Smanjenje veličine proizvoda traje desetljećima, ali nedavne promjene povezane s inflacijom stvorile su novi val “shrinkflationa”

Sigurno ste to već zamijetili. Ogromna vrećica čipsa za koju vam se svaki put čini da je više zraka nego što je bilo, stara staklenka omiljenog slatkog namaza djeluje veće u odnosu na nove i slično.

Nitko ne voli plaćati više za stvari – pogotovo u ovim izazovnim vremenima kada nam je jasno da će inflacija dići cijenu baš svega. No ono što dobavljači imaju kao opciju nije samo to, već i pokušaj smanjenja troškova negdje drugdje, a to uključuje i smanjenje proizvoda, što je dovelo do pojma “shrinkflation”. Što u prijevodu znači da i dalje plaćate više, samo to baš ni ne znate.

“Prije mjesec dana moj omiljeni kruh bi virio iz moje torbe za kupovinu, a sada uđe bez problema. Primijetila sam to prije nekih tjedan dana, ali ne mogu biti sigurna koliko dugo već plaćam manji proizvod”, samo je jedna od stotine objava na Redditu koje kritiziraju ovu situaciju. Stoga sljedeći put kada uzmete svoju omiljenu grickalicu ili piće, nemojte samo provjeravati cijenu – provjerite i težinu. Mogli biste se suočiti sa “shrinkflationom”.

Nije riječ o novom pojmu, prema Merriam-Websteru, koncept postoji barem jedno desetljeće, ali sve više svjedočanstava na forumima i društvenim mrežama dokazuje da je stigao novi val, što je logično jer se suočavamo s najgorom stopom inflacije u zadnjih 40 godina. 

Kako kažu pojedinci, možete očekivati i do 10 čipsa manje u paketu, tanje čokoladice, manje bočice s omiljenim proizvodima, a pojedinci koji su koristili potrošene ambalaže kažu da su otkrili da neki brendovi prodaju oko 10 do čak 25 g manje proizvoda za istu cijenu. I može se očekivati da će ići nagore jer, sudeći po svemu, inflacija će još neko vrijeme.

Ono što forumaši i forumašice savjetuju jest to da posebno pripazite ako određeni proizvod dobije zanimljiv redizajn, jer to znači možda i “shrinkflaciju”. Kako kaže Mark Cohen, voditelj studije o maloprodaji i profesor na poslovnoj školi Sveučilišta Columbia za The Guardian, podizanje cijena za potrošače je čak posljednje sredstvo jer utječe na potražnju, no zbog ovolike prisutnosti shrinkflationa, potrošačima je to popriličan izvor nervoze.

“Vjerujem da će inflacija biti ovdje neko vrijeme i vidjet ćemo da se takve prilagodbe proizvoda nastavljaju događati”, smatra ovaj stručnjak, a nama preostaje – što? Strpiti se, štedjeti, čekati drugi oblik ekonomije koji će spasiti ovu? Vidjet ćemo.

 

Foto: rawpixel/iStock/Getty Images Plus via Getty Images