U rubrici Scroll-break svaki tjedan izdvajamo pet stvari koje možete konzumirati umjesto beskonačnog bauljanja društvenim mrežama

Biramo eseje, kratke priče, video-eseje, podcaste, članke i slične formate u bespućima interneta koji će vam, za razliku od doomscrollanja, otvoriti neke nove teme, vrijedne promišljanja i dijeljenja s drugima.

Pogledajte sadržaje koje smo vam preporučili prošli tjedan, a u nastavku otkrijte pet stvari koje možete čitati, gledati ili slušati odmah.

The Downfall of Culty “Eat the Rich” A24-Core Movies

A24 i Neon kompanije su za filmsku i televizijsku produkciju te distribuciju koje su nadišle okvire svoje indie estetike i uspjele nezavisne filmske produkcije transformirati u blockbustere, ili su pak održale indie look and feel kod blockbustera i marketinških promocija za iste. Kad pogledate katalog A24 ili Neon filmova, jedna se tema nerijetko ponavlja – eat the rich koncept. Radi se gotovo o filmskom i TV podžanru koji koristi klasnu satiru i horor kako bi secirao funkcioniranje kapitalističkog društva kroz prikaz najimućnijeg sloja. Primjeri su takvih filmova (nevezano potpisuje li A24 ili Neon) “The Menu”, “Triangle of Sadness” pa čak i ratno orijentiran “The Zone of Interest” te film “Parasite” i serija ” The White Lotus”. Međutim, u svom video-eseju kreatorica Mina Le objašnjava paradoks ovog žanra i ulogu koju produkcijske i distributerske kuće igraju u promociji istog. Kroz razgovor o klasnoj satiri i horor filmovima, objašnjava kako su i sami eat the rich filmovi postali predmet mašinerije masovnih medija i počinju biti dio istog procesa i sustava koji kritiziraju. Iz tog razloga njihov utjecaj i smisao sve se više srozavaju. Video-esej pogledajte ovdje.

How to end your extremely online era

Autor Tommy Dixon u svom Substack eseju objašnjava na koji način ekstremno online stanje postojanja postaje ovisnost u punom smislu. Miče odgovornost s pojedinca i ilustrira kako je u pitanju kulturološko stanje cijelog društva u kojem postajemo isključivo gledatelji umjesto da participiramo u vlastitom bivanju. Potopom short-form videa, prema Dixonu, postali smo potkapacitirani za dulja promišljanja, mirenje s dosadom i svakodnevicu bez spektakla. Konzumiranje sadržaja postaje ovisnost – zbog neprestanog scrollanja osjećamo se loše, no jedini način da si olakšamo jest da još malo proscrollamo društvene mreže. Dixon smatra da ekstremno online stanje možemo prekinuti vježbanjem situacija koje su nekoć bile sasvim prirodne – povratku fizičkim hobijima, pokušajima investiranja u neko dulje štivo umjesto klikabilnog sadržaja, pa i organiziranjem klasičnih večera s prijateljima koje nas motiviraju na normalne interakcije uživo. Esej pročitajte ovdje.

What is Halloween Really


Kratak tekst izdanja The Culturist govori o stvarnom značenju Halloweena i različitim praksama koje je ovaj dan označavao. Iako je Halloween prošao, razne reakcije na proslave ovog dana dobra su motivacija da istražimo o čemu se zapravo radi. The Culturist približava podrijetlo Halloweena i kako je povezan s srednjovjekovnom Crkvom ili proslavama poput tradicionalne meksičke fešte Día de los Muertos. Tekst je kratak, pitak, a donosi zanimljivu pozadinu kostimiranja i običaja. Pročitajte ga ovdje.

If Anything Happens I Love You

Will McCormack i Michael Govier zajednički su napisali i režirali animirani film koji je, iako je star pet godina, izvrstan odabir za sve koji se žele uvjeriti u moć kratkometražnog filma. Kao izvršna producentica na filmu je radila Oscarom nagrađena Laura Dern. Naslov je bio nominiran za najbolji kratki animirani film na dodjeli Oscara 2021. godine i u toj je kategoriji i osvojio kipić. Radnja prati roditelje čiji odnos propada nakon smrti 12-godišnje kćeri koja je stradala u pucnjavi u školi. Kroz niz flashbackova, u filmu gledamo odrastanje njihove kćeri – od rođenja i prvih koraka preko razvijanja prvih simpatija sve do dana kad je ušla u školu u kojoj će se dogoditi pucnjava. Njezina posljednja poruka roditeljima bila je: “Ako mi se išta dogodi, volim vas.” Film je dostupan na Netflixu.

It’s Not Just Shein: Why Are ALL Your Clothes Worse Now?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SHEIN.COM (@sheinofficial)

Prošlog je tjedna izašla vijest o otvaranju prve stalne Sheinove trgovine u Parizu, što samo potiče dodatno približavanje ultrabrze mode širokoj klijenteli. Videoesej kanala More Perfect Union govori o sustavnom propadanju kvalitete odjeće. U videu se objašnjava kako Shein nije jedini brend nego i brojni drugi high-street brendovi nude odjeću sve manje kvalitete. Kroz niz razgovora sa stručnjacima i kupcima, tim More Perfect Union pokušava prenijeti kompleksan odnos produkcije odjeće, ekonomije, vlasništva i sklonosti trendovima koji su doveli do pada kvalitete u proizvodnji odjeće. Pritom skreće pozornost na ekološke i društvene učinke koje ultrabrza moda ima. Video pogledajte ovdje.

Foto: IMDb, Pexels