Svijet nam u posljednje vrijeme sve glasnije govori koliko je važno misliti na sebe, koliko je važno što unosimo u sebe i na sebe te s koliko se pažnje odnosimo prema samima sebi. S ciljem da vam na to pitanje daju što prirodniji odgovor, rađaju se mnogi beauty brendovi.

Posebno smo ponosi kada otkrijemo da se baš na našem malom, hrvatskom tržištu pojavio novi brend kozmetike posvećen, uz sve navedeno, i organskim sastojcima te veganskim principima. S tom je idejom brend dekorativne i preparativne kozmetike pod imenom Vernatura pokrenula Verna Nefat. Ona je 2015. ostavila posao medicinske sestre u Trstu te se nakon dugo vremena provedenih u Italiji vratila u rodnu Pulu. Povod je bio udaja za prijatelja iz djetinjstva koji ju je zapravo, kroz nekoliko muških prozivoda za njegu koje je koristio, približio svijetu prirodne kozmetike.

S tada malo više slobodnog vremena počela sam izrađivati paste za zube bez fluora, jednostavne kreme za nas dvoje i zapravo se igrati u novom svijetu zanimljivih sastojaka. U roku od dvije godine već sam završila par online edukacija i počeli sami izrađivali sapune, deodorante, razne losione, i to ne samo za nas već i za uski krug prijatelja, a ubrzo i za širu publiku. Vidjela sam da me to veseli, da imam njegovu maksimalnu potporu, da ne želim ništa gurati na silu i dizati kredite da bi novcem stvorila nešto već da oboje uživamo u istraživanju korak po korak bez da znamo gdje će nas to odvesti. Kasnije smo posjetili Afriku pomalo istražujući biljke koje danas kupujem kada izrađujem kozmetiku, godinu nakon i Indiju te joga akademiju, a svi ti mali koraci dali su mi jasnu sliku kakvu kozmetiku želim proizvoditi – 100% organsku i vegansku. Također, posvećenu klijentima i klijenticama, izrađenu po mjeri i nisam željela da bude dosadna jer je prirodna. Htjela sam da bude puna boja, najkvalitetnijih sastojaka i najboljih mirisa.

Prijatelji su nam smislili ime brenda, pomogli u prezentacijama, dizajnu, širili dobar glas po svijetu i Vernatura je polagano započela svoju priču. Bit ću iskrena – još uvijek nastaje. Na redu je certifikacija proizvoda, proizvodnja eteričnih ulja i hidrolata, istraživanje pudera i još nekih proizvoda. Uglavnom, tek smo počeli, govori mi vlasnica Verna o tome kako je započela mali obiteljski posao prirodne kozmetike u Puli.

Vernatura trenutno nudi maslace za tijelo, paste za zube bez fluora od zelene i bijele gline, peelinge i uglavnom sve iz osnovne palete preparativne kozmetike. To uglavnom rade po narudžbi i slabije oglašavaju dok ne certificiraju barem osnovne, bazne proizvode. Kod dekorativne kozmetike, na koju se trenutačno najviše fokusiraju, imaju već neke gotove palete sjenila za oči zatim ruževe za usne i kremasti jojoba peeling za lice. Boje se mogu kombinirati, a paleta se tako prilagođava potražnji te ih osim, u Sanja beauty room salonu u Puli, nude i na Etsy.com platformi.

No cijelo vrijeme eksperimentiramo i testiramo proizvode kojima bismo zaokružili najosnovnije potrebe za njegu lica i tijela. Tako ćemo do kraja godine vjerojatno izaći s našim puderom za lice, a ako napokon nađemo zadovoljavajuću ambalažu i sa sjajilima za usne, a možda i maskarom. Nigdje nam se ne žuri pa si dopuštamo nuditi proizvod tek kada smo potpuno s njime zadovoljni i kada smo dobili puno dobrih povratnih informacija od ljudi koji su ga probali. Ipak, ja osobno najviše volim kada se javi netko tko je voljan u komunikaciji sa mnom, sebi osmisliti kremu za lice ili nešto za tijelo. Nije li poseban gušt kada si kremu koju volite ljeti mrvicu začinite nekakvim eteričnim uljem npr. sandalovineom, a zimi cimetom jer vam miris toj kremi daje dodatnu dimenziju? A da pritom ne mijenjate bitno formulu i glavne sastojke zbog koje ju i koristite. To je svjesna njega. A možda i odgovor na vaše pitanje što je specijalnost Vernature, odgovorila mi je Verna na pitanje po čemu je ovaj brend poseban.

Također, Vernatura, za sada, nema svoj stalni proizvodni pogon već se seli između Pule i Beninića, malog sela između Oprtlja i Motovuna, gdje Verna i suprug ovog ljeta provode puno vremena. Cijela proizvodnja prolazi kroz njihove ruke tako da za sada nemaju plan mijenjati ovakav osobni pristup poslu jer prije svega žele ostati maleni obiteljski brend kako bi bili sigurni u kvalitetu. Ako naručite veće količine njihovih proizvoda, odbit će vas jer ih oni sami neće biti u stanju proizvesti.

Sjenila za oči i ruževi za usne za sada su još uvijek najtraženiji proizvodi, a kao najomiljeniji proizvod Vernature ističe se i kremasti jojoba peeling za lice za koji vjeruju kako su pogodili formulu i izbor sastojaka.

Kao svoju najvažniju misiju, Verna mi je istaknula za kraj: Ako smo došli do spoznaja da gazirano piće i rafinirani šećer nisu dobri za naše zdravlje te da učimo razumjeti razliku između loše i dobre hrane, ne vidim razlog da ignoriramo činjenice o sastojcima koje nanosimo svakodnevno na ogromnu površinu našeg najvećeg organa. Dakle, njega, ljubav i razumijevanje, to je filozofija Vernature. A poštovanje je temelj svega. To je pak nulta točka. Osnovni sastojak. Baza svakog proizvoda i za svaki odnos.

Više informacija potražite ovdje.