Unatoč tome što Lijepa Naša možda nema najbajniju gradsku infrastrukturu za bicikliste, zato obiluje odličnim biciklističkim rutama u prirodi. Iako prognoza ovih dana nije na našoj strani, vjerujemo da nas uskoro ponovno očekuju topli, sunčani dani koje je najbolje provesti upravo u prirodi.

U tom slučaju, bicikliranje se nameće kao odlična opcija jer bez obzira na to jeste li potpuni početnik ili već iskusni rekreativni biciklist, Hrvatska nudi velik broj zanimljivih ruta koje u potpunosti možete prilagoditi svojim željama i kondiciji. Kako bismo vam pomogli prilikom odabira, u nastavku smo izdvojili nekoliko ruta koje bi vam se mogle svidjeti.

Parenzana / Grožnjan

Pitoreskna Istra nudi savršenu kulisu za bicikliranje, a jedna od najpopularnijih staza je Parenzana. Naime, dionica od Grožnjana do Livada smatra se najatraktivnijom na cijeloj Parenzani zbog svojih šest tunela, četiri vijadukta, nekoliko mostova i prekrasnih vidikovaca. Trasa započinje u Stanici, blizu Grožnjana i prolazi kroz tunel Kalcini na 293 metra nadmorske visine. Pruga vodi kroz robustan makadam do Biloslavi gdje se pruža pogled na dolinu rijeke Mirne i okolna mjesta poput Motovuna i Vižinade. Nakon tunela Kostanjice, ruta prelazi bijelu cestu kod Završja, prolazi pored ruševne zgrade s oznakama TPC, a zatim nastavlja kroz dva tunela i preko slikovitog vijadukta Završje. Ova ruta je sve skupa dugačka 21 kilometar, a kako biste je prošlo potrebna su otprilike dva do tri sata.

Biciklistička ruta 2 / Samobor

Samobor nudi čak sedam biciklističkih staza, no mi ovog puta izdvajamo opciju za naprednije rekreativce. Biciklistička ruta 2, odnosno Samobor – Rude – Oštrc – Rude – Samobor idealna je za ljubitelje brdskog biciklizma. Duga je 30 km s visinskom razlikom od 670 m, a ruta počinje na Trgu kralja Tomislava u Samoboru, odakle se lagano nastavlja asfaltnom cestom kroz naselja Rude i Braslovje sve do Prekrižja Plešivičko. Zatim se prelazi na zahtjevniji šumski put koji vodi do planinarskog doma Željezničar na Oštrcu. Odaberete li ovu stazu, imajte na umu da je uspon kroz šumu fizički zahtjevan, stoga kao što smo spomenuli, ovo je izbor za one nešto iskusnije.

Pitomim zaleđem crikveničke rivijere / Crikvenica

Ruta koja traje otprilike tri do četiri sata, započinje vožnjom prema Grižanama i Triblju. Nakon 6 km, ruta skreće lijevo, prolazi kroz Franoviće i na 6,6 km ponovno lijevo prema Grižanama. Nakon prolaska kroz Grižane, kreće se prema Baretićima, a u Antonovu započinje uspon uskom cestom s pogledom na Tribaljsko jezero i otok Krk. Na 14,8 km te 660 metara nadmorske visine, ruta skreće lijevo na plato, odakle počinje spuštanje kroz šume bukve i primorskog bora. Zatim se prelazi željeznička pruga, dolazi se do ceste Hreljin-Zlobin i skreće na staru Karolinsku cestu. Makadamom se spušta na Križišće gdje se vozi prema Drveniku, prolazi kroz Drvenik i ulazi u Tribalj. Prolaskom pokraj Tribaljskog jezera i preko Semičevića, ruta se vraća na početno raskršće i završava povratkom u Crikvenicu. Također, bitno je naglasiti da je riječ o nešto zahtjevnijoj ruti.

Od dvorca do dvorca / Varaždin

Ova ruta povezuje Stari grad u Varaždinu s dvorcem Trakošćan, istražujući najzanimljivije povijesne dijelove. Dugačka je nešto više od 82 kilometra, a ima i mnogo uspona, stoga nije najbolja za početnike. Međutim, osjećate li se spremno, možete biti sigurni da ćete uživati u predivnoj prirodi i pogledu na brojne dvorce, arheološka nalazišta i ostatak bogate povijesne ostavštine koja oduzima dah!

Put Biokova / Vrgorac

Ova biciklistička cestovna staza proteže se na 51 kilometar te otkriva čari netaknute prirode i rustikalnih zaseoka. Staza započinje u Vrgorcu te vodi prema selu Kotezi gdje se spušta prema sunčanom polju Bunina, a zatim prolazi kraj „Pakline“, zatvorenog povijesnog rudnika bitumena. U Kotezima možete vidjeti kapelicu Sv. Ante Pustinjaka i obližnji arheološki park Opletje. Put vas dalje vodi preko ravničarskih područja do sela Kokorići, poznatog po vrgoračkim jagodama i tradicionalnoj dalmatinskoj arhitekturi. Staza nastavlja kroz Višnjicu, a potom se uključuje na glavnu cestu prema selu Duge Njive. Ruta dalje vodi kroz Kozicu pored ulaza u Park prirode Biokovo, omogućujući uživanje u prirodnim krajobrazima i starim kamenim kućama. Naposljetku, staza se spaja s Napoleonovom cestom i prolazi kroz Dragljane i Ravču, završavajući  vožnjom sve do Vrgorca.