Godine 1979. japanska tvrtka Sony izbacila je na tržište svoj prvi Walkman. Bila je to prava mala revolucija jer smo prvi put u povijesti mogli slušati muziku bez kazetofona na ramenu koji trešti ulicom. Sony je tim tehnološkim izumom stubokom promijenio način na koji slušamo glazbu, a osamdesetih i devedesetih godina s Walkmanom su odrastale generacije. Walkman su kasnije zamijenili Discmani i Mp3 playeri, a do 2010., kada je Sony obustavio proizvodnju, na tržište je lansirao čak 200 milijuna Walkmana.
Danas, čak 44 godine nakon lansiranja, Sony je odlučio uputiti se primamljivim putevima nostalgije i lansirati novi model Walkmana – NW-A306. Naravno, NW-A306 mnogo je moderniji od svoje preteče, modela TPS-L2. Osim što screensaver izgleda kao audio kazeta, novi model ipak ne svira na dobre stare kazete. Posebno ne na one na koje smo nekoć presnimavali muziku s radio stanica u svojim tinejdžerskim sobama. Novi model Walkmana funkcionira tako da korisnici na njega downloadaju muziku ili ju slušaju s pretplatničkih servisa kao što su Spotify ili YouTube. Iz Sonyja kažu kako je NW-A306 stvoren za ljubitelje glazbe koji su izbirljivi i žele visokokvalitetan zvuk. Da bi tu kvalitetu zvuka postigao, Sony koristi umjetnu inteligenciju za poboljšanje kvalitete komprimiranih digitalnih glazbenih datoteka, kao i S-Master HX tehnologiju za smanjenje distorzije.
No, zašto se Sony odlučio na taj potez danas, u 2023. godini, kada nam pametni mobilni telefoni služe i kao telefoni, i fotoaparati, ali i gadgeti za slušanje muzike? Zašto bi itko izdvojio 375 američkih dolara da bi imao gadget koji služi samo za glazbu? I je li NW-A306 uopće dovoljno nostalgičan ako u njemu nema audio kazete? Koju publiku Sony targetira Walkmanom? S obzirom na to da u posljednje vrijeme svjedočimo marketinškoj mantri “nostalgia sells”, ne čudi da se Sony odlučio upustiti u avanturu vraćanja Walkmana. Popularna serija “Stranger Things” i Marvelov film “Guardians of the Galaxy” samo su neki od filmova i serija u kojima se pojavljuje Walkman kao simbol prošlih vremena.
Iako se ponovno lansiranje Walkmana može činiti pomalo neobičnim, Sony ustvari samo prati popularni tehnološki trend. Pametni telefoni koji podsjećaju na flip telefone i tipkovnice koje podsjećaju na pisaće mašine dio su tog trenda koji se oslanja na nostalgiju. No, postoji još jedan razlog zašto bi Walkman mogao biti hit. U vremenu kada su pametni telefoni sveprisutni, kada na njima radimo sve, i kada osjećamo da oni “konzumiraju” nas, a ne mi njih, Walkman bi mogao biti divan povratak u vremena kada smo s jednim gadgetom radili samo jednu stvar i na nju se u potpunosti fokusirali. Iskreno govoreći, zvuči kao mindfulness spa.
Foto: Pexels