Instagram – to mjesto nepresušne zabave, uvida u tuđe živote i osjećaja povezanosti.

Ako se sjećate prvog dana kada ste otvorili svoj profil na Instagramu, onda se vjerojatno osjećate i cijele atmosfere te ideje ove društvene mreže. Objaviti fotografiju iz sadašnjosti, eventulno joj dodati retro filter i obavijestiti prijatelje gdje ste i što radite. Naravno, to je neusporedivo s Instagramom danas – sajmom taštine i luksuza ili lažnih emotivnih proljevanja iza kojeg stoji nešto puno kompleksnije. Pa se tako i negativno komentiralo i mnogima omiljenu Chrissy Teigen (koliko ju se i hvalilo) na temu objavljivanja tako emotivnog i osobnog trenutka u njenom životu, pobačaja.

O Instagramu bi se dalo puno pisati, i već je, a o njegovim negativnim stranama, oglašavanjima, praćenju ponašanja korisnika već ionako puno znamo. No, ono što ljudima polako postaje zajedničko (smijemo li to reći naglas?) je to da je Instagram jednostavno postao – dosadan.

Slika bazena? Check. Minimalizam na stolu? Check. Opuštena fotografija šetnje gradom? Check. Granola doručak ili recept? Check. Da, tako je. Došlo je vrijeme kada doslovce više s ničim ne možete iznenaditi na Instagramu, a u doba pandemije neke od takvih fotografija postale su čak i pokazatelj neukusa. No, i dalje se moramo nečemu veseliti, zar ne? Pa barem dok ne izmisle nešto novo (barem za nas koji smo za Tik Tok ipak malo prestari), ostaje nam dobri, stari Instagram.

Na njemu se naravno vodi prava bitka kako biti što posebniji i originalan, dok na kraju dana sve izgleda isto, a svaka fotografija uzme ravno jednu do dvije sekunde zaustavljanja. Okruženi smo istim onim ljudima kojima smo okruženi u radnoj okolini, kao i prijateljima, kojima bacamo lajkove radi međusobne ljubavi. Tu je i pokoji profil koji nema veze s našim stvarnim životima, jedan koji će nas nasmijati i na kraju dana – to je to.

I neki od najvećih svjetskih infuencera ovih su se dana osvrnuli upravo na tu temu – što uopće više objaviti na Instagramu? Uz to, on je postao i platforma političkih i društvenih uvjerenja, kao glasne i jasne razmjene mišljenja. To mu je naravno prednost, neka vrsta slobode i mogućnosti izražavanja, ali najčešće nažalost i platforma okupljanja hejtera i grubih suprostavljanja mišljenja što dovodi do samo još većeg raskola. A ne možemo ni preskočiti kako više nikome nije dovoljno ništa, pa čak i objava Chrissy Teigen koja je uspjela samo na koji sat izazvati emocije.

Dolazimo li na kraju do zaključka da je Instagram postao samo nužno zlo i mjesto na kojem ni najljepše ni najiskrenije više nije dovoljno? ‘Must have’ mjesto ako se oslanjate na promociju biznisa, dobivanja informacija, upućenost u događanja oko vas, novosti ili pregled novih kolekcija brendova. Nemoguće je više naglas ne postaviti pitanje – je li nam dosadio Instagram?

Foto: Unsplash