdje.
Foto: Vanja Vučinić, Vladimira Splinder