Lijepi su prizori ovih dana obišli svijet – oni iz europskih gradova koji su upravo započeli s popuštanjem epidemioloških mjera.

Čini se kako stvari idu nabolje, a europski se gradovi s dolaskom ljeta počinju otvarati prema turizmu. Prema okvirnim brojkama, cijepljena je gotovo trećina odraslih, a broj zaraza covidom-19 u laganom je padu. Iako nadležni ističu da je još prerano za veselje, čini se kako Europa ide prema cilju da procijepi 70% stanovništva do ljeta, o čemu se na svom Twitter profile oglasila predsjednica Europske komisije, Ursula von der Leyen.

Španjolci su proveli vikend plešući na ulicama nakon što je ukinut policijski sat u većini zemlje dok su u Njemačkoj objavili uspješno slamanje trećeg vala pandemije. Grčka se skromno pripreme za sezonu otvaranjem plaza, a Britanija je zbog ranih narudžbi cjepiva puno brže utjecala na pad broja zaraženih zbog čega se sada već spominje popuštanje mjera tako da će biti dopušteno posluživanje hrane i pića u unutarnjim prostorima. U tijeku je pozitivni i optimistični trend po pitanju zaustavljanja pandemije i nadamo se da će tako i ostati.

A što je s trendovima u putovanjima i jesmo li spremni na taj korak?

Zadarska agencija Croatia Luxury Rent (CLR) koja se bavi iznajmljivanje luksuznih vila u Hrvatskoj, nedavno je provela istraživanje ključnih riječi (kuća za odmor), u kojem se usporedilo trendove iz 2020. i 2021., Došli su do zaključka da su Hrvati (na pretraživačima) u posljednja tri mjeseca ove godine bili više u potrazi za odmorom nego u istom razdoblju prošle godine.

“Hrvati trenutačno čine 1 posto naših rezervacija. Mogući razlozi za to mogli bi biti relativno mala populacija Hrvatske, kuće za odmor u privatnom vlasništvu, spontaniji mentalitet što se tiče putovanja i da je cijepljenje tek počelo. Nijemci, na drugoj strani, su, konkretno, uspjeli naći hrabrosti u ovim mračnim mjesecima i nadaju se kraju pandemije. Više od trećine naših rezervacija dolazi od naših njemačkih gostiju, 11 posto iz Velike Britanije. To bi moglo biti posljedica kako napretka zbog ranog cijepljenja koji budi opravdanu nadu tako i naših ponuda vila koje bude snove dok vani bijesne snijeg i virusi.

Vila Mario u Dalmaciji, više na Croatia Luxury Rent

8 posto naših rezervacija dolazi iz Skandinavije, a 5 posto švicarskih i francuskih gostiju također je odabralo lijepu vilu u Hrvatskoj. Iako se broj čini relativno malim, sigurni smo da se stvari mogu vrlo brzo promijeniti. Potražnja za kućama za odmor i vilama porasla je u posljednjih nekoliko mjeseci.” poručili su povodom svog istraživanja.

Vila Mario u Dalmaciji, više na Croatia Luxury Rent

Kako bi dobili jedan opći pregled putničkog ponašanja u Hrvatskoj, istraživanjem su se pregledali relevantni upiti za pojedine zemlje na Googleovoj tražilici. “Usredotočili smo se na pretraživačke pojmove “kuća za odmor”. Pritom smo uspjeli saznati nešto više o željama za putovanjima koje su Hrvate potakle na značajan broj pretraživačkih upita na Googleu. Zapitali smo se kada su ljudi bili posebno motivirani rezervirati odmor u posljednja dva mjeseca. Google Trendovi na ovo pitanje imaju jasan odgovor: Nakon mjeseci loših vijesti koncem 2020., povezanih s novim sojevima virusa i sporim procesom cijepljenja, nova je godina donijela novu nadu. Vidjeli smo jasan uzlazni trend, pogotovo u ožujku u kojem brojke izgledaju izuzetno stabilno.

Vila Mario u Dalmaciji, više na Croatia Luxury Rent

Usred vladinih napora da izravna krivulju ljudi su uvjereni da će turizam ponovo startati pa žure naći svoja mjesta za odmor- bilo da se radi o ljetovanju ili samo o vikendu. A fleksibilna rješenja i mogućnosti niskog iznosa za plaćanje unaprijed učinit će putovanja sigurna od korone još lakšim. Croatia Luxury Rent, primjerice, nudi mogućnost fleksibilnog rezerviranja smještaja za sve rezervacije nastale nakon 4. veljače. Interes za godišnje odmore, unatoč brigama zbog korone, bio je tijekom posljednjih 60 dana stalno prisutan. U novijoj povijesti nikada nije bilo perioda u kojem bi želja za promjenom svakodnevne sredine bila tako duboka, jer pretraživački upiti za rezervacije daju uvid u dalju budućnost, sve do kasnoga ljeta. U usporedbi s 2020. godinom, u protekla dva mjeseca su Hrvati još više jedva čekali pronaći svoj odmor iz bajke. U 2021. poriv za odmorom više se ne može zanemariti.”

 

Foto: Croatia Luxury Rent, Unsplash