Više godina traje borba između biciklista, vozača automobila i pješaka oko kretanja biciklista po gradu Zagrebu, posebno u centru i širem centru gdje je promet najgušći i najdinamičniji, a na najmanjoj i najgušćoj površini za kretanje

Zadnjih petnaest godina je broj zagrebačkih biciklista, aktivnih svakodnevnih sudionika u prometu preko deset puta narastao, a nakon lockdowna 2020. naovamo je taj broj imao još jedan „skok u razvoju“ radi izbjegavanja korištenja javnog prijevoza. Zagreb ima nekoliko akcija koje upućuju na sve veću, sada već alarmantno neophodnu, potrebu za boljom i uređenom infrastrukturom biciklističkih staza, što u centru, širem centru i na periferiji grada. Na to nas kontinuirano upozorava i poziva na sudjelovanje Sindikat biciklista.

Biciklistička staza

Ovaj tjedan je za sve svakodnevne bicikliste i aktivne sudionike u prometu počeo sa sjajnim vijestima! U ponedjeljak, 28. ožujka zagrebački su vijećnici, zajedno s nadležnim gradskim službama, sudjelovali u komisijskom očevidu povodom izgradnje biciklističke trase koja se proteže duž Prilaza Gjure Deželića, od Frankopanske do Ulice Republike Austrije. Za smjer zapad izvest će se biciklistička staza na dijelu nogostupa sa sjeverne strane ulice, gdje su trenutno parkirani automobili. (Postojeće koso parkiranje bit će izmješteno na sjevernu od tri prometne trake, koja se time ukida za promet automobilima.) Biciklistički promet u smjeru istoka u prvoj će fazi biti smješten na južnoj kolničkoj traci kroz model dijeljenog prometa (“sharrows”), dok je dugoročan plan da biciklistički promet i u smjeru istoka bude smješten na zasebnoj biciklističkoj traci. Radovi su predviđeni najkasnije za ljeto ove godine!

Biciklistička staza

Nadalje; u utorak, 29. ožujka na sjednici Vijeća četvrti Donji grad donesen je zaključak o pokretanju inicijative za premještanje biciklističkog prometa u Martićevoj ulici s nogostupa na kolnik i oslobođenje oba nogostupa za pješake. Vijeće je donijelo zaključak kojim se predlaže prenamjena sjeverne kolničke trake u biciklističku traku u smjeru zapada te za uspostavu zajedničkog odvijanja biciklističkog i motornog prometa (“sharrows”) u smjeru istoka na južnoj prometnoj traci. Ovime će se oba nogostupa popularne pješačke ulice učiniti sigurnijim za pješake, a biciklistički promet učiniti ugodnijim i bržim.

Proširenjem pješačke zone na Masarykovu ulicu, na čemu vijećnici Vijeća četvrti Donji grad kontinuirano rade, te osiguravanjem međudionica za biciklistički promet (smjer HNK – park Zrinjevac – Amruševa ulica), planira se već iduće godine upotpuniti izvedbu biciklističke magistrale od istočne do zapadne granice gradske četvrti Donji grad, od Kvaternikovog trga do Ulice Republike Austrije.

Izgleda da nam čeka ljepša biciklistička budućnost u Zagrebu.