U Galeriji Kranjčar, 15. rujna u 19 sati otvara se izložba fotografija Žarka Vijatovića, naziva Normandija. U svojim umjetničkim istraživanjima Žarko Vijatović u početku radi u slikarskim medijima, a zatim postupno uključuje fotografiju kao sredstvo izražavanja.

Žarko Vijatović – Normandija

Od samostalne izložbe u Salonu Doma JNA u Zagrebu 1988. godine, do izložbe “Mediteran dodiruje sjever” u Espaceu Paul Boyé, u francuskom gradu Sète, 1995. godine, sve suptilnije povezuje fotografiju sa slikarstvom, te ona postupno postaje njegovo jedino sredstvo predstavljanja realnosti. Priredio je niz samostalnih i skupnih izložbi u Hrvatskoj i Francuskoj. Dobitnik je Nagrade „Ilford“ za crno-bijelu fotografiju 1992. godine.

O umjetničkom djelu sam je kazao: “Potpuno se slažem s tvrdnjom Marcel Duchampa  da je umjetnički akt nesvjesni akt. Po Duchampovoj tvrdnji umjetničko djelo nastaje suptilnim miješanjem namjeravanog a neiskazanog i nenamjeravanog a iskazanog. U fotografiji se taj proces dešava u stotinki, desetinki sekunde, koliko traje ekspozicija. Kreativni čin u fotografiji nije samo odlučujući trenutak okidanja već i trenutak odabira. Po Duchampu kreativni proces završava u očima promatrača.”, dok je o njegovom radu kustosica Leila Topić napisala: “(…) U svom eseju o “Istini i pejzažu” američki fotograf Robert Adams primjećuje da nam fotografije krajolika mogu ponuditi tri istine – geografiju, autobiografiju i metaforu. Dodaje da je geografija ponekad dosadna, autobiografija često trivijalna, a metafora može bitislabašna. No zajedno, u oku spretnog  fotografa, ističu stanovitu ljubav prema životu. I zaista, Normandija u objektivu Žarka Vijatovića nije tek puko promatranje ili tek činjenično bilježenje. Promatrajući normandijske plaže moj je pogled bio u neprestanom tijeku dok je Vijatović snimao izolirano stanje jednog jedinstvenog trenutka koristeći različite žarišne duljine kako bi podcrtao osobni pogled. On ne gleda Normandiju doslovno, nego ju promatra s namjerom i ljubavi – upravo poput njegovih slikarskih prethodnika. Vjerojatno je to ono krajnje osobno u čitavom Vijatovićevu opusu  – gledanje s razlogom.”

Izložba je otvorena u Galeriji Kranjčar, u radnom vremenu Galerije, do 25. rujna. Pogledajte ju.

Fotografije: Žarko Vijatović, Galerija Kranjčar