Kako su jedan TikTok hashtag, supermodeli i priželjkivana kolektivna promjena svijesti doveli do toga da skinny traperice nakon 20 godina izađu iz mode

Milenijska generacija odrasla je uz fotografije Kate Moss i Sienne Miller u ultra uskim trapericama niskog struka naglašenih debelim remenom i nošenim uz kratak top ili boho bluzu. Pratili smo avanture Marisse Cooper (Mischa Barton) i Summer Roberts (Rachel Bilson) koje su se po Orange Countyju kretale upravo u skinny trapericama. A kad su se u njima početkom 2000-ih na sceni počeli pojavljivati Strokesi, to je bilo to. Svi su htjeli izgledati poput njih u skinny trapericama. Glavnim i odgovornim za razvoj modne estetike koju je indie glazbena scena toga doba nosila, mnogi kritičari i teoretičari mode drže Hedija Slimanea. Dizajner je u to doba bio kreativni direktor muške linije Yvesa Saint Laurent, a onda je prešao raditi na istu poziciju u Dior Homme. Njegove su komade tada nosili glavni predstavnici ovog glazbenog žanra koji je onomad bio iznimno popularan, a među kojima su bili Franz Ferdinand, Interpol, The White Stripes, The Libertines i već spomenuti The Strokes. Androgini stil kakav je Slimane predlagao nosile su tada i najpopularnije glumice i manekenke koje je predvodila Agyness Dean. Stil su kopirali i high street brendovi te su ga uskoro bile pune ulice, o Slimaneovim skinny trapericama pisali su magazini, ali i ugledni predavači i profesori.

LONDON - JULY 17: Agyness Deyn attends Westfield London and British Fashion Council's unveiling of winning fashion forward designers for September's London Fashion Week Event at Haymarket hotel on July 17, 2007 in London, England. (Photo by MJ Kim/Getty Images)
Agyness Deyn

Jay McCauley Bowstead s London College of Fashion napisao je 2015. rad u kojem je Slimaneu dao zasluge za potpunu reinvenciju muškog stila tijekom prvog desetljeća drugog tisućljeća nove ere. Krajem tog desetljeća neki bendovi su se raspali, popularnost im je pala, a Slimane je otišao raditi žensku odjeću u Saint Laurent. Ipak, skinny traperice su ostale. Od dizajnera ih je u tom periodu prigrlila Isabel Marant, uz prugaste majice i balerinke nosile su ih predvodnice tada aktualnog twee trenda Alexa Chung i Zooey Deschanel. No kako se i prošlo desetljeće približilo kraju, skinny traperice su nakon 20 godina počele blijediti, i doslovno i figurativno.

NEW YORK, NY - FEBRUARY 11: Alexa Chung attends the Marc By Marc Jacobs fashion show during Mercedes-Benz Fashion Week Fall 2014 at Pier 36 on February 11, 2014 in New York City. (Photo by Astrid Stawiarz/Getty Images)
Alexa Chung

Njihov je glavni problem činjenica da nisu inkluzivne. Iako u posljednjih nekoliko godina sve više brendova uvodi veće brojeve i raznolikiju ponudu za sve veličine i oblike tijela, u prvih petnaestak godina ovog tisućljeća to baš ni nije bilo tako. Skinny traperice promovirale su mršavost odnosno nerealne standarde ljepote koji jednostavno ne vrijede za sve ljude. Svijest o tome se napokon počela mijenjati, brendovi danas inzistiraju na inkluzivnosti i jednostavno su smanjili ponudu skinny modela traperica koje se u tu sliku ne uklapaju. Prihvatile su to i javne osobe pa su supermodeli poput Kendall Jenner, Belle Hadid i Stelle Maxwell zamijenile skinny traperice kakve su nosile njihove prethodnice za široke i dugačke modele koji najčešće imaju i visok struk. Djelomično je za to zaslužna i rastuća popularnost vintage odjeće i starijih modela traperica koji su uglavnom imali visok struk, naglašavali su stražnjicu, ali nogavice su im bile opuštene. 

oc
Orange County

Najveće zasluge, međutim, možda treba dati generaciji Z. Čitava ta generacija čija je omiljena društvena mreža TikTok, glasnije govori o problemima nerealnih standarda u svijetu mode i ljepote, a i njihovi predstavnici u javnosti to podržavaju svojim istupima i stilom. Glazbenica Billie Eilish široku odjeću koja ne otkriva linije tijela nosi kao svojevrsni statement. Eilish je prije nekoliko godina otkrila zašto nosi široku odjeću rekavši da ne želi da je javnost objektivizira na temelju izgleda njezinog tijela i zato ga radije u potpunosti skriva ne dajući im materijala za razgovor. Čitava je generacija Z odlučna oko toga da u svijetu u 2022. godini više nema mjesta za skinny traperice.

Prije otprilike godinu dana na TikToku je pokrenut svojevrsni trend pod imenom ‘no skinny jeans’. Objavljeno je nekoliko stotina tisuća videa na tu temu u kojima uglavnom vidimo mlade kako pozivaju druge korisnike da bace svoje skinny traperice, spale ih ili pretvore u neki novi odjevni predmet. Razlog tomu je, složni su, činjenica da one promoviraju nerealne standarde ljepote. I čine su da su u svom naumu uspjeli. Business publikacija Quartz objavila ja prije mjesec dana podatke NPD Grupe prema kojima je najprodavaniji model traperica u 2021. godini u SAD-u bio onaj s ravnim nogavicama. Ako govorimo o pojedinim stilovima traperica, skinny traperice 2019. zauzimale su udio od 41 posto za tržištu dok su one ravnih nogavica zauzimale 29 posto. U prošloj godini skinny model pao je na 30 posto dok je ravni narastao na 33 posto preuzevši tako vodstvo i najavivši definitivni pad skinny traperica.

Fotografije: Astrid Stawiarz, Kevork Djansezian, MJ Kim, Catwalking/Getty Images