Copenhagen Fashion Week SS23 ove je godine podigao ljestvicu kvalitete i trendova, ali i osjetljivosti na klimatsku krizu
Premijere, događanja, razgovori, proslave… I mnogo, mnogo dobre odjeće. Copenhagen Fashion Week vodeći je nordijski dvogodišnji tjedan mode u trajanju od četiri dana, od 9. do 12. kolovoza, a posljednjih im je pet godina održivost središnje područje fokusa. Iako skandinavski stil povezujemo s bazičnim bojama i krojevima, u Kopenhagenu se uvijek uvjerimo u to da pravila nema, a jedino važno je – pomicanje granica.
Neovisno o tome je li riječ o bojama, oversized komadima, uzorcima ili volanima, a street style tih dana vrvi predivnim slojevitim kombinacijama idealnim za prijelazno razdoblje.Ova godina posebna je po širenju na više platformi (naime, cijeli Tjedan mode može se pratiti na TikToku) i na političkoj podršci, kada su se udružili s Tjednima mode u Ukrajini. Zbog takvog svog razmišljanja, iako relativno mlada fashion destinacija,brzo se prometnula u jednu od najvažnijih.
View this post on Instagram
Tjedan mode u Kopenhagenu, gdje je i naš modni urednik Petar Trbović, osim u trendovima, nastoji napraviti značajne promjene i u načinu na koji se događaj provodi te radi na inspiriranju i poticanju industrije da poduzme korake kako bi postala održivija.
“Održivost je temelj naše vizije Tjedna mode u Kopenhagenu kao naprednog predstavljanja nordijskih talenata našoj globalnoj zajednici”, izjavila je Cecilie Thorsmark, izvršna direktorica Tjedna mode u Kopenhagenu.
Da nisu samo stali na riječima, svjedoči i činjenica da su dio Izvješća o prioritetima i nedostacima održivosti tekstilnih tvrtki popularno zvan Fremtidens Tekstilkrav, kojim pomažu malim tvrtkama da prijeđu na održivi način proizvodnje i dostave proizvoda. Da nije sve u proizvodnji, već i u pravima radnica i radnika, pokazuju i svojim istraživanjem ključnih točaka potrebnih za poboljšanje uvjeta u modnoj industriji. Ukratko, miljama daleko od pojedinih Tjedana mode.
Dio poticanja na održivost je svakako i priznanje Zalando Sustainability Award, gdje finalisti za nagradu izkažu svoje kolekcije na posebnom izložbenom mjestu i budu nagrađeni s 25 tisuća eura potpore. Ove godine su u finalu zanimljivi brendovi MWorks, Ranra i Ræburn, a osvojili su na kraju Ranra, koji je žiri posebno impresionirao neočekivanom kombinacijom boja i tekstura na modnoj pisti, stvorivši time izrazito visokomodnu reviju.
Pobjednik će surađivati sa Zalandom u razvoju ekskluzivne capsule kolekcije s fokusom na održivost, uključujući pilotiranje inovativnih rješenja oko materijala, proizvodnih procesa, tehnoloških rješenja i sličnih koraka koji dovode do predivnih, a održivih modnih linija.
“Zajedno sa Zalandom, nadamo se da ćemo poslati snažan signal modnoj industriji, da je moguće pokrenuti pozitivne promjene ako se usuđujemo zahtijevati visoku razinu održivosti kao preduvjet za zajednički rad” – Cecilie Thorsmark, izvršna direktorica Copenhagen Fashion Tjedan.
Sveukupno gledano, Tjedan mode u Kopenhagenu, koji pomiče stereotipe kako pogleda na modni dizajn, tako i na djelovanje modne industrije, definitivno je iznimno važno da postoji i odličan je primjer kako se mogu promijeniti stvari, kako mogu učiniti dostupnom, a teme svježima i relevantnima. Kako na njihovoj lokalnoj, tako i na globalnoj razini. Jer trendovi nisu samo novi uzorci.
Foto: PR, James Cochrane