Da virtualna bespuća Instagrama kriju brojne talentirane i kreativne pojedince, odavno je poznato. A među njima smo pronašli Sanju Ljubičić, autoricu dječje storytelling igre GIRI Game – čija posebnost leži u tome što su je kreirala djeca za djecu.
Naime, kako ističe Sanja, većinu društvenih igara za djecu osmislili su odrasli i time ih limitirali od samoga početka.
“Djeca svijet vide drugačije nego mi odrasli. Njima je kiša šarena, a ne plava. Semafor ima mač jer je tu da nas štiti. Pjesnicima raste cvijeće iz glave, a miš je zapravo nastao iz krumpira. Djeca pričaju svojim jezikom i ova igra ih u svakom aspektu potiče da tako i nastave – da otkriju svoj „rub mašte“.”
Otkriva nam da je igra nastala kao način zbližavanja s njenom pokćerkom i posinkom, a kasnije i kćeri.
“Kroz igru s kockicama, karticama i pričanje priča, gradila sam povjerenje i bliskost s njima te ih učila slobodi i kreativnosti. A nakon stotinu postojećih priča, krenuli smo stvarati vlastite. Kćeri bi napisale ili nacrtale na papir likove i predmete o kojima žele slušati, a ja bih započela avanturu mašte. Djevojčice se ponekad nisu mogle dogovoriti o kojim likovima žele slušati pa su upadale sa svojim crtežima usred priče. Nisam imala drugog izbora nego da ih uklopim. Upravo je to srž GIRI Game – jedan do dva igrača koji pričaju priču zadanim karticama te dvije do četiri Zezalice koji ih ometaju ubacujući svoje kartice u njihov tijek priče.”
Vidjevši oduševljenje djece, Sanja (inače zaposlena u bankarskom sektoru) nam kaže da je osjećala odgovornost da im pokaže koliko je važno biti ustrajan i svladati prepreke koje se nađu na putu.
Zahvaljujući suradnji s brojnim stručnjacima, dizajnirala je društvenu igru za djecu u dobi od 4 do 13 godina – koja je u potpunosti “made in Croatia” proizvod.
Multidisciplinarni tim činili su dječji psiholozi i pedagozi, ilustratori i konceptualni umjetnici, produkt dizajneri, marketing stručnjaci, programeri, a čak i glazbenici – budući da igra ujedno ima svoju pjesmu i glazbu.
Naziv igre potječe iz sanskrta, jednog od najstarijih svjetskih jezika, koji u prijevodu znači oblak ili onaj koji izvire, dok imenica “gira” znači jezik ili govor. Upravo je oblak glavni motiv igre, objašnjava nam Sanja, budući da predstavlja bezgranični svijet igre i mašte koji kroz priču stvaraju dva igrača u ulozi Pričalica.
Stoga osim što je zabavna, igra djeluje stimulativno na koncentraciju i kognitivni razvoj djece. Odnosno kako ističe Sanja, “uči ih kako uobličiti i jezgrovito iznijeti svoje ideje i misli do kraja, kako poštovati i razumjeti sugovornika te kako prepoznati osjećaje i pokazati empatiju”.
U testnoj fazi igre sudjelovalo je više od 200 djece iz različitih zemalja, od SAD-a preko Hrvatske i Slovenije, do Australije. Trenutno je u fazi pripreme za crowdfunding kampanju na platformi Kickstarter koja kreće na jesen, a na kojoj će biti moguće podržati igru i nabaviti svoj primjerak.
Pritom nam Sanja otkriva da ujedno razvijaju i dodatne proizvode koje će svaka osoba koja podrži kampanju dobiti uz ovu igru u kojoj može uživati cijela obitelj.
Ukoliko kampanja prođe uspješno, ističe, “planova i ideja za nadogradnju GIRI Game ne nedostaje.”
A nama zasigurno ne nedostaje želje da ih podržimo u njihovom nastojanju da djeci donesu “Giri” oblak mašte zbog kojeg smo se odmah sjetili Petra Pana i poželjeli poletjeti natrag u dane bezbrižnog djetinjstva.
Za više informacija o ovoj predivno ilustriranoj igri posjetite web stranicu – https://www.girigame.com/igra-za-djecu/.
Foto: Giri Game