Novi zakon Ujedinjenog Kraljevstva primorat će korisnike društvenih mreža da stave oznaku kada je fotografija retuširana, u nadi da će normalizacija uljepšavanja potpuno nestati

Borba protiv poremećene slike o vlastitome izgledu i poremećaja u prehrani poprima nove oblike. Iako društvene mreže pružaju neku vrstu olakšanja tijekom napornoga dana ili nove informacije, često nam pridodaju i štetne učinke na samopouzdanje.

Nakon što je Norveška odlučila boriti se s rastućim problemom poremećaja u prehrani i depresije u mladih, izazvanih činjenicom da ne izgledaju kao osobe koje prate na Instagramu, TikToku i Facebooku, sada isto čini i Ujedinjeno Kraljevstvo.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by I WEIGH 📣 (@i_weigh)

Upravo su, po uzoru na norveški zakon, donijeli vlastiti prema kojem influenceri moraju otkriti jesu li retuširali svoje lice ili tijelo ako je fotografija sponzorirana. Novi zakon, također poznat kao Zakon o digitalno izmijenjenoj slici tijela, ima za cilj veću transparentnost, i posljedično, nadaju se da će fotošopiranje fotografija na taj način istrijebiti. Da prevedemo, nadaju se da će influencerima biti neugodnije priznati da retuširaju fotografije pa će onda radije to potpuno prestati raditi.

S brojnim filtrima za mijenjanje lica i aplikacijama za retuširanje dostupnim prosječnom korisniku, mnogi su okrivili upravo društvene mreže za promicanje nerealnih ideala ljepote. Iako se na društvenim mrežama pojavljuju mnogi profili koji promiču stvarnu ljepotu i bore se protiv nametnutih ideala, činjenica jest ta da je to apsolutno nedovoljno i potrebno je rješavati problem iz korijena – koji uključuje i edukaciju mladih o korištenju društvenih mreža i učenju da razlikuju stvarno od nestvarnoga.

No u kojoj će mjeri ova odluka, za koju se čeka da se prepiše i na druge države, zaista utjecati na to da konačno možemo gledati koliko je svijet raznolik i koliko će potaknuti iskrenost, tek treba vidjeti.

 

Foto: Unsplash