Švedska tvrtka Intimina koja proizvodi higijenske potrepštine ima novu kampanju vezanu uz menstrualno zdravlje – pahuljice pod nazivom Period Crunch!

Kako bismo se borili protiv stigme oko menstruacije, važno je razgovarati o tome! Unatoč ostvarenom napretku, gotovo polovica osoba (48 %) još uvijek osjeća sram i nelagodu pri razgovoru o menstruaciji, ističu iz tvrtke Intimina, koja je pokrenula kampanju s ciljem destigmatizacije mjesečnice. Da to nije sve i da su statistike porazne, više od tri četvrtine ljudi (77 %) nikad nije razgovaralo o menstruaciji za kuhinjskim stolom – uobičajenim mjestom okupljanja obitelji.

Stoga je ideja da se cijela obitelj okupi za stolom i konzumira pahuljice za doručak te otvoreno razgovara o mjesečnici i reproduktivnom zdravlju kreativan odgovor na ovaj sustavni problem. 

Pahuljice s okusom maline imitiraju oblik maternice i čak ispuštaju crvenu boju kada ih pomiješate s mlijekom. Iz Intimine su objasnili kako ovim potezom žele pokrenuti raspravu među ljudima svih dobnih skupina i ukloniti društvene prepreke. 

Period Crunch_Intimina

Inspirirana starim igrama kutija sa žitaricama, kutija Period Crunch uključuje tehnike kako započeti razgovor i menstruaciji te dijagram ženskog reproduktivnog sustava pomoću kojeg ljudi mogu identificirati gdje se nalazi maternica. Ovo je rezultat istraživanja Intimine koje otkriva da 82 % ljudi ne može točno identificirati gdje se nalazi maternica.

“Mjesečnice su normalne i razgovor o mjesečnicama bi trebao biti normalan. Ali zbog stalne stigme oko menstruacije, razgovori o mjesečnici ostaju teški i neugodni za ljude, čak i s voljenima. Nema normalnijeg i svakodnevnijeg prizora od toga da cijelo kućanstvo zajedno sjedi za kuhinjskim stolom i razgovara uz obrok. A kad bi se razgovori o mjesečnici doista normalizirali, onda ne bi bili izvan ovog stola – ili izvan bilo kojeg stola što se toga tiče. No, kako naše istraživanje pokazuje, razgovori o mjesečnicama kod kuće su rijetki. Zbog našeg fizičkog i mentalnog zdravlja, moramo više razgovarati o svom menstrualnom zdravlju – a to je ono o čemu su žitarice Period Crunch osmišljene kako bi podigle svijest i dale izjavu o tome.”, izjavila je Danela Žagar, globalna brend menadžerica Intimine.

Otvoreni razgovor o menstruaciji ne dotiče se samo tinejdžerskog razdoblja, već i odraslog, a tabu menstrualnog ciklusa vraća nas stoljećima unatrag i otežava progovaranje o ženskom reproduktivnom zdravlju. Zbog toga se, primjerice, u prosjeku osam godina čeka na dijagnozu endometrioze ili odgađa ginekološki pregled, tiču direktno toga da nismo u stanju prepoznati normalne simptome od onih problematičnih – jer o njima ne razgovaramo. Kao niti pomoći u suzbijanju menstrualnog siromaštva koji pogađa sve dobne skupine. Ako jedne pahuljice pokrenu makar jedan razgovor, učinili smo promjenu, koja bi, ako gledamo optimistično, mogla dovesti do kvalitetnijeg reproduktivnog zdravlja i do besplatnih menstrualnih potrepština ili menstrualnog dopusta?

 

Foto: PR