Najbolji primjer da se u tjedan dana stvari mogu promijeniti za 180 stupnjeva upravo je brend Yeezy. Naime, početkom prošloga listopada sve je išlo po planu: Yeezy tenisice bile su najhot artikli među tkz „sneakerheadima“ ( i šire), a njihov dizajner Kanye West jedna od najutjecajnijih figura u popularnoj kulturi. No, sve se promijenilo u par dana- najprije je Ye ( kako se sada naziva) u sklopu revije na pariškom tjednu mode predstavio majice s natpisima „ White Lives Matter“ ( to je slogan koji upotrebljava američka krajnje rasistička organizacija). Slijedili su antižidovski postovi na Twitteru i to je bila kap koja je prelila čašu.

Adidas ( koji izrađuje Yeezy kao jednu od svojih linija) nije mogao tolerirati suradnike s takvim stavovima, te je prekinuo suradnju. Vjerojatno zbog pritiska javnosti nije niti imao izbora, ali financijski mu ta odluka zasigurno nije bila nimalo laka. Naime, Yeezy se odlično prodavao, pa je procijenjeno da su zbog te odluke samo u zadnja 3 mjeseca prošle godine izgubili 600 milijuna eura.

No, što napraviti s već izrađenim artiklima? U Adidas skladištima trenutno prašinu skupljaju Yeezy artikli u vrijednosti 1,3 milijardi dolara. A potražnja za njima nije u potpunosti prestala- mnogo je onih koji u njima vide skupljačku vrijednost, ili jednostavno niti ne znaju cijelu priču iza brenda, pa je vrijednost pojedinih komada u posljednje vrijeme čak i narasla: na američkom webshopu Impossible Kicks potražnja je narasla za 30%  a cijene porasle i do 100 dolara.

Službeni stav samog Adidasa što napraviti s ostacima Yeezy ostavštine zasad nije definiran. CEO Adidasa Bjørn Gulden razmišlja o par opcija- uništiti preostale artikle vjerojatno ne bi dobro prošlo ( sjetimo se osude javnosti nakon što se saznalo da su Burberry i H&M uništavali viškove iz neprodanih kolekcija). Najizglednija je opcija prodaja artikala, ali s ciljem doniranja profita dobrotvornim organizacijama. Adidas vjeruje da bi to ublažilo negativan publicitet koji bi mogao doći od prodaje artikala osobe toliko kontroverznih stavova. Možda bi to uistinu i bila najbolja opcija, jer artikli su tu, potražnje ima, a novac uplaćen onima koji ga trebaju od cijele priče bi možda napravio bar nekakav „happy ending“. Ostaje nam čekati i vidjeti što će Bjørn i ostali Adidas čelnici nakraju odlučiti.

naslovna fotografija: impossiblekicks.com