Aplikacija TikTok Music mogla bi izazvati Spotify, Tidal i Apple na promjene vlastitih pravila

S obzirom na to koliko je otkrivanje nove (i stare) te popularne glazbe isprepleteno s TikTokom, uopće ne čudi da bi htjeli svoj dio kolačića. Čini se da su to ustanovili i sami jer postoje potvrde da tech div radi na vlastitoj aplikaciji za streamanje glazbe. Odnosno, došlo je do prijave patenata koje je otkrio Insider.

Naime, matična tvrtka TikToka, ByteDance, u svibnju je podnijela prijavu za zaštitni znak američkom Uredu za patente i zaštitne znakove za “TikTok Music”. Prema prijavi, usluga bi korisnicima omogućila kupnju, reprodukciju, dijeljenje i preuzimanje glazbe. Također bi omogućilo korisnicima da stvaraju, dijele i preporučuju popise za reprodukciju, komentiraju glazbu, kao i audio i video prijenos uživo. ByteDance je već podnio zahtjev za zaštitni znak “TikTok Music” u Australiji prošlog studenog.

A kako bi zadržali ljude? Pa, umjesto da stave link popularne pjesme iz nekog videoclipa na Spotify ili Apple, sada će to moći napraviti za TikTok Music i tako zadržali sve svoje korisnike na vlastitim platformama. Nije još jasno kad će se to dogoditi, no jedno je sigurno. Baš kao što je TikTok imao dubok utjecaj na način na koji funkcioniraju stranice društvenih medija, moguće je da bi aplikacija za streaming glazbe s TikTok vezama mogla promijeniti industriju streaminga glazbe, prisiljavajući druge usluge na prilagodbu.

TikTok to već čini jer se nedavno dogodila i drama među glazbenicama, poput Florence Welch i Halsey, koje su objavile kako im njihove diskografske kuće ne daju da objavljuju novi singl dok ne postane viralan na ovoj popularnoj društvenoj mreži, pa se mnogi s pravom boje što će se dogoditi i s kvalitetom glazbe. U prijevodu, hoće li se početi raditi kako bi bila što tiktokabilnija.

Ovakvi ratovi za pretplatnike već su dovele do pada popularnosti Snapchata, a sada se sve više priča i o tome da je Instagram “prestao biti Instagram” i postao platforma na kojoj se prosljeđuju videi kreirani na TikToku, s pregršt reklama i pravila koji uništavaju pozitivno iskustvo onima koji su obožavali dijeliti svoje fotografije i videe sa svojim pratiteljima.

Preostaje pitanje hoće li TikTok zbog svoje gramzivosti postati smrtna presuda društvenim mrežama uopće, pa onda na kraju i samima sebi. Iako to možda zvuči ekstremno, imamo za primjer i Facebook, i YouTube i Instagram koji su posljednjih godina postali samo ljuštura vlastite ideje i prepuni kontroverzi.

Upitno je koliko je aktivnih pretplatnika, a koliko ljudi kojima su društvene mreže poput Facebooka oblik nužnog zla zbog posla ili kontakta s ljudima. TikTok, koji se pojavio kao drukčija platforma i osvojio teritorij (i nastavlja ga osvajati), dokaz je da ljudi žude za drukčijim. No ako pojedu konkurenciju i postanu vladari, možda im se to obije o glavu. Ne u smislu da će biti primorani ugasiti se, već će ostaviti gorak okus koji je u posljednje vrijeme rezerviran za njihovog najvećeg konkurenta, Instagram. A nije li to, u zajednici koja živi na tome da ispunjava druge i koje želimo biti dio, jednako smrtnoj presudi?

 

Foto: Unsplash