Nakon što je OpenAI, tvrtka iz San Francisca, potkraj studenog prošle godine lansirala ChatGPT, sustav umjetne inteligencije baziran na konverzacijskom sučelju, na chatbot tržištu pojavilo se niz alternativa, a sada se sa svojom inačicom imena Bard pojavio i Google. Najpopularnija tražilica na svijetu u “igru” je, mnogi smatraju, uskočila prekasno, no odlučiti drugačije nije niti imala izbora. Sve što su ljudi dosad pitali Google, sada mogu pitati ChatGPT i njegove alternative.

Google je oko objave lansiranja Barda bio poprilično samozatajan. Početna izvješća sugerirala su da će samo odabrani dobiti pristup putem e-maila s pozivnicom za rani pristup, no Google je ipak promijenio ploču i otvorio listu čekanja na koju se mogu prijaviti svi koji imaju osobne Gmail račune. Novinar Cade Metz, koji piše o umjetnoj inteligenciji više od desetljeća, za New York Times je napisao članak u kojem navodi po čemu se Google Bard razlikuje od ostalih sličnih servisa. Bard, navodi Mertz, ne hini da je nepogrešiv, a na to da ima limite i da “uči putem feedbacka korisnika” upozorava već u samom početku.

Baš kao i ChatGPT ili Microsoftov Bing, Bard se bazira na L.L.M.-u (large language model), tehnologiji umjetne inteligencije koja uči analizirajući ogromne količine podataka koji se nalaze online. To, jasno, znači da nije imun na greške. Također, Bard nije zamišljen da bude nova tražilica već da nudi razradu ideje ili napiše blog post. Bard neće svaki puta ponuditi isto rješenje, koliko god da ga puta tražite odgovor, on će svaki puta biti drugačiji. Ono što je korisno jest da vam Bard ponekad nudi i svoje izvore kako biste ga mogli dodatno provjeriti, a Mertz ističe i to kako je mnogo “oprezniji” od drugih servisa. Ako nije siguran u svoj odgovor, Bard će priznati da je njegovo “znanje o temi limitirano” i, osim asistencije oko nekog novog zadatka, neće ponuditi niti jedno rješenje, a izbjegava i pružanje medicinskih, pravnih ili financijskih savjeta kako korisnika ne bi doveo u zabludu netočnim informacijama. Jedva čekamo isprobati ga!

Foto: Pexels