Nedavno smo vam predstavili kozmetički brend Boolab iz Osijeka, a u smjeru podrške za male hrvatske proizvođače, nastavljamo i ovog tjedna. Saznajte više o uspješnoj poduzetničkoj priča iza brenda Mala od lavande.

Osim što je više nego ikad važno podržati hrvatske male proizvođače, kada govorimo o kozmetičkoj industriji važno je imati na umu što prirodnije sastojke bez kemikalija. Ako tome još dodate činjenicu da proizvod nije testiran na životinjama, dobit ćete brend koji je itekako vrijedan podrške. Mala od lavande nastala je 2011. godine kao privremena inicijativa da se rasprodaju sirovine kao što su EU lavanda, hidrolat i suhi cvijet kojih je bilo dosta na našem imanju, govori mi Ivana Trut koja je pokrenula uspješan brend prirodne kozmetike prije dugih devet godina te nastavlja Roditelji su posadili polja 2008. godine i tržišta za prodaju lavande tada nije bilo pa se nakupilo dosta ulja. Mislila sam, ‘prodat ćemo to što imaju i to je to.’ Međutim, počela su stizati pitanja kupaca; ‘imate li piling, kremu, tonik…’ i u principu tako se razvio asortiman proizvoda koje nisam planirali odmah u startu. Sada brojimo preko sto proizvoda, a naših devet godina koje smo prevalili govore dovoljno o nama. Brend je pokrenut slučajno, bez plana i uz pomoć divnih dobavljača i partnera te uz njihove stručnosti i znanja. Bili su uz nas u najgorim i najboljim danima.

Mala od lavande hrvatski je brend kozmetike baziran na filozofiji “imati dušu” i stvarati prirodno od lokalnih sastojaka. Činjenica da na tržištu postoje već toliko godina dokaz je da su toj ideji dosljedni, a kupci to itekako cijene. Ne pratim slijepo trendove, uglavnom, ih sami postavljamo. Kupac je najvažniji. Da kupaca nije bilo u trenucima kada smo prolazili najgore dana, ne bi danas bilo ni Male od lavande. Filozofija je biti mali div, ne ići na masovnost već iznutra konstantno raditi na kvaliteti. Pokušali smo na veliko, na veliko se gubi duša brenda i postajete mašinerija, to ne želim napraviti od svog brenda. Velika korporacija ne može imati dušu koju kupac osjeti, govori mi Ivana o filozofiji svog brenda koji uspješno vodi. Nakon suradnje s poznatim lancem drogerija na hrvatskom tržištu, svoj je brend ipak odvela u smjeru samostalnog i neovisnog uspjeha. Štoviše, Mala od lavande iznimno je uspješna na međunarodnom tržištu. Prošle je godine krenula online prodaja u Sloveniji, zatim BiH, Irskoj, a u Češkoj se čak prodaje u određenim salonima i trgovinama.

Motivator mi nikad nije bio financijski. A kada osnovni motiv vođenja posla nije novac, tada čovjek više uživa u tom poslu i zadovoljstvo se ne može mjeriti u brojkama.

Mala od lavande na tržištu se prvo izdvojila s dva proizvoda – pastom za izbjeljivanje zubi s aktivnim ugljenom te prirodnim dezodoransima. Nakon toga brojni su proizvođači počeli slijediti ove ideje te su u svoje asortimane uključili ovakav tip proizvoda. Pitala sam Ivanu po čemu se Mala od lavande razlikuje od sličnih brendova, na što mi je, osim filozofijom, rekla Jedina smo firma koja daje garanciju kvalitete za svoje proizvode, a ako kupac nije zadovoljan, samo nam se javi, a mi izvršimo povrat novca bez da nam vraća proizvod. Nemamo gubitke zbog toga što se to zapravo i ne događa često. Vjerujem u kvalitetu proizvoda koje radimo i garantiram da će svaki od njih napraviti sve što na njemu piše da bi trebao. Osim dezićima i pastom istaknuli smo se i kolekcijom od čajevca za problematičnu kožu koja kroz nekoliko dana daje dobre rezultate pa se i taj glas kroz recenzije kupaca daleko čuo.

Idejno proizvodi prvo nastaju u mislima Ivane Trut koja nakon toga sjeda za stol sa stručnjacima koji preslože njezinu ideju do učinkovitosti. Nakon toga se proizvod testira (ali ne na životinjama), priprema se dokumentacija i lansira ga se na tržište. Proizvodni pogon je trenutno u Svetoj Nedelji, ali kroz nekoliko mjeseci očekuje se selidba u novi prostor u Sesvete. Pitam Ivanu koliko joj je bilo teško pokrenuti ovakav brend na hrvatskom tržištu: Na našem tržištu je teško pokrenuti bilo kakvu poduzetničku priču, a ne samo ovakvu. Da sada počinjem, odustala bih. Prije devet godina bilo je puno lakše probijati se na tržištu. Konkurencija je bila manja, a društvene mreže su bile više naklonjene manjem poduzetništvu i nisu toliko stopirale besplatne objave. Realno, Mala od lavande nastala je kao Facebook brend jer se putem njega moglo reklamirati lagano i besplatno. Mreže su još uvijek najpovoljniji i najkvalitetniji način oglašavanja u odnosu na sve medije i taj dio još uvijek vrijedi iskoristiti, ukoliko se odlučite pokrenuti bilo što.

Ako se još uvijek niste upoznali s ljekovitom i prirodnom kozmetikom Male od lavande, možda je najbolje da krenete s deo kremom, za koju Ivana kategorički kaže kako je najbolja na tržištu. Tko god da ju je probao, zaljubio se u nju i poželio je isprobati još nešto iz našeg kozmetičkog asortimana.

Mala od lavande  proizvodi dostupni su za kupnju putem web trgovine, a najveći distributer u Hrvatskoj je Tvornica zdrave hrane te uz njih još nekoliko manjih trgovina u većim gradovima.

Foto: Mala od lavande press