Vjeruje se da je zlato koristila još Kleopatra. Međutim, stoljećima kasnije zlato je još uvijek neistraženo zbog svojih učinaka na ljepotu. Koliko ovaj plemeniti metal stvarno vrijedi kao aktivni sastojak za njegu kože?

Postoji li plemenitiji metal od zlata? Činjenica je da su neki vrhunski kozmetički brendovi odlučili integrirati zlato u srce svojih formula za njegu kože ili šminku, posebice maske za lice. Ima li zlato stvarno učinka ili je riječ o čistom marketingu?

Zlato za njegu kože: Antioksidativna i zaštitna svojstva

Za razliku od hijaluronske kiseline, vitamina C ili čak retinola, zlato nije moderni aktivni sastojak koji se nalazi u mnogim tretmanima za lice ili tijelo. Međutim, proučava se u kozmetologiji.

Laboratorijske studije su istaknule antioksidativna svojstva zlata. Kao aktivni sastojak za njegu kože, zlato pomaže u borbi protiv oksidativnog stresa i učinaka slobodnih radikala povezanih s izlaganjem UV zrakama, zagađenju, duhanu ili čak stresu. Međutim, antioksidativni učinak zlata daleko je manji od potencijala nekih drugih sastojaka, primjerice vitamina E. Osim toga, ispitivanja su pokazala sposobnost zlata da ograniči aktivnost metaloproteaza, posebice kolagenaze, odnosno da pruži blagu zaštitu esencijalnih proteina kolagena i elastina i ograniči njihovu razgradnju u lošim uvjetima.

Privlačna prednost, ali…

Na papiru se, dakle, zlato čini dobrim saveznikom za očuvanje mladosti kože. Međutim, postoje i negativni učinci. Na primjer, zlato može zaštititi kolagen, ali u isto vrijeme inhibira njegovo stvaranje. To znači da ćete postojeće proteine ​​zaštititi zlatom, ali neće biti stvaranja novih. Nije baš idealno, zar ne?

Istodobno, Europski znanstveni odbor (CSSC) naznačio je da se uporaba zlata u kozmetičke svrhe ne može smatrati sigurnom. Zaključak koji i ne iznenađuje kada znamo da ove ultrafine čestice mogu prijeći zaštitne barijere tijela i završiti u našim organima. Na kraju, posljednji i ne manje važan nedostatak: korištenje zlata u kozmetičkom proizvodu ima svoju cijenu koja se odražava na konačnu cijenu proizvoda.

A zlato u šminki?

Kao aktivni sastojak šminke, zlato ima prednost – donosi svjetlost na površinu kože, što može biti plus u formuli šminke. No, tu se opet nužno postavlja pitanje cijene sirovine. To je razlog zašto većina brendova radije koristi bisere ili sitne šljokice umjesto zlata u highlighterima i drugim proizvodima za kožu koji često imaju riječ “zlato” u svom nazivu.

Kako se kaže, „nije zlato sve što sija“.

Foto: Pexels