Sa sve većom popularnošću street art umjetnosti i sa sve educiranijom publikom, strukom i javnosti, street art i graffiti umjetnost našli su svoje “mjesto pod suncem” u Hrvatskoj.
Street Art
Iako i dalje postoje problemi poput manjak velikih zidnih površina na kojima bi umjetnici mogli legalno stvarati svoja velika djela, posljednjih desetak godina uz festivale poput Graffita Na Gradele, VukovART, Boombarstick, Zen Opuzen i ostale festivale koji u sklopu svojih programa imaju umjetnički, tj. street art i graffiti sadržaj, možemo reći da velika većina publike i javnosti sada drugačije gleda na oslikane, ukrašene fasade i shvaća da takva umjetnička djela samo oplemenjuju prostor i čine ga, ako ništa ljepšim za boravak.
Mnogi domaći umjetnici, poput Lonca, izvode radove velikih dimenzija koji svaki put, bez iznimke impresioniraju. Na tragu takvih radova često, scrollajući Instagramom, u raznim publikacijama, na raznim profilima koji parte street art nailazimo na objave vezane uz umjetnicu Monu Caron. I s početkom proljeća, i laganog planiranja sezone festivala i što ćemo sve posjetiti, zamislila sam si da bi bilo baš sjajno kada bi markirala lokacije s njezinim radovima. To bi bilo putovanje ispunjeno konstantnim, neprekinutim, vječnim oduševljenjem. Naime, osim što su njezini radovi impozantnih dimenzija, oni su jednostavno – izuzetno lijepi.
Mona Caron
Street art radovi Mone Caron promatrače gledaju s više desetaka metara visine, nadvijajući se nad ulicom, parkom, prečacem ili jednostavno klupom u svoj svojoj ljepoti i otpornosti. Ona slika botaničke prizore, biljke, cvjetove, sve što čini prekrasnu floru naše planete i daje im novi, umjetnički, veliki glas, često podsjećajući s njihovom ljepotom koliko je ta flora istovremeno prekrasna i najosjetljivija.
Umjetnica Mona Caron je međunarodno aktivna umjetnica s bazom u San Franciscu od 1998. godine. Najpoznatija je po svojim velikim muralima s prikazima flore (možda je najpoznatija serija naziva “Weed”) koje je počela stvarati u San Franciscu koncentrirajući se na prikaz motiva lokalne povijesti kroz njezine prikaze.
Čak je snimljen i tv dokumentarac “A brush with the Tenderloin” u kojemu su njezini radovi odigrali važnu ulogu i koji je osvojio Emmy. 2006. je započela s tzv. phytograffitima da bi u periodu od 2010. do 2012. kreirala stop animacije koristeći svoje velike murale koje su se doimale da izrastaju po zgradama, neboderima gradova, iz betona. Taj rad je slavio otpornost. Ti veliki, simbolični, “site specific” botanički murali postali su njezin zaštitni znak i vječna preokupacija. Više velikih medija, poput BBC-ja, Al Jazeere i sl su ih nazivali “urban macro-herbarium”. Mona radi i stvara preko dvadeset godina, ne staje i trenutno razvija ekološko-umjetnički projekt u Švicarskoj, mjestu porijekla njezine obitelji.
Prije nego se odlučimo na putovanje markiranja njezinih murala po Europi, a i svijetu, pogledajte o čemu se kod njezinih radova radi, i zapratite ju na Facebooku i Instagramu. Scrollat ćete sigurno satima.
Fotografije: Mona Caron